Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Działania UKE na rzecz konsumentów w 2015 roku

Działania UKE na rzecz konsumentów w 2015 roku

orson_dzi 8 Lutego 2016 11:37

3 1

Ponad 1 mln 600 tys. złotych trafiło do kieszeni abonentów - tyle UKE odzyskał na rzecz konsumentów w 2015 roku.



W roku 2015 Urząd rozpatrzył 5223 wnioski o interwencję Prezesa UKE, z czego 4078 wniosków (78,08%), zostało zakończonych na korzyść konsumenta. Prowadzone postępowania wymagały m.in. uzyskania szczegółowych wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadania stanu faktycznego i prawnego. Za każdym razem eksperci UKE kierowali się interesem konsumenta, dążąc do pełnego wyjaśnienia okoliczności sprawy.

Spór pomiędzy konsumentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych może być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego. Prezes UKE w ubiegłym roku przeprowadził 2406 postępowań mediacyjnych, z czego 1476 postępowań (61,35%), zostało zakończonych pozytywnie dla konsumenta.




Najczęstszymi problemami, z którymi stykali się konsumenci, korzystający z usług telekomunikacyjnych w 2015 roku, były:
  • nieuczciwe praktyki handlowe stosowane przez przedstawicieli handlowych: Telekomunikacji dla Domu, Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej, PTS S.A. przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru z abonentami (głównie seniorami), wprowadzanie ich w błąd, fałszowanie podpisów na umowach,
  • problemy lub brak zasięgu sieci mobilnej (Orange, Play, T-mobile, Plus),
  • SMS-y Premium Rate - aktywacja subskrypcji "bez zgody" użytkowników, głównie spowodowana z jednej strony "sprytnym" działaniem dostawców treści, z drugiej zaś strony nieuwagą użytkownika i brakiem zapoznania się z regulaminem świadczenia danej usługi,
  • zmiana warunków umowy, niezgodnie z ustaleniami dokonanymi podczas rozmowy telefonicznej, na podstawie art. 56 ust. 6 ustawy Pt.

Przykładem generalnych działań na rzecz konsumentów w 2015 roku było wszczęcie postępowania o nałożenia kary pieniężnej na Telekomunikację dla Domu.

Zobacz: UKE - kary dla Telekomunikacji dla Domu

Ważnym elementem polityki konsumenckiej UKE jest Program certyfikacji usług telekomunikacyjnych. Program ten ma na celu wspieranie równoprawnej i skutecznej konkurencji w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz zapewnienie jak najszerszej ochrony konsumenta. Certyfikaty Prezesa UKE przyznawane są w kategoriach: Bezpieczny Internet, Senior, Junior, Przyjaźni Niepełnosprawnym oraz Porównywarka Ofert.

Certyfikaty na rok 2015 rok otrzymali:
  • w kategorii Bezpieczny Internet: Orange Polska oraz UPC Polska,
  • w kategorii Senior: CenterNet,
  • w kategorii Porównywarka ofert: FOSET Paweł Szubczyński oraz panwybierak.pl.

Na początku bieżącego roku Prezes UKE przyznała Certyfikaty Prezesa UKE na rok 2016 dla następujących przedsiębiorców:
  • Orange Polska, T-Mobile Polska oraz UPC Polska - w kategorii Bezpieczny Internet,
  • Aero2 - w kategorii Senior,
  • Orange Polska - w kategorii Junior,
  • panwybierak.pl - w kategorii Porównywarka ofert usług telekomunikacyjnych.
  • Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 3
  • 0

    1. ~  2016-02-08 17:38:14  host: user-94-254-129-33.play-internet.pl

    Na rzecz konsumentów, UKE w zeszłym roku przede wszystkim latało do najróżniejszych krajów świata xD

  • 0

    2.  2016-02-08 18:07:50

    Nie traktuj całego UKE przez pryzmat pani prezes . Z pewnością są tam ludzie, którzy znają się na swojej pracy i wykonują ją należycie, z pożytkiem dla nas wszystkich. :)

  • 0

    3. ~pabloki  2016-02-08 20:33:07  host: user-188-33-99-127.play-internet.pl

    z działań uke to ja słyszalem że MNP nie reguluje prawo.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-125-253.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet