Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Era ma ponad 330 tys. klientów telefonii stacjonarnej

Era ma ponad 330 tys. klientów telefonii stacjonarnej

sirmark 8 Kwietnia 2009 11:17

0 0

W wywiadzie dla Gazety Prawnej Klaus Hartmann, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej udzielił informacji na temat ilości użytkowników usług telefonii stacjonarnej. Hartmann mówi także o inwestycjach w LTE, WiMAX oraz o zarządzaniu siecią.

Operator posiada ponad 330 tys. klientów usług telefonii stacjonarnej świadczonych z wykorzystaniem technologii mobilnej - Era domowa i Era firmowa. Posiada także kilkanaście tysięcy klientów usługi BSA (dostęp do internetu z wykorzystaniem sieci TP) i WLR (usługi telefoniczne z wykorzystaniem sieci TP).




PTC nie planuje oddania w zarządzanie swojej sieci. W ocenie prezesa, gdy operatorzy oferują te same usługi, to sieć pozwala osiągnąć przewagę nad konkurencją. Oddanie sieci w zarządzanie sprawi, że to zarządzający będzie narzucał, co trzeba robić.

Operator planuje inwestycje w LTE (sieć 4G), jako część strategii, ale na razie jest czas na przygotowania. Inaczej sprawa wygląda w przypadku WiMAX. Operator sporo zainwestował w budowę sieci, przygotował ofertę usług, ale obecnie szuka innych sposobów wykorzystania częstotliwości przyznanych na tą technologię.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna, wł     

Dodaj do:
w sumie: 36
  • 0

    17. ~tytus  2009-04-08 13:07:37  host: cov105.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 13 - no a nie? rozmowy z rodziną, dziewczyną, plotki kobiet. raczej nie dzowni się ze stacjonarnego na minutę, a jak nawet ma się taki zamiar, to zwykle dłużej sie gada.

  • 0

    18. ~  2009-04-08 13:18:57  host: dynamic-78-8-133-228.ssp.dialog.net.pl

    Czyli po tym co pan prezes napisal wynika, ze pomyslu na WiMax nie maja, sami wiedza, ze ich oferta i tak ograniczona terytorialnie nie jest zadna rewelacja. Wygrali czestotliwosc, zeby ja zablokowac i nie oddac konkurencji. O LTE napisal tyle ile musial (w koncu plus zapowiedzial wdrozenie) czyli jestesmy zainteresowani, ale nie liczcie ze bedzie to szybko. Jedyne pozytywne rzeczy to era domowa. Bo poza tym to widac, ze prezes wypowiedzial sie, bo wypadalo, ale w bardzo stonowany sposob.

  • 0

    19.  2009-04-08 13:22:06

    18 to bylem ja :) cos mnie nie zalogowalo :)

  • 0

    20. ~TomekO  2009-04-08 13:30:52  host: h238045.net.pulawy.pl

    Czy wliczeni sa uzytkownicy era numer stacjonarny ? Jezeli komus zalezy na numerze stacjonarnym przenosi z tp do ery. Do niedawna za 25 zl dawali 500 minut ze strefy domowej plus 30 minut na komorki. W sumie nie wiem co te 7 mln ludzi w tp ma lepszego ?

  • 0

    21. ~sofronow  2009-04-08 14:29:25  host: dpy81.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. ja tam nie wiem czy przez stacjonarny się dłużej gada, dlatego mnie akurat to 3-minutowe naliczanie trochę razi, no i faktycznie 40 a 60 na komy to róznica...

  • 0

    22. ~faridrox  2009-04-08 14:31:19  host: 34-115.softdesk.com.pl

    Szkoda ze Wimax ery to martwa usługa, ktorej praktycznie nikt nie moze miec poniewaz nie doszło do przetagru na podwykonawstwo, wiec nie ma kto instalowac u klientow wimaxu ani tez robic pomiarów... I własnie tym problemem powinni sie zajac ludzie z Telepolis :)

  • 0

    23. ~Jaro  2009-04-08 14:32:03  host: yk170.internetdsl.tpnet.pl

    Wkrótce ukaże się na Telepolis czternastotysięczna wiadomość/artykuł.

  • 0

    24. ~vinci  2009-04-08 14:40:47  host: dpt152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Domowa to dobra i tania usługa. Myślę, że 330.000 klientów na nasyconym rynku też dobrze wypada. Chociaż teraz jak ktoś zauważył , teraz to TT się stało jeszcze ciekawszą ofertą na stacjonarne

  • 0

    25. ~Lam-ox  2009-04-08 16:07:08  host: apn-95-41-233-28.gprs.plus.pl

    Dziwni ludzie psioczą na cenę za min. na komórki w era domowa. Przecież ta usługa nie jest po to aby dzwonić z niej na komórki :) No chyba że ktoś musi :) Zazwyczaj ludzie maja po aby odbierać rozmowy z UE a nawet z całego świata. Za 25zł m-c w tym te kilkadziesiąt minut na stacjonarne jest świetną ofertą.

  • 0

    26.  2009-04-08 16:38:04

    Nic dziwnego, ze ma tylu klientow telefonii stacjonarnej, skoro do kazdego abonamentu wpychaja stacjonarny numer. Od poczatku wiedzialem, ze robia to tylko dla statystyki.

  • 0

    27.  2009-04-08 17:07:44

    Sławek, ciekawe po co komu takie statystyki. Oferta jest bardzo dobra. Stacjonarny to stacjonarny, nie mobilny, więc nie kumam tych wszystkich narzekań, że tylko 500 metrów od domu działa. Spróbujcie sobie ze stacjonarnym tepsy mieć taki zasięg. ;) Po to jest telefon komórkowy, żeby być mobilnym UE na stacjonarki bywa nawet za darmo. A jeśli chodzi o wykonywanie połączeń, to tak, jak nr 14- TT i godzina rozmowy na wszystkie telefony stacjonarne i do sieci era za 29gr/h- to oferta, która nie ma sobie równych, jeśli chodzi o taniość i liczbę osób, do których można tanio dzwonić.

  • 0

    28. ~dzetex  2009-04-08 17:11:31  host: 106-pra-4.acn.waw.pl

    Hoho nie no ladnie, duzo abonentow. Oferty zlej nei maja wrecz przeciwnie. Abonament nie kosztuje duzo mozliwosci takie same jak w TP, nie oplaca sie przeplacac w TP. Jezeli chodzi o rozliczanie co 3 minuty to nawet nie zla opcja jest. Dzwoniac ze stacjonarnego na stacjonarny jednak gada sie troszke dluzej i gdyby to rozdzielac na minuty to drozej by wychodzilo. Pewnie nie ktorym to nie bedzie odpowiadac ale sadze ze w telefonie stacjonarnym to dobre rozwiazanie. Dobrze ze na telefony komorkowe jest plaska taryfa.

  • 0

    29. ~ZICO  2009-04-08 21:40:41  host: user-89-108-254-13.mobile.playmobile.pl

    #14: Kiepskie porównanie dałeś z tym Tak Takiem. To już lepiej sobie wziąć Play Fresh i mieć te 100 minut po 5gr do Play i stacjonarek. Jeśli dzwoniłbyś tylko do PLAY lub na stacjonarne i mieścił się w tych 100 minutach miesięcznie to kosztowałoby cie to zaledwie 60zł rocznie i nie musiałbyś się w tym czasie martwić o ważność konta. Żebyś miał Tak Taka aktywnego przez rok musiałbyś go doładować za minimum 200zł. Rachunek jest więc prosty. Tak Tak wypadłby jeszcze gorzej gdybyś chciał dzwonić intensywniej, bo tę godzinę można włączyć tylko raz w miesiącu. Na najnowszych billboardach jest oczywiście napisane dużymi, paskudnymi różowymi literami 29gr za godzinę do wszystkich i zaraz potem dużo mniejszą czcionką w Erze i stacjonarnych. Żałosne są te reklamy Ery. Stosują tak prymitywne chwyty jakich nikt już nie używa od lat. Tym bardziej cieszy mnie nowa reklama porównawcza PLAY, bo u nich haczyków jest najwyżej kilka, a u konkurencji są właściwie same haczyki.

  • 0

    30. ~ZICO  2009-04-08 22:17:12  host: user-89-108-254-13.mobile.playmobile.pl

    Era Domowa jest w tej chwili gorsza niż oferty TP. Aż się wierzyć nie chce, że w dzisiejszych czasach ktoś może naliczać jeszcze opłaty za każde rozpoczęte trzy minuty. Oferta Ery to prawdziwe średniowiecze. Dziwię się tym ludziom, że chcą jeszcze trzymać coś takiego. Zresztą 330tys. abonentów to mizerny wynik i naprawdę nie ma się czym chwalić. Wogóle Hartmann jak zwykle wypowiada się w taki sposób, żeby z tego nie wynikało nic konkretnego. On do złudzenia przypomina naszego obecnego premiera-dużo gada tylko nie robi kompletnie nic. Jak widać nawet wśród rzekomo pracowitych Niemców takie zachowanie to też norma. Aż dziw bierze, że ktoś taki zajmuje stanowisko prezesa. Kiedy słyszę np. Jarosława Bauca-Prezesa Polkomtela to wiem od razu, że mówi konkretnie, rzeczowo i naprawdę chce się tego słuchać. Bauc i Hartmann to naprawdę dwa światy. Przecież gdybym ja w pracy wypowiadał się w taki sposób jak Hartmann to już dawno wyleciałbym z hukiem. Teraz dla wszystkich liczą się tylko KONKRETY, a nie takie za przeproszeniem plecenie trzy po trzy, że coś tam planujemy ale nie wiemy co, szukamy nowych sposobów ale nie wiemy jakich etc. Przecież te jego wypowiedzi to totalna masakra. Facet kompletnie się nie nadaje na stanowisko prezesa. Nie wiem na co czekają te "Helmuty" z Rady Nadzorczej. Dziwię się, że ktoś jeszcze chce z Hartmannem przeprowadzać wywiady-przecież to kompletna strata czasu.

  • 0

    31.  2009-04-09 16:59:48

    ZICO, GZG po aktywacji jest ważne non stop i przedłużane automatycznie na następny miesiąc, za 1 zł. Można je dezaktywować w każdej chwili, ale dopiero po 30 dniach od poprzedniej aktywacji można ponownie aktywować. To usługa, którą możesz mieć włączoną cały czas. 5gr do Playa na nic mi się zda, bo nie mam nikogo w Play'u. TT daje możliwość tańszego rozmawiania niz w PF i z kilka razy większą ilością osób. A ja ładuję raz na pół roku- korzystam z podwojeń, więc stawki do wszystkich podobne do tych z Fresha mam od ok.3 lat.

  • 0

    32. ~ZICO  2009-04-09 22:42:52  host: 94.254.250.165

    #31: Chyba ostatnio nie korzystasz zbyt czesto z tych podwojeń w TT pablo? Już nawet Heyah oferuje je częściej. Na nic się zdadzą podwojenia skoro nie przedłużają one ważności konta nawet o 1 dzień. Tak więc cały czas jesteś skazany na to, żeby doładowywać konto za minimum 200zł aby było ważne przez rok. Poza tym nie mam zamiaru płacić za np minutową rozmowę do stacjonarek 29gr skoro w PLAYU mogę płacić 5gr. Ta taniość w TT to tylko Twoje złudzenie pablo. Operator cały czas zmusza Cię do doładowywania konta, bo za chwile skończy się jego ważność. W PLAY natomiast tanio jest naprawdę, bo jak już pisałem wystarczy 60zł rocznie i masz co miesiąc po 100 minut do stacjonarek rozliczane SEKUNDOWO i nie martwisz się o ważność konta. Usługa GZG jest dobra dla rozmów trwających minimum 6 minut. wtedy koszt minuty wyjdzie około 5gr, a więc tyle co w PLAY. Jeśli zaś Twoje rozmowy są krótsze to usługa ta wręcz przeszkadza i naraża Cię na wyższe koszty niż w przypadku tradycyjnych pakietów, a dla rozmów trwających po kilkanaście sekund usługa ta jest wręcz katastrofalna. Taka jest właśnie Era. Wmówią ci, że mają dla Ciebie coś taniego a w rzeczywistości kosztuje Cię to znacznie drożej niż dotychczas. Lubię proste zasady, bez sciemy i kombinowania dlatego PLAY FRESH jest pod tym względem najlepszy.

  • 0

    33.  2009-04-10 14:40:37

    Korzystałem w z podwojenia w grudniu, korzystałem z podwojenia w lutym, kasę jeszcze mam i konto ważne do początku stycznia 2010 ;) Ja wolę zapłacić raz za 1 minutową rozmowę 29gr- a niech stracę te 24gr. Ale innym razem rozmawiam 30 minut i jestem 60 gr do przodu w stosunku do pakieciku Play- którego jeśli nie wykorzystam, to mi przepada. PF też ma haczyki, przeczytaj gwiazdki.

  • 0

    34. ~erabonent  2009-04-11 22:29:01  host: ip-84.38.160.60.resman.pl

    pablo, daj spokój, nie spieraj się z playo-pisowcem, tacy zawsze "mają rację"... wszyscy wiedzą, że stacjonarny jest po to, by wykręcić i pogadać minimum 10 minut. wtedy w tt mamy 2,9gr/min, a to boli playowców, bo oni mają "aż" 5gr/min... trochę żartuję bo playa też mam w drugim fonie, ale prawda jest taka, ze fresz nie zawsze okazuje sie najlepszy

  • 0

    35.  2009-04-14 15:23:19

    PF nie zawsze okazuje się najlepszy, bo najlepszy nie jest. Podobne oferty- czyli stawka ok. 30gr/min były już w pre Ery (TT i Heyah) znacznie wcześniej, dzięki podwójnym doładowaniom. A poza tym w TT są znacznie tańsze wewnątrzsieciowe i na stacjonarne. PF daje podobne rozwiązania, a w niektórych punktach znacznie mniej korzystne niż w TT, tylko inaczej je podaje. Również z gwiazdkami i haczykami. Ale większość użytkowników PF sądzi, że kto głośniej krzyczy- ten ma rację. Ja takie stawki mam od ok. 3 lat.

  • 0

    36.  2009-04-14 20:16:50

    Witam Wszystkich. Zauważyłem, że część Komentujących myli usługę Era Domowa/Firmowa z Era Numer Stacjonarny. Różnica jest zasadnicza. Era Domowa/Firmowa działa na osobnym SIM natomiast Era Numer Stacjonarny na tym samym SIM'ie co mobilny i tu jest naliczanie sekundowe a stawka, o ile dobrze pamiętam 0,20 min. Era i stac. Z newsa wynika, że Hartmann mówił o liczbie aktywacji Era Domowa/Firmowa a nie Era Numer Stacjonarny.:)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-58-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.