DAJ CYNK

Era startuje z mobilnymi płatnościami z Inteligo i MasterCardem

WitekT

Wydarzenia

Era, Inteligo i MasterCard rozpoczynają dziś konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób, będących jednocześnie klientami Inteligo i Ery.

Era, Inteligo i MasterCard rozpoczynają dziś konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób, będących jednocześnie klientami Inteligo i Ery.

W ramach testu klienci będą mogli dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila S5230 wyposażonych w technologię NFC, we wszystkich punktach handlowo-usługowych akceptujących rozwiązanie PayPass. Obecnie ten system płatności udostępniają m.in. restauracje McDonald’s, sieć salonów Empik, sklepy Żabka, a także kawiarnie Coffee Heaven, saloniki prasowe Kolporter, sklepy komputerowe Sferis, wybrane stadiony Ekstraklasy i stacje paliwowe Shell. Płatności z wykorzystaniem technologii NFC są bardzo popularne w USA i kilku krajach Europy, m.in. we Francji i Rumunii oraz Turcji. Według danych MasterCard za I kwartał, płatności w technologii PayPass mogą być wykonywane w ponad 230 tys. punktów akceptacji na całym świecie.

Płatność za zakupy do kwoty 50 zł z użyciem telefonu komórkowego przebiega identycznie, jak te dokonywane za pomocą karty lub innego urządzenia wyposażonego w technologię MasterCard PayPass. Wystarczy zbliżyć telefon do czytnika, by dzięki technologii NFC, umożliwiającej bezprzewodowe połączenie między terminalem płatniczym a telefonem, transakcja została zakończona. Wyższe kwoty transakcji wymagają potwierdzenia kodem PIN. Ze względu na cechy płatnicze, aplikacja w telefonie działa jak konto debetowe dostępne w Inteligo. Dla potrzeb testu, firma Giesecke & Devrient przygotowała specjalne karty SIM, działające w zgodności z technologią NFC, przystosowane do współpracy ze wszystkim terminalami MasterCard PayPass.

W ramach pilotażu, 21. maja rusza konkurs dla klientów Inteligo, którzy chcieliby wziąć udział w testach. Aby stać się uczestnikiem programu, wystarczy być klientem Inteligo, wypełnić formularz konkursowy i podać propozycję nazwy dla nowej usługi. 20 autorów najciekawszych odpowiedzi weźmie udział w testach. Dodatkowo rozpoczętym właśnie testom konsumenckim towarzyszy specjalna akcja prowadzona w serwisie mojeinteligo.pl. Wszyscy klienci używający telefonów z aplikacją płatniczą będą mogli zdobyć nagrody specjalne. Organizatorzy będą premiować wkład osób testujących w promowanie rozwiązania w sieci oraz wskazywanie ulepszeń. Najaktywniejsi testerzy mają szansę zdobyć m. in.: nowoczesny telefon Samsung oraz iPody.

Na czas pilotażu, w Inteligo zostało stworzone specjalne centrum obsługi klienta, gdzie będzie można uzyskać dodatkowe informacje dotyczące płatności mobilnych. Bieżąca komunikacja i relacje z prowadzonych działań będą zamieszczane na stronie mojeinteligo.pl.

Analogiczne testy prowadzi także Polkomtel we współpracy z bankiem BZ WBK i Visą, o czy, szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Era, Inteligo, wł