Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dwie kary po 100 mln zł dla TP?

Dwie kary po 100 mln zł dla TP?

WitekT 25 Września 2006 10:26

0 0

W połowie tego tygodnia UKE surowo ukarze Telekomunikację Polską. Powód - zmuszanie użytkowników neostrady tp, by opłacali także abonament telefoniczny.

TP zdecydowała, że nie podporządkuje się decyzji UKE w wymaganym terminie dwóch miesięcy. Przedstawiciele giganta twierdzili, że jest to możliwe najwcześniej pod koniec roku, ale niczego nie obiecali. Kara ma sięgnąć 100 mln zł. Byłaby więc rekordowa.

TP walczy o ogromne pieniądze. Przy założeniu, że wszyscy użytkownicy neostrady tp zrezygnowaliby z telefonu, oznaczałoby to dla niej obniżkę przychodów o blisko 70 mln zł miesięcznie. TP zaczęła też grozić, że w odpowiedzi może podnieść cenę stałego łącza oferowanego bez telefonu, Np. o równowartość miesięcznego abonamentu telefonicznego. Tyle, że nowego cennika UKE może nie zatwierdzić. TP twierdzi, że UKE ją nęka, podczas gdy kilku mniejszych operatorów telekomunikacyjnych (np. Netia) oferuje podobne oferty wiązane.




Zmuszenie TP do respektowania kosztownych dla niej decyzji UKE nie jest proste. Firma może się odwołać od decyzji UKE do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. A sprawy ciągną się tam czasem nawet kilka lat. Jeśli jednak spółka zdecyduje się na konfrontację, będzie musiała robić wielomilionowe rezerwy na poczet kar.

Kolejna kara w zbliżonej wysokości (około 100 mln zł) grozi jeszcze w tym roku TP za blokowanie uwolnienia abonamentu telefonicznego (WLR).

Źródło tekstu: gazeta.pl     

Dodaj do:
w sumie: 23
  • 0

    4.  2006-09-25 10:42:07

    Mówienie o gazie, prądzie czy Netii jest tylko odwracaniem uwagi od faktycznego problemu. Poza tym w Dialogu i Netii można mieć już Internet bez abonamentu - w Netii od tygodnia bodajże. I popatrzcie - wystarczyło im popatrzeć, co się dzieje z krnąbrną TP i sami wyciągnęli wnioski bez interwencji. Rynek działa, ale tylko w przypadku podmiotów bez znaczącej czy dominującej pozycji.

  • 0

    5.  2006-09-25 10:57:44

    wszyscy obrońcy uciśnionej tepsy zapominają, że jest to podmiot o dominującej pozycji na rynku i z własnej inicjatywy ta firma palcem w bucie nie kiwnie. I dlatego potrzebne są rzeczywiste działania regulatora. A że akurat tylko Tele2 rzuciło Tpesie rękawice - to nie wina UKE

  • 0

    6.  2006-09-25 11:07:07

    jak technicznie nie możliwe? przecież w przypadku nie płacenia rachunku potrafią zablokować połączenia wychodzące więc co za problem zrobić to na stałę...

  • 0

    7.  2006-09-25 11:11:12

    miłe wiadomości z poniedziałkowego poranka hehe

  • 0

    8.  2006-09-25 11:11:19

    witku
    chyba jedna w netii nie ma takiej mozliwosci no chyba ze ich pracownicy o tym nie wiedza :))

  • 0

    9. ~mic  2006-09-25 11:14:00  host: eek75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wie może ktoś czy i kiedy UPC albo Multimedia wejdą do słupska?? Mam dość tepsy i neostrady! Marzenie - tepsa ogłasza upadłość i FT wychodzi z Polski!!!

  • 0

    10.  2006-09-25 11:14:46

    andrzejTP: postaram się to potwierdzić - takie informacje napływają od czytelników od mniej więcej tygodnia. A że pracownicy nie wiedzą... W Netii to mnie nie dziwi, kiedyś rzeczniczka prasowa nie wiedziała, że Net24 można przedłużyć na zasadzie promocji jak dla nowych. ;)

  • 0

    11.  2006-09-25 11:43:09

    ***WitekT - komentarz nr 4 bardzo trafny. Niestety mam często wrażenie, że komentujący nie wykraczają z opinią poza treść konkretnego newsa.

  • 0

    12. ~  2006-09-25 11:44:19  host: dvx62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @9: Przecież FT jest już na polskim rynku i regulują sobie za pomocą TP straty na zachodzie.

  • 0

    13. ~  2006-09-25 11:46:29  host: dvx62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11: Bo niektórzy z komentującyc należą do Działu Propagandy i Dezinformacji konkretych operatorów. Jest takie powiedzenie "Kłamstwo powtarzane 1000 razy staje się prawdą".

  • 0

    14. ~Mario  2006-09-25 11:55:56  host: 212.160.172.70

    WitekT - pozwól że zacytuję fragment z Twojej informacji : "TP zaczęła też grozić, że w odpowiedzi może podnieść cenę stałego łącza oferowanego bez telefonu, Np. o równowartość miesięcznego abonamentu telefonicznego." Chodzi mi o słowo GROZI. Nie uważasz, że trochę za ostro pojechałeś ?? Jedni INFORMUJĄ a TP GROZI. Witku...Jeśli uważasz, że NEO będzie pracować bez konserwacji miedzianego łącza, to może i trzeba ukarać TP za pobieranie opłaty konserwacyjnej w abonamencie przy usługach głosowych...Może i głos będzie :chodził" :)) Serio uważasz, że użytkownicy tylko NEO nie powinni partycypować w kosztach obsługi, konserwacji, napraw łącza ??? Tylko śmigać po plecach abonentów korzystających tylko z telefonu lub tel+NEO ?? Czy to jest sprawiedliwe ?? O tym warto rozmawiać :)))

  • 0

    15.  2006-09-25 11:59:31

    Mario: słowo "grozić" padło w GW, którą cytowałem - ale przyznaję Ci rację, że może zbyt pochopnie zostało użyte. Co do konserwacji - zgodzę się, że bez niej się nie da. Tylko czemu teraz koszt konserwacji jest wliczony w abonament, skoro nie można zawierać kosztów jednej usługi w drugiej (vide komunikat UKE o karze)? Myslę, że skoro zawieszenie linii kosztuje miesięcznie coś koło 21 zł, to jest to max, o co cena neo bez abonamentu może wzrosnąć. Wielu ludzi i tak by z tego skorzystało moim zdaniem, będąc te 29 zł wprzód miesięcznie. :)

  • 0

    16. ~Mario  2006-09-25 12:13:57  host: 212.160.172.70

    WitekT. Fajnie, że się zgadzamy, choć częściowo :) Co do Twojego pytania, czy opłata za konserwację musi być wliczona w abo..Moja odpowiedź jest taka - być może dlatego, żeby konserwator naprawiający linię nie wyciągał ręki do abonenta w celu uregulowania opłaty za naprawę...Tylko nie pisz już, że nie każdemu abonentowi łącze pada. Owszem, nie każdemu, ale zauważ, że ubezpieczenie chorobowe też płacimy co miesiąc, a do lekarza niektórzy nie chodzą w ogóle... Czy to nie jest opłata za naprawę zdrowia ukryta w składce chorobowej ? Taki abonament... :)
    P.S. Czytałem już Twój news o nałożeniu kary na TP za NEO. Ciekawe co z tego wyniknie...

  • 0

    17.  2006-09-25 12:16:09

    Mario: nie, nie - zgadzam się z Tobą, że opłata za konserwację jest obowiązkowa. Tylko po części ona powinna być też zawarta w cenie neo - w końcu linia musi trzymac stosunkowo wyższe parametry niż przy usługach głosowych. A to jest sprzeczne z PT, co udowadnia UKE w komunikacie o karze. O to mi chodziło. :)

  • 0

    18. ~Mario  2006-09-25 12:25:26  host: 212.160.172.70

    WitekT: Teraz się z Tobą zgodzę w całej rozciągłości zagadnienia. Jednak nadal uważam, Pani Prezes przesadza odrobinę. Moim skromnym zdaniem "odgryza" TP się za osobiste "wycieczki" co do prawidłowego wyboru AS na stanowisko Prezesa UKE. Jeśli nawet prawidłowo, to wina lezy po stronie polityków a nie TP (domyślasz się, że chodzi mi o ten zapis, że wybiera 1 z 3 zaproponoweanych) a pani Ania do tej 3-ki się nie zakwalifikowała bądź co bądź... Pani Ania traktuje regulowanie rynku jako krucjatę z TP. Ale o tym sza... :)

  • 0

    19.  2006-09-25 12:30:07

    Mario: powiem Ci, że na tak zawiłe problemy prawne to jestem za chudy w uszach, więc nie wypowiem się o poprawności wyboru prezesa UKE. :)

  • 0

    20. ~Mario  2006-09-25 12:45:32  host: 212.160.172.70

    WitekT: Parafrazując stary dowcip...swoje poglądy znasz, ale mnie nie znasz :))) Ja też swoje zdanie i poglądy mam i znam...Pozdrawiam Witku

  • 0

    21. ~tombzd  2006-09-25 13:10:02  host: abwz48.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Teraz czekamy na ruch tp. Kiedys czyatem, ze jesli to sie nie zmieni to Pani prezes moze nałozyc kolejna kare za nie oddzielenie neoo. Czy to jest mozliwe? Prosze o odowoiedz.

  • 0

    22. ~jarekt  2006-09-25 13:50:30  host: eax96.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczytwiscie ze monopol w zakresie dostawy pradu (przy zakladach energetycznych TPsa to malutki pikus co wie kazdy kto budowal dom i musial sie podlaczac) i gazu (tu jest juz duzo lepiej) tez wypadaloby sie w koncu zabrac. Roznica zasadnicza to taka ze to co nakradnie (uzywam tego slowa celowo bo mam na to dowody) ZE idzie do skarbu panstwa a nielegalne (zgodnie z wykladnia UKE) dochody TPsa ida do Francji. Porownywanie TP do Netii nie ma bladego sensu - jak mam piekarnie i wycenie bulke na 20zl to pojde z torbami jesli jednak bylbym jedynym sprzedawca bolek w tysiacach wiosek i miejscowosci moglbym sobie cene brac doslownie z palca. To dlatego TP ma status operatora dominujacego i dlatego UKE musi dzialac. Narzekanie na P. Anie to wynik bardzo wielu lat w czasie ktorych UKE nie robila NIC a TP swobodnie i bez oporow ssala kieszenie nie majacych wyboru abonentow. To co sie teraz robi na gwalt i wszystko na raz moze wygladac na zmasowany atak ale to winno byc zrobione naprawde lata temu.

  • 0

    23. ~  2006-09-25 13:59:32  host: 213.172.174.130

    jesli chodzi o wypowiedz wykraczajaca poza tresc newsa( a propos witka uwagi) to prawdziwie ogromne kary powinny sypac sie za gowniana obsluge i brak jakiejkolwiek pomocy dla klienta, ktory ma prawdziwy klopoty ze swoja firma ktora tyle wysilku wklada zeby do siebie przygarnac...klienci niejednokrotnie znajduja sie w sytuacjach ktore niesamowicie komplikuja im zycie, przynosza straty i co wtedy?jezeli jest prawdziwym farciarzem dodzwania sie na infolinie i ma MOLIWOSC rozmowy z niedorozwinietym konsultantem, ktory mgliscie zapewni o tym iz problem wkrotce zostanie rozwiazany co jest oczywiscie picem na wode

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-19-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.