Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Eksperci UKE radzą: ufaj, ale sprawdzaj [wideo]

Eksperci UKE radzą: ufaj, ale sprawdzaj [wideo]

WitekT 1 Października 2013 11:07

5 1

Pośpiech zazwyczaj okazuje się złym doradcą. Wiedzą o tym przedstawiciele handlowi działający w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Niestety wciąż zdarza się, że działania niektórych z nich są nieuczciwe. Co zrobić, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk? O czym należy pamiętać podczas zawierania umów? Na te pytania odpowiadają eksperci UKE.

UKE stale otrzymuje skargi abonentów, szczególnie osób starszych, które padły ofiarą nieetycznego postępowania reprezentantów dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz najczęściej jest ten sam - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Zazwyczaj o tym, że takiej zmiany dokonał, dowiaduje się dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej umowy.

Biorąc pod uwagę skalę problemu i ilość interwencji dotyczących praktyk stosowanych przez przedstawicieli handlowych, UKE zainicjował ogólnopolską kampanię informacyjną skierowanej do konsumentów powyżej 50. roku życia pod hasłem Ufaj, ale sprawdzaj. Założenia kampanii to jest zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.




W ramach kampanii Ufaj, ale sprawdzaj na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE. Podczas spotkań można dowiedzieć się m.in. jakie nieuczciwe "chwyty" marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych, aby nakłonić abonentów do zmiany umowy z operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.

Harmonogram spotkań wygląda następująco:
  • 25. września, godzina 11:00 - Lubań, Łużyckie Centrum Rozwoju, ul. Rynek-Sukiennice 38 (Sala Konferencyjna),
  • 26. września, godzina 11:00 - Zgorzelec, Starostwo Powiatowe (sala konferencyjna), ul. Boh. II AWP 8a,
  • godz. 11.00
  • 27. września, godzina 10:00 - Jelenia Góra, Sala Konferencyjna Książnicy Karkonoskiej, ul. Bankowa 27.

UKE przestrzega, że podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:
  • jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY,
  • BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora,
  • jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził - ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ,
  • jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ,
  • jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania - MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.

Zobacz: inne filmy z kategorii Wydarzenia

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 15
  • -1

    1. ~vil  2013-10-01 11:32:57  host: people.gem.pl

    Państwo musi ścigać takie firmy z urzędu, a nie przed nimi ludzi przestrzegać.

  • 0

    2. ~mark  2013-10-01 11:35:47  host: V36-06.opera-mini.net

    Oj, te wszystkie spotkania to juz sie odbyly.

  • 1

    3. ~m  2013-10-01 11:39:03  host: v45-03.opera-mini.net

    Zawsze mówie tak: zostaw ulotki i nr. telefonu. Jak będe zdecydowany to JA zadzwonie. A jak nie, to mowie "do widzenia".

  • -1

    4.  2013-10-01 11:50:40

    Ponieważ najtrudniej udowodnić, zę się zostało wprowadzonym w błąd, ja osobiście zalecam stosowanie metody - kiedy potrzebuję, sam idę do firmy zmieniać umowę. Każde inne działania przedstawicieli ignoruję. To znaczy nie osobiście - bo najczęsciej sobie pozwalam na wszelkiego rodzaju żarty itp. Czasem i kwadrans potrafię rozmawiać mówiąc na końcu - nie, dziękuję ;-) No ale to zależy od namolności dzwoniącego. Najbardziej mi szkoda tych starszych babek, które dla paru groszy, żeby na życie mieć, się zatrudniają i w ogóle nie wiedzą co mówią - nie wiem, czytają z kartki czy co? W każdym razie pojęcia nie mają jak się o coś zapytać dodatkowo. Ale cwaniaków nie żałuję i czasem każę dzwonić za tydzień jak się zastanowię... I od nowa się wypytuję ;-)

  • 1

    5. ~  2013-10-01 11:52:15  host: 88.220.105.18

    Przecież nigdzie nie jest napisane, w którym roku te spotkania. Może to harmonogram na 2014 rok? Przecież Witek nigdy w życiu nie wstawiłby przeterminowanych wiadomości.

  • 1

    6. ~alfabezomegi  2013-10-01 13:17:01  host: gw.casus.com.pl

    Ja przyznaje się bez bicia, że właśnie tym się zajmuje. Ale zawsze ale to zawsze mowie o wszystkich informacjach na temat umowy. Podawane są szczegóły umowy - czyli jaka taryfa, za ile złotych, na ile miesięcy, ile ma minut, czy wymienne na SMSy, jakie pakiety są darmowe i do kiedy, Informowani są wszyscy klienci są o 10cio dniówce, i karze im jeszcze zapisać to na kartce. Notabene jeszcze wysyłam im kopie umowy w PDFie tego samego dnia żeby mogli sobie ją w domu przeczytać zanim kurier przyjedzie z umową. Wiem, że nie mogę powiedzieć że wszyscy klienci wiedzą o co chodzi od A do Z bo to statystycznie nie możliwe, ale wszystko co mogę to przedstawiam jasno i wyraźnie, mam nadzieje że nikt jeszcze się nie poczuł przez mnie oszukany.

  • -1

    7. ~alfabezomegi  2013-10-01 13:43:22  host: gw.casus.com.pl

    aha jak mówię " zajmuje się tym" tzn, sprzedaje PLAY telesalesem :P

  • -1

    8. ~hadzib  2013-10-01 14:04:27  host: wall.lpp.com.pl

    Z młodymi ludźmi generalnie nie ma wielkiego problemu, ale zawieranie takich umów przez osoby po ~70 roku życia powinno być zabronione.

  • -1

    9. ~  2013-10-01 14:09:00  host: public-gprs672944.centertel.pl

    Zamiast robić 3 spotkania w 40-milionowym kraju lepiej puścić kampanię informacyjną w TV w miejsce debilnych reklam.

  • -1

    10. ~oREO  2013-10-01 15:03:00  host: 188.146.231.210.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Osobiście nie lubię jak do mnie wydzwaniają w sprawie nowej umowy, ale odbieram i rajdam z nimi kilkanaście minut. Nie lubię podpisywać umów na odległość dlatego zawsze dziękuję, ewentualnie jak zmienię zdanie to zadzwonię. Wolę iść do salonu i na spokojnie wszystko poczytać, dowiedzieć się. Nie lubię jak niektóre osoby z call center (szczególnie kobiety) są nachalne - potrafią 3 razy pytać o to samo.

  • -1

    11. ~  2013-10-01 15:08:26  host: V35-10.opera-mini.net

    alfabezomegi -napewno kazdy emeryt bardzo sie ucieszy z pdf-a

  • 1

    12. ~Szymon  2013-10-01 18:22:39  host: aqd20.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @4 To bardzo dojrzałe z Twojej strony. Naprawdę, podziwiam poziom Twojej elokwencji.

  • 1

    13. ~zdave  2013-10-02 11:14:23  host: 212.160.130.67

    Taka praca i za to płacą, gdyby nie call center 70% społeczeństwa nie wiedziało by o nowych promocjach! nikt nie podkłada noża pod gardło, istnieje wolna wola.

  • -1

    14.  2013-10-02 14:32:23

    oREO - ja w ogóle nie korzystam z infolinii ;-) Bo nawet jak się dzwoni o nową umowę czy dowiedzieć chociaż czegoś to na pytanie mam zdawkową odpowiedź i pytanie - w czym mogę jeszcze panu pomóc? Jak mówię, ze w tym samym co dotychczas, bo się nie dowiedziałem, schemat ten sam- durna odpowiedź i pytanie - czy jeszcze w czymś mogę panu pomóc? A jakże! Oczywiście! I znowu... I znowu... zdave- a po co promocje? Nie wystarczy, zrobią dobrą normalną ofertę? Promocje mam wrażenie są tylko dla naiwnych. Problem w tym, ze tyle lat i ciągle tych naiwnych jest mnóstwo - niczego się nie uczą. Mój znajomy ostatnio na nocnej wyprzedaży z opustami 30-50% kupił komputer, który ja synowi mam zamiar kupić za tę samą cenę w normalny sklepie bez promocji i wyprzedaży ;-)

  • 0

    15.  2013-10-03 14:23:57

    Dopóki ludzie nie nauczą się, że przed podpisaniem należy przeczytać, dopóty będą podpisywać umowy bezmyślnie, a potem dziwić się. Postawy typu "bo to państwo musi" uczą lud, że można być ciemnym, odpuścić sobie elementarną staranność i troskę o własny interes bo przecież "państwo musi", "państwo pomoże". Czyli, że 40 milionów ludzi zrzuci się na tych, którzy bezmyślnie nie przeczytawszy podpisują. Odrobina ostrożności i świat będzie piękniejszy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-74-48.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.