Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dziennikarze protestują przeciw oświadczeniu REM

Dziennikarze protestują przeciw oświadczeniu REM

WitekT 8 Kwietnia 2009 18:00

0 0

Grzegorz Indulski i Piotr Śmiałowicz, dziennikarze Newsweeka, żądają od Rady Etyki Mediów przeprosin oraz wycofania się z oświadczenia, potępiającego ich publikację o Annie Streżyńskiej, szefowej UKE - pisze Press.

Szerzej o oświadczeniu Rady Etyki Mediów pisaliśmy w tej wiadomości.

Dziennikarze oceniają oświadczenie REM jako niesprawiedliwe, krzywdzące i co gorsza niezgodne z prawdą. Według nich Rada nie podjęła żadnego wysiłku, by zweryfikować swoje poglądy i wrażenia na temat zebranego przez autorów "Newsweeka" materiału dowodowego (...).




Indulski i Śmiałowicz podkreślają, że żaden z przedstawionych przez Newsweek faktów nie został nigdy podważony czy sprostowany ani w liście do redakcji, ani w formie publicznego oświadczenia lub komentarza. Dodają, że dysponują stosownym materiałem dowodowym, który skłonni byli udostępnić przedstawicielom REM, ale nikt o to nie wnioskował. Za chybione uważają zarzuty, że posługiwali się tymi samymi opiniami, co inne media, bo ich tekst ukazał się jako pierwszy.

Rada Etyki Mediów w oświadczeniu skrytykowała artykuły na temat działalności prezes UKE Anny Streżyńskiej. Negatywnie oceniono publikacje Newsweeka, Wprost i Pulsu Biznesu. Z prośbą o zbadanie tej sprawy m.in. do REM zwróciła się sama Streżyńska, która uważa, że przeciwko niej i UKE prowadzona jest zorganizowana akcja.

Czy w mediach trwa nagonka na prezes UKE Annę Streżyńską?

Zdecydowanie tak
34.46%
Raczej tak
19.43%
Nie mam zdania
18.26%
Raczej nie
15.93%
Zdecydowanie nie
11.92%

Wszystkich głosujących: 772



Źródło tekstu: Press     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9. ~  2009-04-08 19:38:58  host: pirat.sze.warszawa.supermedia.pl

    oświadczenie REM brzmi jak napisane przez dziecko, które nie skończyło podstawówki. Bardzo dobrze, że idą w zaparte. Postawili pytania, które w zasadzie same cisną się na usta. REM w ogóle nie podjął wysiłków, żeby cokolwiek w tej sprawie zweryfikować. Napisali, bo przecież nikt nie będzie podskakiwał nwkwrp.

  • 0

    10. ~jarekt  2009-04-08 20:07:29  host: ebm129.neoplus.adsl.tpnet.pl

    REM nie musial nic weryfikowac. Albo tekst jest rzetelny i w samym tekscie pada teza a potem dowod na jej potwierdzenie albo tak jak bylo w tym wypadku oskarzenia bez podstaw ubiera sie w wygodna forme pytan sugerujac, ze "mamy mnustwo dowodow ale nie mozemy o nich pisac ani ich pokazac". Jesli widzi sie taki tekst (pod ktorym nawet nikt sie nie podpisal co juz w zasadzie jest wystarczajacym dowodem na brak rzetelnosci) to nawet nie znajac kompletnie tematu mozna ocenic czy napisany jest zgodnie z etyka i warsztatem czy nie...

  • 0

    11. ~jarekt  2009-04-08 20:11:22  host: ebm129.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Swoja droga nazwiska tych panow pojawily sie dopiero kiedy zaczeli protestowac. Puknij w stól a nozyce same sie odezwa. Teraz juz wiadomo co to za gwiazdy dziennikarstwa popelnily ten artykuł. I bardzo dobrze...

  • 0

    12.  2009-04-08 20:26:28

    Cytując świeżą wypowiedź prezydenta L. Kaczyńskiego: "w Polsce funkcjonuje kategoria osób nietykalnych..." - mam wrażenie, że pani szeryf jest uznawana za taką osobę, patrząc na bezgraniczne poparcie niektórych... dopóki się nie chwyci UKE za krocze to nic nie robi oprócz działań pod publiczkę.

  • 0

    13. ~  2009-04-08 20:55:22  host: 79.139.100.1

    tak to już jest jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo oc o chodzi ja popieram dzaiłania pani Ani oby więcej takich urzedników oby się nie dala wypalić bo podobnych razów było już wiele bo my to państwo każdy kto działa w imie mojego dobra działa wimieniu dobra państwa naszego

  • 0

    14. ~  2009-04-08 22:36:49  host: public50647.xdsl.centertel.pl

    @ poplecznicy ENDtp ,gdyby nie intensywne i uczciwe działania P.Streżyńskie ,to nadal siedzielibyśmy na drzewach i tłukli w tam-tamy płacąc za każdy wydany dźwięk! Pokłon dla UKE !

  • 0

    15. ~ZICO  2009-04-08 22:59:47  host: user-89-108-254-13.mobile.playmobile.pl

    #12: Co ty człowieku wogóle wypisujesz? Co twoim zdaniem znaczą te "działania pod publiczkę"? Tyle dobrego ile zrobiła Anna Streżyńska nie zrobił niejeden sztab ludzi. A teraz oczywiście nadęte bufony z paszkwilskiego czasopisma będą stroić fochy. Ależ ich zabolało, że "wielkiemu" Newsweekowi ktoś śmiał zwrócić uwagę. Takich jak oni jest zresztą więcej. Czują się prawie jak bogowie i jako jedyni nieomylni, bo pracują dla Newsweeka, Wyborczej czy Wprost. To przykre, że wśród dziennikarzy z klasą mamy takich palantów.

  • 0

    16. ~mieeetek  2009-04-09 07:40:59  host: 212.160.172.70

    "Tyle dobrego ile zrobiła Anna Streżyńska nie zrobił niejeden sztab ludzi" - Normalnie medal od prezydenta dla kolejnej nękanej bohaterki - IPN i UKE w jednym rzędzie - super urzędy: jeden morduje polskie autorytety, drugi inwestycje telekomunikacyjne. Oba tropią układ/spisek - jeden komunistyczny, drugi kapitalistyczny. ROTFL

  • 0

    17. ~  2009-04-09 07:55:17  host: 79.139.100.1

    @16 cale szczęscie PO nie zminiła pani Ani a mogli trzeba troche obiektywnie na to popatrzeć bo robotę robi dobrą nie wiem jak na dzialaniach uke jesze niedawno mieliśmy najdroższy dostep do internetu zaraz po japoni całe szczęsci to się szybko zminiło dzięki uke

  • 0

    18. ~ZICO  2009-04-09 10:25:59  host: abiz10.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #16: Nie przesadzaj: TP jest jak teściowa z nocnego koszmaru. To raczej ona wcześniej wymorduje wszystkich dookoła zanim ktoś zamorduje ją. Pani Ania tylko powstrzymuje TP przed mordowaniem innych:-)

  • 0

    19. ~s1k0r3k  2009-04-09 10:36:27  host: ip-89-174-119-93.multimo.gtsenergis.pl

    16 Jeśli chodzi ci o mordowanie autorytetów 1) jeśli chodzi o ostatnią pracę magisterską o której jest tak głośno, to jeżeli osoba pisząca tą pracę postawiła taką tezę to musi opierać się na dokumentach i tą tezę udowodnić. Autor nie postawił zarzutów z głowy i dalej poniósł się fantazją bo promotor taką pracę by odrzucił. Widać, że na temat prac naukowych masz małe pojęcie. 2) Większość osób krytykujących książki o w/w. autorytecie tych książek nie czytało, jak sami przyznali, a więc krytykować na temat o którym się słyszało tylko plotki może spowodować tylko ośmieszenie. Ale niektórzy robią wszystko pod publiczkę (nasi politycy). I ty numerze 16 również. Podaj tytuł publikacji w której przeczytałeś o "mordowaniu" i jesteś pewien że to nie prawda, podaj jakieś przykłady (a nie tylko to co usłyszałeś - co to, zabawa w głuchy telefon?). Powinniśmy dążyć do odkrycia prawdy i jeżeli nasze autorytety SPRZEDAWAŁY kolegów to nie mam nic przeciwko, żeby o tym głośno powiedzieć. A jeżeli nie ma ziarna prawdy w tych publikacjach, to jestem za ukaraniem takich autorów. Trzeba ponieść konsekwencje swoich czynów. A działalność UKE popieram i gdyby nie oni to właśnie wtedy by nie było inwestycji, przecież wszyscy z W3 ogłosili, że z powodu kryzysu ograniczą inwestycję, więc jeżeli UKE nie umożliwiło by wejścia nowym graczom to prawie żadnych inwestycji by nie było. Dziwi mnie, że tylu klientom przeszkadza działalność UKE. Chyba ze to nie są klienci tylko druga strona Ciemnej Mocy:-)

  • 0

    20. ~mieeetek  2009-04-09 10:56:39  host: 212.160.172.70

    #19 "I ty numerze 16 również" - doskonała kwintesencja Twoich poglądów. Dla sympatyków IPN, pozostali to nie ludzie.

  • 0

    21. ~s1k0r3k  2009-04-09 11:10:34  host: ip-89-174-119-93.multimo.gtsenergis.pl

    20 Ja jestem zwolennikiem IPNu? Dla mnie ta instytucja mogłaby nie istnieć bo jest tak samo polityczna jak będzie gdy PO wsadzi tam swoich ludzi. Przeczytaj moją wypowiedź. To ty jesteś przeciwnikiem i nie ważne co się stanie to CI INNI są źli. Przeczytałeś już? Napisałem, że niektórzy krytykują książki i pracę magisterską mimo że jej nie czytali. Właśnie pod publiczkę takich osób jak ty, które uważają ze nieważne co zrobią pewne osoby albo np. IPN to jest źle, a jeżeli inne skrytykują publikację naukową, to jest dobrze bo ja popieram tych ludzi. Zapytałem czy czytałeś te książki, zapytałem czy czytałeś tą pracę magisterską skoro krytykujesz? Na pewno nie. Więc skąd masz pewność, że napisano tam kłamstwa? Czy po prostu uważasz że naszych autorytetów nie można ruszać nawet jak się sprzedali. I POWTÓRZĘ 1 RZECZ BO WIDZĘ, ŻE MASZ MAŁO LAT I NIE WIESZ JAK SIĘ PISZE PRACE MGR. Otóż trzeba postawić tezę i szukać dowodów żeby udowodnić postawione pytania, bo to nie bajka albo zadane pytania w Niusłiku, które pozostaną bez odpowiedzi. A ty jako przeciwnik IPN uważasz, ze inni to nie ludzie?

  • 0

    22. ~mieeetek  2009-04-09 12:08:30  host: 212.160.172.70

    Jak widzisz, że mam mało lat i nie wiem jak się pisze prace mgr to ja mam pewność, że strasznie kiepsko widzisz :-D

  • 0

    23. ~s1k0r3k  2009-04-09 12:37:01  host: ip-89-174-119-93.multimo.gtsenergis.pl

    22 I to jest kwintesencja twoich poglądów? Żadnych kontrargumentów? Rzuciłeś oskarżenia na temat, na który nie masz pojęcia i będziesz się teraz przekomarzał jak 7-latek. Autor tej pracy miał przynajmniej odwagę bronić swojego zdania i udowodnić podjęty temat. A ty rzuciłeś oskarżenia i zachowujesz się jakbyś płakał i się na wszystkich, którzy mają inne zdanie, obraził.

  • 0

    24. ~  2009-04-09 12:42:06  host: ip-89-174-119-93.multimo.gtsenergis.pl

    MIETEK Poza tym możesz mieć dużo lat, a o pisaniu pracy naukowej mieć niewielkie pojęcie. I z twoich poglądów popartych ARGUMENTAMI MERYTORYCZNYMI widzę, że większego nie masz. W końcu pustymi oskarżeniami każdy rzucać potrafi.

  • 0

    25. ~mieeetek  2009-04-09 13:02:35  host: 212.160.172.70

    Wiadomość od: () IP: 212.160.172.70 #23 kontrargumenty? oskarżenia? - ja wpisałem i kliknąłem Dodaj swoją opinię :-) A że mam pewność, że się mylisz co do mojego wieku i wiedzy o pracach dyplomowych to też jasno wyraziłem :-) #24 merytorycznie na temat UKE - działania urzędu wpływają znacząco na zmniejszenie inwestycji TP; merytorycznie na temat IPN: nie zauważyłem żadnego pozytywnego efektu działalności, co przy 200 mln budżetu pozwala mi jako podatnikowi być zniesmaczonym. Niemerytorycznie - osobiście IPN mam w głębokim poważaniu.

  • 0

    26. ~s1k0r3k  2009-04-09 13:41:09  host: ip-89-174-119-93.multimo.gtsenergis.pl

    25 Czyli masz IPN tam gdzie ja. Ale prawdopodobnie nie zauważyłeś efektów, bo nie interesujesz się tym tematem. Ja właśnie dlatego nie zauważyłem efektu ich pracy, bo mnie ona nie interesuje. Książek IPNu nie będę czytał, ale skoro ich nie przeczytam to nie mam zamiaru komentować, bo to świadczy tylko o głupocie komentującego. Nie podoba mi się natomiast zbyt głośnie rozdmuchiwanie oskarżeń na temat publikacji przez osoby niekompetentne, które tych publikacji nie znają, albo inni, którzy negatywnie piszą o UKE mając nadzieje chyba, ze się nic nie zmieni na lepsze. Oskarżenia rzuciłeś w poście 16, a TP i bez UKE do pioniera inwestycji nie należy. Merytoryczne to będzie jak podasz dokładnie działania UKE, które wpływają znacząco na zmniejszenie inwestycji TP, bo póki nie podasz to nie są argumenty merytoryczne tylko twoja opinia.

  • 0

    27. ~mieeetek  2009-04-09 14:01:49  host: 212.160.172.70

    I tak się nie dogadamy - jak zdarta płyta piszesz, że rzucam oskarżenia - a ja wyraziłem swoją opinię. Zawsze możesz "merytorycznie" pokazać, że mylę się w opinii, że to "super urzędy: jeden morduje polskie autorytety, drugi inwestycje telekomunikacyjne. Oba tropią układ/spisek - jeden komunistyczny, drugi kapitalistyczny."

  • 0

    28. ~  2009-04-09 15:44:34  host: ip-89-174-119-93.multimo.gtsenergis.pl

    IPN mnie nie obchodzi ale uważam, że UKE walczy w imieniu klientów i skoro TP przeznacza niskie kwoty na inwestycje a UKE ułatwia wejście na rynek nowym graczom, którzy inwestują i powodują obniżkę stawek na rynku telekomunikacyjnym, to nie tylko nie hamuje inwestycji ale powoduje, że inwestycje są wyższe. A jeśli wcześniej w3 podzieliła rynek między siebie, mając podobną liczbę klientów, podobne ceny usług i telefonów nie konkurując ze sobą, a TP robiła wszystko żeby utrudnić start innym operatorom, to wg mnie jest coś takiego jak spisek, możesz to również nazwać zmową cenową. I z takimi praktykami trzeba walczyć. I powtarzam, że rzucasz oskarżenia, bo napisałeś, że UKE morduje inwestycje, a nie podałeś żadnego przykładu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.