Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Era, Orange, Plus

Era, Orange, Plus

WitekT 8 Grudnia 2006 11:52

0 0

W przyszłym roku liczba aktywnych kart SIM w Polsce przekroczy 40 mln. Statystycznie na jednego Polaka będzie więc przypadać 1,07 telefonu komórkowego, jednak realnie abonentów jest 15-20% mniej, bo niemała grupa używa więcej niż jednego telefonu. Liczba abonentów wzrośnie w przyszłym roku o 11%, podczas gdy w tym zwiększyła się o 27% - podała Rzeczpospolita powołując się na wczorajszą prezentację Eurotela - dealera Ery, który wybiera się na giełdę.




Na koniec bieżącego roku największym operatorem ma być Era z 12,7 mln abonentów, przed Orange (12,5 mln). Plus będzie miał 11,9 mln abonentów. Gdyby te prognozy się sprawdziły, znaczyłoby to, że bieżący rok najlepiej wykorzystał Plus GSM, zdobywając 2,8 mln nowych abonentów. Dwaj konkurenci natomiast pozyskali po ok. 2,5 mln klientów. W przyszłym roku kolejność w rankingu operatorów nie powinna się zmienić. Era i Orange zdobędą po 1,3 mln abonentów, a Plus milion klientów.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 54
  • 0

    35.  2006-12-08 23:53:38

    Księżycowy Krajobraz !

  • 0

    36.  2006-12-09 01:50:02

    http://www.telepolis.pl/artykuly.php?id=175&limit=1000 tu WitekT wspaniale opisał !

  • 0

    37. ~czarek  2006-12-09 12:10:04  host: apn-99-41.gprspla.plusgsm.pl

    Tak sie sklada ze najlepsze prepaidy ma Era

  • 0

    38. ~  2006-12-09 15:22:10  host: 195.189.142.78

    Dołączę do moich przedmówców i powiem,że ja również mam kilka kart sim. Konkretnie 3: JINK i Tak Tak do rozmów i sms,oraz JINK do internetu. I wszystkie są regularnie doładowywane. Moja mama też korzysta z dwóch numerów: Era i Orange (abonamenty). Myślę,że osób korzystających z 2-3 numerów jest sporo,dlatego te statystyki nigdy nie będą miarodajne.

  • 0

    39.  2006-12-09 15:31:07

    38. statystyki zawsze są miarodajne ;-) problem w tym co podlega ocenie...

  • 0

    40. ~martinezowiec  2006-12-09 17:57:08  host: c67-7.icpnet.pl

    13.do ~mirekb i do wszystkich innych, którzy twierdzą że mają dużo nieużywanych starterów: czy moglibyście podać kilka numerów telefonów takich nieużywanych przez Was starterów? Albo tu na forum albo na maila takiego jak mój nick w o2.pl Bardzo proszę o pomoc!

  • 0

    41.  2006-12-09 21:53:58

    nie klamiac powiem ze wlozylem ostatnio do telefonu karte z TT i pomimo okolo 2 lat nieuzywania wogole dalej jest aktywna o_O jak takie cos sie wlicza w pule abonentow to zaraz dojdziemy do 400mln kart sim w polsce i okaze sie ze w mig dogonilismy japoncow ;)

  • 0

    42.  2006-12-09 22:13:26

    więc może operatorzy powinni płacić za nowe numery, które im przyznają, wtedy bardziej się postarają, gdzieś w szufladach leżą 501, 601 a teraz trzeba dostawać durne 513, czy 700 coś tam. ZENUJĄCE ;/

  • 0

    43.  2006-12-09 22:28:06

    bosman102: płacą jak najbardziej - 0,32 zł za jeden numer oraz 178620 zł za trzycyfrowy wyróżnik. Rocznie, netto.

  • 0

    44.  2006-12-09 22:55:25

    więc może podwyżka by to rozwiązała :)

  • 0

    45.  2006-12-09 23:03:05

    Biorąc pod uwagę, że Centertel ma przydzielonych 27,6 mln numerów, 27 wyróżników trzycyfrowych i 6 czterocyfrowych (NMT - 690 x), to rocznie kosztuje go to 8,832 mln zł za numery, 4,823 mln zł za wyróżniki Orange i 107172 zł za NMT. Razem wychodzi 13,762 mln zł netto. Pomijam groszowe sprawy typu niecałe 2 tys zł za Network Code (03). ;)

  • 0

    46.  2006-12-10 00:13:11

    Dla nas to są niebotyczne sumy, w zaokrągleniu sam centertel płaci 14 baniek aż! Czyli sieć płaci za numer już przydzielony, i obojętnie czy on będzie aktywny za pół roku czy nie. Dzięki WitekT, przy okazji dowiedziałem się ile coś o NMT, swoją drogą ciekawe ile osób przeszło na sam koniec z centertela 90 XXX XXX na 690 XXX XXX .

  • 0

    47.  2006-12-10 12:36:21

    WitekT Witam, podałeś jakie są roczne opłaty opów za aktywne numery. Zastanawiam się, czy występują także opłaty za aktywację nr? Może w związku z opłatami za aktywację operatorzy tak nie chętnie wyłączają nie używane nr. Jeśli coś wiesz na ten temat to proszę o odpowiedź.

  • 0

    48.  2006-12-10 12:52:16

    PL-01: to jest roczna opłata za przydział numeru - a co operator z nim robi, to już jego sprawa. Tu nie ma zróżnicowania czy numer jest używany (jest fizycznie zakończony na karcie SIM) czy nie.

  • 0

    49. ~sofa  2006-12-10 19:38:46  host: apn-99-43.gprspla.plusgsm.pl

    z pre paidami tak taka jest najmniej klopotow

  • 0

    50. ~Bart  2006-12-10 22:58:29  host: rejon106.ztpnet.pl

    Jak kupowałem drugi telefon na abonament, znalazłem na allegro używany z czystym kontem nr TT za około 5 zł z wysyłką. I za przeniesienie nr z TT do abo zapłaciłem 1zł zamiast 49zł. Polecam wszystkim. Po co dawać operatorom zarobić na aktywacji. Ewentualnie jeśli nr są tak długo aktywne mozna wykorzystać ten z szuflady, cieszmy się, że operator jej nie wyłącza. :-)

  • 0

    51.  2006-12-11 12:28:43

    i po tym przykładzie widać który opek dba o klienta. Ostatnio Era sie ostro poprawiła trzeba pochwalić.

  • 0

    52.  2006-12-11 15:02:24

    wiadomo że Ptc teraz wygrywa pod wzgledem ofert i jakości usług!!!!Orange ledwo co się wdrapał i dawno spoczął na laurach.

  • 0

    53. ~Paulos  2006-12-16 01:07:45  host: 80.55.135.142

    nic w ty dziwnego .Oferta Orange jest dla niekumatych

  • 0

    54.  2006-12-16 21:51:35

    oferty orange są the best

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-180-64.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.