Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Emporia bada zwyczaje polskich konsumentów

Emporia bada zwyczaje polskich konsumentów

Ringu 18 Maja 2011 10:24

0 0

Emporia przeprowadziła ogólnopolskie badanie telefoniczne, którego celem było sprawdzenie opinii na temat użyteczności telefonów komórkowych.

Aby poznać ich oczekiwania oraz opinie na temat funkcjonalności telefonów komórkowych, zrealizowano badanie na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby w wieku powyżej 30 lat.

Jedno z zadawanych pytań dotyczyło najczęściej używanych funkcji telefonów komórkowych. Są to w dużej mierze te same funkcje, które zostały wskazywane jako najbardziej pożądane przez osoby, które w najbliższym czasie chcą kupić lub zmienić telefon komórkowy. Najczęściej wykonywaną czynnością jest oczywiście nawiązywanie połączeń (89,1 proc.). Badani często korzystają również z zapisywania numerów w książce telefonicznej (76,5%) oraz wysyłają SMSy (64,6%.). Czwartą co do popularności funkcją telefonu jest budzik, z którego często korzysta 46,7% respondentów.

Aż 41,9 % badanych w pełni przyznaje, że większość telefonów ma wiele niepotrzebnych funkcji.




Z tezą, że telefony są zbyt trudne w obsłudze zgadza się 61,2 %.

Wraz z wiekiem użytkownika maleje ilość wykorzystywanych funkcji telefonu komórkowego. W przypadku osób w wieku 30-50 lat średnia ilość funkcji często używanych to 5,6. W najstarszej grupie, czyli osób w wieku 65 lat i więcej, ten wskaźnik wynosi 3,2. Połowa badanych kobiet używa nie więcej niż czterech funkcji telefonu, zaś połowa mężczyzn maksymalnie trzy. Zależność z wiekiem jest następująca: połowa osób w wieku 30-49 lat używa 5 funkcji, w wieku 50-65 lat - 4 funkcji; a powyżej 65 lat - 2 funkcje.

Z badania wynika, że konsumenci bardziej cenią sobie wygodę, prostotę działania i łatwość obsługi telefonu, niż natłok skomplikowanych funkcji multimedialnych czy skomplikowane, wielostopniowe menu.

Źródło tekstu: Emporia     

Dodaj do:
w sumie: 23
  • 1

    4. ~Mag  2011-05-18 12:25:15  host: v12-01.opera-mini.net

    Ja mam 40 lat i wykorzystuje cala masę funkcji w telefonie. Oczywiście ogromna ilość aplikacji jest zainstalowana dodatkowo. Wszystko jest bardzo proste w obsłudze i nie wyobrażam sobie już telefonu bez multimedialnych funkcji. Szkoda że ankieta nie trafiła na mnie.

  • 0

    5. ~  2011-05-18 13:32:24  host: dcg33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie idą im te telefony i kombinują.

  • 2

    6. ~  2011-05-18 14:08:29  host: 213-238-114-106.adsl.inetia.pl

    Całkowicie się zgadzam. Telefon to zabawka dla niektórych niezbyt dojrzałych dorosłych i oczywiście dzieciaków. Używam wielu zaawansowanych produktów HiTech ale telefon ma być prosty, szybki i trzymać na baterii 2-4 tygodnie.

  • 0

    7. ~abc  2011-05-18 14:34:11  host: 62.152.153.245.dsl.dynamic.eranet.pl

    "telefon ma być prosty, szybki i trzymać na baterii 2-4 tygodnie" to ile dzwonisz z tego telefonu? 5 minut tygodniowo? proszę Cię... dla mnie też telefon nie musi mieć suszarki i ekspresu do kawy, ale bardzo denerwują mnie ignoranci, którzy telefon mają po prostu żeby mieć i myślą że wszyscy korzystają z telefonu w ten sam sposób...

  • 2

    8. ~  2011-05-18 15:41:19  host: v26-02.opera-mini.net

    Ignoracja jest patrzenie tylko na siebie i nie zwracanie uwagi na potrzeby innych w tym przypadku starszych osob ktorzy nie potrzebuja zaawansowanych technicznie modeli.

  • 1

    9.  2011-05-18 16:20:50

    Duża klawiatura, wielkie i czytelne litery na wyświetlaczu, widoczne nawet w silnym oświetleniu słonecznym, prosta obsługa i długowieczna bateria - to podstawowe wymagania starszych osób. Reszta, to wodotryski.

  • 0

    10.  2011-05-18 16:36:30

    Osobiscie uzywam komorki do polaczen glosowych i sms'ow. Raz na rok wlacze nawigacje - dobrze, ze jest w telefonie, bo nie potrzebuje drugiego urzadzenia w samochodzie. Raz na rok wysle mms'a - w sumie i tak nie wiem po co. Aparat sie przydaje zeby zrobic zdjecie wizytowki czy podczas wypadku samochodowego. Minusem aparatu w telefonie jest masa tandetnych zdjec rodzinnych - jest to sie korzysta, nie byloby, to by sie wzielo lustrzanke. Internet w telefonie czasem sie przydaje, zeby sprawdzic rozklad jazdy, repertuar, adres czy cene, ale poza tymi przypadkami jest to strata czasu. Co do poczty email - ani to wygodne, ani potrzebne, tylko czlowiek wiecznie cos sprawdza. Poczte glosowa dla swietego spokoju wylaczylem juz 15 lat temu. Co tam mamy jescze - cala mase zbednych aplikacji.

  • 0

    11.  2011-05-18 17:38:57

    Czyli łapię się już w grupie staruszkow. Używam przede wszystkim internetu, rozmowy głosowe, video, mail, nagrywanie filmow, zdjęcia, odtwarzanie filmow i przeglądanie zdjęc, radio, kalkulator, nawigację jak jade w nieznane.

  • 0

    12. ~r  2011-05-18 18:55:14  host: public-gprs137370.centertel.pl

    uzywam 3 funkcji

  • 0

    13.  2011-05-18 21:22:59

    Używam w telefonie wszystkiego co się da. :)

  • 0

    14. ~  2011-05-19 00:37:02  host: V36-09.opera-mini.net

    Wyniki badań emporii odpowiadają jej wymaganiom i są tyle warte co jej telefony. Na rynku jest pełno telefonów prostych i wypasionych a to na jakie jest zapotrzebowanie widać po poziomie ich sprzedaży. Osoby starsze są jedną z grup docelowych ale nie wszyscy cierpią na altzhaimera i zaćmę i nie dla każdego z nich więcej niż dwa klawisze to problem. Znam paru staruszków i nie każdy to przykuk, oni też lubią mieć różne nowinki techniczne i lubią z nich korzystać.

  • 0

    15. ~mimfor  2011-05-19 19:46:22  host: ip-79-110-5-206.static.tvk.wroc.pl

    to kolejne takie badania u nas w przeciągu niedługiego czasu- ciekawe czy wyniki się pokrywają

  • 0

    16. ~tomaszek  2011-05-24 23:36:54  host: 84-10-187-110.dynamic.chello.pl

    Wydaje mi się, że po części wyniki tych badań są prawdziwe, jednak zastanawia mnie fakt, że nie napisali nic w artykule o markach z segmentu telefonów dla seniorów (np. rozpoznawalność/zadowolenie z poszczególnych marek), bo takie przecież produkuje Emporia. Uważam, że na pewno takie pytanie było umieszczone podczas wypelniania ankiety/przeprowadzania wywiadu. Może po prostu nie poszło po ich myśli w tym obszarze?

  • 0

    17. ~tomaszek  2011-05-25 08:30:16  host: 84-10-187-110.dynamic.chello.pl

    i jeszcze jedno... jaki mógł być rzeczywisty cel tych badań?

  • 0

    18. ~maurycy  2011-05-29 01:18:34  host: h82-143-129-70-static.e-wro.net.pl

    emporia powinna uwzględnić cenę swoich produktów- bo narazie żałośnie próbują coś wojować mając ceny dwukrotnie wyższe od nie gorszej konkurencji.

  • 0

    19. ~tomaszek  2011-05-30 08:12:40  host: 84-10-187-110.dynamic.chello.pl

    no właśnie... przy takiej cenie nawet dobre korekty po badaniach według mnei nic nie zmienią...

  • 0

    20.  2011-08-02 00:07:19

    co z tego, że robią badania. dla polskiego emeryta w tym wypadku i wielu innych liczy się głównie to czy stać mnie na to i czy jest mi to potrzebne!

  • 0

    21.  2011-08-02 00:07:38

    a przy takiej cenie większość stwierdzi, że potrzebne nie jest...

  • 0

    22. ~a-go  2011-08-02 00:47:30  host: cable194106211-024.astral.lodz.pl

    #10 Gdy zapytano arystokrate, czy gral kiedys w golfa, to odrzekl, ze raz probowal, ale nie spodobalo sie jemu. Gdy zapytano go, czy gral w krykieta, odpowiedzial iz raz sprobowal i nie spodobalo sie jemu. Gdy podczas dalszej rozmowy wspomnial cos o swoim synu uslyszal pytanie "Pewnie jedynak?" Wyobraz sobie, Wojtaszku, ze spora rzesza uzytkownikow korzysta z tego, co w swojej wypowiedzi uznales za zbedne. Zapewne niedlugo napiszesz, ze w funkcja rozmow w komorce jest rowniez zbedna ;)

  • 0

    23. ~ferdek  2012-01-23 18:38:07  host: 90-156-22-61.internetia.net.pl

    emporia nadal jest zdecydowanie za droga, tyle w temacie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-249-219.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.