Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ericsson: Jakość mobilnego Internetu obchodzi Polaków mniej niż resztę świata

Ericsson: Jakość mobilnego Internetu obchodzi Polaków mniej niż resztę świata

LuiN 8 Września 2016 12:27

5 2

Z ostatniego badania Ericssona wynika, że co drugi Polak nie jest przywiązany do swojego operatora. Jednocześnie jakość mobilnego Internetu jako czynnik determinujący lojalność wskazało tylko 20% ankietowanych.



Bardziej przywiązani do swojego operatora są Brytyjczycy (58%) i Niemcy (52%). Najbardziej jednak zastanawia fakt, że jakość mobilnego Internetu jest kluczowa tylko dla 20% Polaków, podczas gdy globalna średnia wyniosła 28%.




Wygląda na to, że albo Polacy mniej korzystają z mobilnego Internetu od mieszkańców pozostałych przebadanych krajów, albo jest on w Polsce już tak dobry, że nie ma na co narzekać, niezależnie od wyboru sieci.

W skali globalnej, po 29% dla jakości mobilnego Internetu, kolejne czynniki wiążące klientów z operatorem to jakość obsługi (18%), jakość połączeń głosowych (14%), ceny urządzeń (12%), ceny usług (11%), zarządzenie kontem (9%), personalizacja oferty (6%) i nagrody za staż (1%).

Badanie przeprowadzono w lutym 2016 roku metodą ankiety internetowej, w której udział wzięło po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy użytkowników w przedziale wiekowym 18-69 lat korzystających ze smartfonów z systemem Android i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson | internet mobilny

w sumie: 27
  • 5

    8. ~  2016-09-08 13:16:08  host: user-94-254-242-152.play-internet.pl

    @6
    zależy gdzie kto mieszka. Równie dobrze 2 km obok może być zupełnie odwrotna sytuacja. U mnie wieczorami Orange/T-mobile mają około 20-40Mb/s, Play około 10-15Mb/s, Plus 1-3Mb/s. Reszta

  • -3

    9. ~pabloki  2016-09-08 13:20:56  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    bo polaków jakość wszystkiego wogóle mniej obchodzi. liczy sie cena a to że gorsza jakość to nie ma znaczenia.

  • -1

    10. ~Maniek  2016-09-08 13:42:09  host: ip-5-172-232-135.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Ja tam nie narzekam zbyt mocno na Lydera lte w woj. Łódzkim http://tlp.is/b2h

  • -1

    11. ~  2016-09-08 13:42:54  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @7 Jakość nie jest porównywalna. To właśnie wielki mit. W Polsce nie liczy sie jakość ale cena. Kowalski kupi coś taniej a potem sam siebie przekonuje że zrobił deal życia. U nas nadal wielka ciemnota, gdzie się kupuje coś tanio i co roku zamiast coś porządnego na lata. Polaków nie stać na kupowanie tanich rzeczy. Niestety nikt tego nie stosuje. Woli kupić 10 par dżinsów po 5 dych co dwa miesiące w ciągu roku zamiast jedne porządne za 400zł. Czy też tshirt w promocji za 19.99 który po dwóch praniach nadaje się co najwyżej na szmatę do wycierania podłogi zamiast porządny oryginał, który wytrzymuje co najmniej rok. A niewiele droższy bo ok 120zł. Itd To jest temat rzeka. A dlaczego? Bo Polak to kombinator. Nie da zarobić innemu a sam chce zarabiać jak najwięcej i jak najmniej płacić. Póki się u nas nie zmieni mentalność, to w niedługim czasie będziemy mieli tylko badziewie na półkach, bo porządne firmy uciekną gdzie indziej.

  • 3

    12.  2016-09-08 13:45:36

    "1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów" - to mają być wiarygodne dane na tyle milionów użytkowników z 14 krajów? czyli 71 osób na kraj, Dajcie sobie spokój z takimi danymi

  • 0

    13.  2016-09-08 13:47:11

    @12, Andrzej24 - po 1000 z każdego. Przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem ;-)

  • 3

    14.  2016-09-08 13:49:45

    Pozostaje się tylko podpisać pod @2 , @3.W Polsce jakość sieci mobilnych jest w ogromniej mierze wyższa niż w krajach starej UE , w których dla nas teoretycznie było zawsze wszystko lepsze.Jest dobrze , tak więc Polacy nie zwracają na jakość.Jak by było źle , to z pewnością uwagę by zwracali.

  • 0

    15.  2016-09-08 13:52:12

    12@ przepraszam moja pomyłka . jednak pisze " po 1000 użytkowników" z każdego kraju a to już trochę lepiej wygląda

  • 3

    16.  2016-09-08 14:05:03

    Sam siedziałem w Plusie dla jakości i zasięgu, ale po modernizacji stacji w Play nie było sensu tam siedzieć jak w Play jakość sieci i zasięg jest na porównywalnym poziomie, a oferta o wiele lepsza.

  • 3

    17. ~do 11  2016-09-08 14:08:59  host: 31-132-65-154.neanet.pl

    Rozmawiamy chyba jednak o sieciach komórkowych, a nie ubraniach? W przypadku naszych sieci jakość jest dość porównywalna. Korzystam z różnych operatorów i nie zauważyłem zbytnio jakichś różnic.

  • -2

    18.  2016-09-08 14:09:12

    @16 Co dostałeś z Play takiego lepszego , niż przedłużeniówkę w Plusie?

  • 2

    19.  2016-09-08 14:44:18

    18 ja w pre-paid siedzę.

  • 2

    20.  2016-09-08 15:16:40

    Martwię się tylko jak będzie wyglądać oferta Playa po sprzedaży tego operatora. Jedną z ważniejszych rzeczy nad którą Play powinien popracować, to sposób wybierania operatora roamingowego. Uważam, że to Użytkownik powinien mieć decydujące znaczenie, w jakiej sieci chce być zalogowany. A jest niestety tak, że w smartfonach, pomimo ręcznego wyboru operatora i tak następuje przelogowanie do innego, a to dla świadomego użytkownika jest denerwujące. Co do tytułu wiadomości: odważna i ryzykowna teza. Albo kolejna próba pokazania światu, że Polacy to głupole, z czym się absolutnie nie zgadzam.

  • 2

    21. ~  2016-09-08 15:53:29  host: public-gprs195328.centertel.pl

    Pierwszy telefon kupiłem w '99r. W zestawie simplus, ale ze względu na ceny rok później kupiłem idea pop, i okazało się że w domu mam b.słaby zasięg trzeba było wychodzić na podwórko żeby porozmawiać, także dawniej... Trzeba bylo wybrać jakość lub cena. Obecnie nie ma tego problemu ceny oraz jakość u wszystkich operatorów są na jednym poziomie.

  • -2

    22. ~  2016-09-08 17:46:58  host: apn-37-248-166-193.dynamic.gprs.plus.pl

    No jak większość kupuje w biedronce i lidlu to co się dziwić. Polacy kochają wysoka jakość specjalnie na rynek polski.

  • -2

    23. ~  2016-09-08 17:50:05  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    Do 17 - jasne że nie chodzi o ubrania. Ale o jakość. Nie ma różnicy 100% między najdroższą siecią a najtańszą siecią. To są różnice góra 5-7%. I mimo dobrej jakości to najgorzej i tak wypada P4. Za największe obciążenie i najgorszy zasięg macierzysty oraz za konfigurację sieci, gdzie myślą że jednym nadajnikiem pokryją pół miasta.

  • -2

    24.  2016-09-08 18:26:40

    @9 Niestety smutne, ale prawdziwe. Polska to taki smietnik swiata. Przysyla sie tu produkty najgorszej jakosci, bo statystyczny Polak (synonim zebraka w skali swiatowej gospodarki) i tak lyknie wszystko. Byle cena byla niska (albo wysoka, bo przeciez Adidas to prestiz, wiec moze kosztowac 2x tyle co np w Londynie) i byl wysoki polysk. Wystarczy zajrzec na polki sklepowe. Zywnosc to nic innego jak smieci. Produkty TRV/AGD, tak samo, starsze i okrojone wersje. Jak poruszylem tu kwestie zenujacej jakosci polaczen GSM, to zostalem zminusowany przez bezmozga gimbaze, wg ktorej przeciez wszystko jest w najlepszym porzadku. Krystaliczny dzwiek i zasieg 100%. Tak wiec nie ma co "strzepic ryja", jak powiedzial pewien pan.

  • 2

    25.  2016-09-08 18:41:16

    24 miałem okazję gadać przez telefony w różnych krajach Europy, mimo, że zwracam uwagę na jakość połączeń to nie widać lidera w tej kwestii, wg. mnie jakość połączeń zależny dużo od telefonu w czasach HD Voice wszystko poprawiło się do tego stopnia, że nie mamy się czego wstydzić, sieci komórkowe zdecydowanie mają lepszą infrę niż w Niemczech czy UK (choć tu EE zmodernizowało sieć).
    Resztę nie skomentuje, bo ewidentnie masz jakieś kompleksy.

  • -2

    26.  2016-09-08 18:59:01

    @25 Jesli kompleksem jest bycie swiadomym konsumentem, ktory nie daje sobie wciskac ciemnowy, to tak - jestem straszliwie zakompleksiony. Do tego stopnia, ze wole doplacic i importowac wartosciowe produkty gdy jestem w Polsce, lub kupic je za granica.

  • 0

    27. ~  2016-09-13 21:29:47  host: chaos.tpnet.pl

    20. Zdecydowana większość użytkowników nie ma pojęcia, że Play korzysta z roamingu wewnętrznego i że może wybrać operatora. Poza tym w ogóle tego nie potrzebuje. Telefon działa i tyle i reszta ich nie interesuje.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-82-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.