Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Efekty "Stołu bez kantów"

Efekty "Stołu bez kantów"

Ringu 12 Kwietnia 2011 13:50

0 0

11. kwietnia w ramach inicjatywy Prezesa UKE odbyło się drugie spotkanie przy stole bez kantów. Przyjęto rozwiązania, które mają wyeliminować nieuczciwe praktyki na rynku Premium Rate. Przyjęto również harmonogram wdrażania mechanizmów ochronnych.

Ustalono, że do 15 kwietnia 2011 r.:

operatorzy zamieszczą na swoich stronach www spis numeracji Premium Rate wraz z informacją o agregatorze, który dysponuje daną numeracją oraz jego danymi kontaktowymi,

operatorzy na swoich stronach umieszczą też informacje o bezpiecznym korzystaniu z usług Premium Rate lub linki do strony UKE z takimi informacjami,

operatorzy poprawią poziom obsługi klientów w zakresie usług Premium Rate - w call center specjalne grupy pracowników będą zajmować się tą tematyką,

zostaną wprowadzone progi kwotowe dzienne i miesięczne, po przekroczeniu których klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość SMS. W pierwszym etapie wprowadzania mechanizmów ochronnych o przekroczeniu progu będzie informował agregator. Docelowo (w III kwartale 2011 r.) takie progi kwotowe zostaną wprowadzone przez operatorów. Będą oni wysyłać informację uwzględniającą sumę wydatków na usługi Premium Rate u wszystkich agregatorów.

na życzenie klienta operatorzy zablokują usługi w wybranych kategoriach numeracji Premium Rate - trwają uzgodnienia techniczne co do terminu wprowadzenia tej funkcjonalności oraz określenia rodzajów kategorii.

Do 22 kwietnia 2011 r. zostanie przedłożony Prezesowi UKE do zaopiniowania projekt Kodeksu Jakości Świadczonych Usług stworzonego przez Komitet Usług Dodanych, w którym zostaną opisane ujednolicone oraz dokładnie sprecyzowane obowiązki podmiotów oferujących usługi Premium Rate i zasady funkcjonowania tego rynku, m.in.:

obowiązek podawania, wraz z numerem, ceny brutto usługi Premium Rate w rozmiarze czcionki nie mniejszej niż 50% czcionki numeru PR, z tłem nieutrudniajacym zapoznanie się z ceną SMS Premium Rate, jak również czas prezentacji ceny nie może być krótszy niż prezentacja numeru PR;




jeśli usługi Premium Rate będą oparte na subskrypcji, informacja taka musi być jednoznaczna i czytelna zarówno w materiałach promocyjnych jak i informacjach bezpośrednio skierowanych do konsumentów, subskrypcje nie mogą być uruchamiane za pomocą dowolnego słowa;

w przypadku otrzymania zgłoszenia o naruszeniu obowiązków informacyjnych i uczciwych zasad przez dostawcę usługi, operator zażąda od usługodawcy natychmiastowej eliminacji naruszeń, a w przypadku braku reakcji rozwiąże umowę z takim dostawcą treści;

musi być podany jasny sposób rezygnacji z subskrypcji wraz ze wskazaniem jednego numeru i jednolitej komendy z przeznaczeniem tylko do rezygnacji, rezygnacja ma być bezpłatna. Dodatkowo operatorzy umożliwią rezygnację poprzez kontakt z call center;

reklamacje dotyczące opłat za Premium Rate będzie rozpatrywał operator. Operator w miarę potrzeb będzie kontaktował się z agregatorem lub dostawcą treści w celu wyjaśnienia okoliczności zdarzenia. Klienci, którzy złożą skargę bezpośrednio do dostawcy w zakresie funkcjonowania usługi, otrzymają od niego odpowiedź. Operatorzy, agregatorzy oraz dostawcy treści zobowiązani są do podniesienia jakości rozpatrywania reklamacji;

usługodawca nie będzie mógł na podstawie zgody domniemanej oferować innych usług lub przesyłać informacji handlowych w przypadku skorzystania przez klienta z danej loterii lub danej płatności Premium Rate,

sygnatariusze Kodeksu deklarują ścisłą współpracę z Prezesem UKE w zakresie podnoszenia jakości świadczonych usług Premium Rate oraz w wyjaśnianiu zgłaszanych przez konsumentów skarg i wniosków.

W ciągu miesiąca odbędzie się trzecie spotkanie przy stole bez kantów, na którym nastąpi weryfikacja wdrożenia pierwszych mechanizmów ochrony konsumenta. Ponadto Prezes UKE co trzy miesiące będzie także zwoływał obrady w celu monitorowania efektów funkcjonowania mechanizmów ochrony konsumenta.

Przyjęte z inicjatywy Prezesa UKE działania mają przede wszystkim na celu wzrost bezpieczeństwa i ochrony użytkowników usług Premium Rate a także dalszy rozwój rynku usług o podwyższonej opłacie w oparciu o uczciwe zasady.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 1

    1. ~geniu  2011-04-12 13:59:59  host: public-gprs174457.centertel.pl

    Założenia piękne, ocenimy po realizacji.

  • 0

    2.  2011-04-12 15:40:05

    ciekawe jak będzie z Realizacją, zwłaszcza przez P4.

  • 1

    3. ~r  2011-04-12 16:21:25  host: public-gprs54186.centertel.pl

    "usługodawca nie będzie mógł na podstawie zgody domniemanej oferować innych usług lub przesyłać informacji handlowych w przypadku skorzystania przez klienta z danej loterii lub danej płatności Premium Rate" ten zapis mi sie bardzo podoba :)

  • 1

    4.  2011-04-12 16:49:22

    @2: chcialeś napisać ciekawe jak będzie z realizacja, "zwłaszcza przez W3" - bo P4 JUŻ TERAZ udostępnia "spis numeracji Premium Rate wraz z informacją o agregatorze, który dysponuje daną numeracją oraz jego danymi kontaktowymi"

  • -1

    5. ~Dema  2011-04-12 17:46:17  host: hsa122.internetdsl.tpnet.pl

    Play przegina z numerami premium,zobaczymy moze to spotkanie pomoze

  • 0

    6. ~  2011-04-12 18:19:23  host: 84-10-219-22.dynamic.chello.pl

    mamy jakies upodobania do takich stolow-byl juz "okragly" a co z tego wyszlo i czemu jak zwykle...

  • 1

    7. ~  2011-04-12 18:34:13  host: dcn152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bicie piany i mydlenie oczu. Wystarczy uruchomić uniwersalne usługi kodami USSD lub przez sms i już jest spokój z smsami premium. Oczywiście tego nie zrobią, bo ... to nie leży w interesie państwa, opów i organizatorów. Jak zwykle najprostsze i skuteczne rozwiązania nie zostaną wprowadzone.

  • 0

    9. ~czerstwy  2011-04-12 21:32:29  host: dss188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a to są sms premium powyżej 10zł brutto ? chyba tylko te naciągacze typu wapster,papla, mobila i spotler takich używają

  • 0

    10. ~Jan  2011-04-12 21:46:14  host: apn-77-112-167-158.dynamic.gprs.plus.pl

    są nawet powyżej 30 zł brutto

  • 0

    11. ~  2011-04-12 23:27:22  host: ip-94-42-6-204.multimo.pl

    Powinien być jeden esemes blokujący ruch premium (wchodzące i wychodzące rozmowy i esemesy) na koncie użytkownika i tyle.

  • 0

    12. ~  2011-04-12 23:36:34  host: v12-15.opera-mini.net

    Tzw subskrypcje czyli płatnee smsy przychodzące powinny zostać prawnie zakazane. Chesz się bawić wysyłaj sam miliony smsów.

  • 0

    13.  2011-04-12 23:51:44

    Ciekawe, czy skończy się rozdawanie Mercedesów, BMW itp bo przestrzeganie tych uzgodnień niewątpliwie zmniejszy napływ kasy.

  • 0

    14. ~Kili  2011-04-13 00:09:19  host: user-188-33-224-38.play-internet.pl

    @6 - o co Ci chodzi z Playem? Przecież jako pierwszy się za to zabrał... http://blogplay.pl/2011/03/nie-dla-nieuczciwych-konkursow-w-play /

  • 0

    15. ~Kili  2011-04-13 00:09:58  host: user-188-33-224-38.play-internet.pl

    Przepraszam, wypowiedź była skierowana do @5 ;)

  • 0

    16. ~geniu  2011-04-13 09:01:44  host: public-gprs9795.centertel.pl

    Huraaaa, po raz 25-ty udało mi się (to nie żarty) być milionową osobą odwiedzającą tę stronę, ale ... ale nagrody nie chcę.

  • 0

    17. ~  2011-04-13 09:10:06  host: v11-15.opera-mini.net

    geniu @ ja już widzę to po raz setny, TELEPOLIS.PL obstawia się takimi zniechęcajacymi reklamami bo widocznie nie stać ich na utrzymanie serwerów, to po co się biorą jak ich nie stać.

  • 0

    18.  2011-04-13 12:38:46

    17, nikt nie będzie tworzyć strony i opłacać jej z własnej kieszeni.

  • 0

    19.  2011-04-13 13:11:53

    Dobrze by było gdyby tak było.

  • 0

    20. ~bioshock  2011-04-14 11:15:32  host: 94-75-90-220.home.aster.pl

    Może się powtórzę, ale założenie jak najbardziej dobre i szlachetne. Pytanie tylko jak wyjdzie z realizacją. Zgadzam się z niektórymi opiniami, że po prostu wysyłasz smsa i ciach zablokowane. Chociaż jestem od paru lat w Plusie i zawsze wystarczyło zadzwonić, nie wiem jakie inni mają z tym doświadczenia

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-145-68.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.