Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Działania Prezesa UKE na rzecz konsumentów w IH2015

Działania Prezesa UKE na rzecz konsumentów w IH2015

orson_dzi 21 Lipca 2015 14:57

1 4

W I połowie 2015 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli 2884 wnioski o interwencję, z czego 2078 (83,81%) zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów. Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1378 wniosków o mediację, z których 759 (66,41%) zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.

Każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały między innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy. W każdym przypadku, eksperci UKE kierowali się jak najlepiej rozumianym interesem konsumenta, dążąc do pozytywnego dla niego zakończenia problemu.

Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1378 wniosków o mediację, z których 759 (66,41%) zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawca usług telekomunikacyjnych. Ponadto w I połowie 2015 roku do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęło 1076 zapytań. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu.




Najczęściej pojawiającymi się problemami, z którymi spotykali się abonenci na rynku usług telekomunikacyjnych były:
  • Wprowadzenie w błąd abonenta przy zawieraniu umowy przez przedstawicieli handlowych, podejrzenie fałszerstwa - podrabianie podpisów na umowach,
  • Niedotrzymywanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych warunków świadczenia usług w przypadku przedłużenia umowy,
  • Jakość świadczonych usług - zaniżona w stosunku do deklarowanej prędkość transmisji danych, brak zasięgu oraz awarie sieci telekomunikacyjnej,
  • Utrudniony kontakt z działami obsługi klienta.

Istotnym elementem działalności Urzędu jest także prowadzenie Centrum Informacji Konsumenckiej i dedykowanej konsumentom infolinii, działającej pod numerem 801 900 853. Dyżurujący na infolinii pracownicy Urzędu odpowiadają na pytania konsumentów z zakresu usług telekomunikacyjnych, służą radą i wyjaśniają wszelkie wątpliwości dotyczące praw konsumentów. W I połowie 2015 roku pracownicy Urzędu odebrali 4358 połączeń.

Wszelkie nieprawidłowości pojawiające się po stronie dostawców usług telekomunikacyjnych są szczegółowo przez Prezesa UKE badane nie tylko pod kątem przestrzegania obowiązujących przepisów, ale także z punktu widzenia zapewnienia konsumentom usług o jak najlepszej jakości.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: 1h2015 | magdalena gaj | uke

w sumie: 6
  • -1

    1. ~  2015-07-21 15:01:07  host: user-46-113-146-114.play-internet.pl

    Czy w kompetencjach UKE byłoby interweniować w Play w sprawie zawyżania opłat za połączenia z numerami infolinii "ulgowych" 801 (cena za rozpoczętą minutę połączenia z Play i MVNO działających na ich infrze to ok 60gr).

  • 1

    2. ~mirekb  2015-07-21 15:03:38  host: 217.153.135.130

    @1 to nie jest rynek regulowany przez uke..to indywidualne umowy miedzy mno/mvno.swoją drogą ciekawe były walki p4 o dostęp do numeracji 80x (x=1..n),

  • -1

    3. ~  2015-07-21 15:19:03  host: user-46-113-146-114.play-internet.pl

    @2: A kwestia podawania przez niektóre firmy wyłącznie numeru 801 jako kontaktowego również nie leży w kompetencjach UKE?
    Czyli albo odejdź z P4(Play/RBM)/VM/MV/... albo płać jak za zboże za połączenie z infolinią?

  • -1

    4. ~  2015-07-21 15:28:32  host: user-46-113-146-114.play-internet.pl

    Jeszcze jedno - w jaki znaczeniu "ciekawe" były walki o dostęp do 801?
    Pamiętam, że długo nie można było łączyć się z 80x (nawet z darmowymi 800).

  • 2

    5. ~litex  2015-07-21 15:38:03  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    2078/2884 = 72% ....
    759/1378 = 55% ....

    Tak to bywa, że w Polsce zawsze tych procentów za dużo, czy to w wynikach, czy w żyłach.

  • 0

    6. ~litex  2015-07-21 15:38:03  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    2078/2884 = 72% ....
    759/1378 = 55% ....

    Tak to bywa, że w Polsce zawsze tych procentów za dużo, czy to w wynikach, czy w żyłach.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-247-205.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.