DAJ CYNK

Ekstraklasa bez Orange - oficjalnie

WitekT

Wydarzenia

W związku z upłynięciem 10. maja terminu wyznaczonego przez Centertel na zakończenie rozmów z Ekstraklasą SA w sprawie przedłużenia współpracy sponsoringowej na trzy kolejne sezony i przekazaną osobiście przez prezesa Ekstraklasy SA informacją o odrzuceniu możliwości kontynuowania dalszych rozmów, zarząd Centertela podjął decyzję o wycofaniu się z planów sponsoringu polskiej ligi w kolejnych latach.

W związku z upłynięciem 10. maja terminu wyznaczonego przez Centertel na zakończenie rozmów z Ekstraklasą SA w sprawie przedłużenia współpracy sponsoringowej na trzy kolejne sezony i przekazaną osobiście przez prezesa Ekstraklasy SA informacją o odrzuceniu możliwości kontynuowania dalszych rozmów, zarząd Centertela podjął decyzję o wycofaniu się z planów sponsoringu polskiej ligi w kolejnych latach.

Do podjęcia decyzji przyczyniły się, jak informuje Centertel w komunikacie, nierealne oczekiwania finansowe spółki Ekstraklasa SA, rozwijająca się afera korupcyjna, niekontrolowane przez organizatora rozgrywek wybryki chuligańskie i rasistowskie na stadionach oraz przedłużająca się niestabilna sytuacja w lidze, wynikająca z decyzji podjętych przez zjazd PZPN, oraz jej stale obniżający się poziom sportowy.

Sponsorowanie piłki nożnej to dla PTK Centertel i Grupy TP strategiczny kierunek, w którym uwzględniamy interes ligi i rozwój futbolu w Polsce. Dla firmy jest to jednak także poważna inwestycja, która musi być zgodna z rachunkiem ekonomicznym, warunkami rynkowymi oraz odpowiadać realnej wartości świadczeń sponsorskich. Spełnienie obecnie artykułowanych oczekiwań finansowych, dotyczących samego wynagrodzenia dla Ekstraklasy SA na poziomie 60 mln zł, byłoby ewidentną niegospodarnością i mogłoby zostać zinterpretowane, jako działanie na szkodę spółki, którą kieruję. Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia, które destrukcyjnie wpłynęły na wartość wizerunku całej polskiej piłki ligowej oraz z uwagi na wyraźnie przekazaną nam informację o braku chęci ze strony spółki Ekstraklasa SA do kontynuowania rozmów, podjęliśmy decyzję o przeznaczeniu zarezerwowanych środków finansowych na inne projekty - powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Centertela.

Jak informuje Centertel w komunikacie, dotychczasowe porozumienie z Ekstraklasą SA oraz wartość oferty były jedną z największych inwestycji sponsoringowych na polskim rynku. Nowa propozycja Centertela na przedłużenie sponsorowania ligi złożona w styczniu zakładała, mimo ewidentnej spadku wartości oferowanego produktu, jakim jest liga, istotne podniesienie wartości kontraktu sponsorskiego. Orange wstępnie zaoferował 37,5 mln zł za trzyletni kontrakt. Jednak Ekstraklasa SA zdecydowała o zamknięciu konkursu bez wyboru oferenta i indywidualnych rozmowach ze wszystkimi startującymi.

Dlatego w ostatnich dwóch miesiącach PTK Centertel informował Ekstraklasę SA o gotowości do podjęcia rozmów w sprawie sponsorowania rozgrywek w trzech kolejnych sezonach od 2008/2009 do 2010-2011. Podtrzymywaliśmy też naszą propozycję, wyznaczając termin 10. maja 2008 roku na zakończenie rozmów - napisano w komunikacie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange