Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Duthoit: najważniejsze są przychody i rozwój polskiego Orange

Duthoit: najważniejsze są przychody i rozwój polskiego Orange

Piszemy o tym pierwsi WitekT 19 Września 2013 17:22

5 17

Dla mnie i dla firmy ważniejsze jest zwiększenie przychodów. Jeżeli nie we wszystkich obszarach działania firmy, to w tych, gdzie się da. Jednocześnie w obliczu nadchodzących inwestycji, potrzebne jest wypracowanie solidnego zysku. Dlatego musimy także bardzo mocno przyglądać się poziomowi kosztów. Ale filozofia i priorytety są takie, żeby skupić się przede wszystkim na przychodach i rozwoju Orange Polska. W ostatnich latach wszędzie gdzie pracowałem skupiałem się na rozwoju firm - mówi w rozmowie z TELEPOLIS.PL Bruno Duthoit, nowy prezes polskiego telekomu.



Bruno Duthoit został dziś przez radę nadzorczą powołany na stanowisko prezesa zarządu Telekomunikacji Polskiej. Serwis TELEPOLIS.PL jako pierwszy miał okazję z nim porozmawiać.

Zobacz: Bruno Duthoit oficjalnie prezesem Telekomunikacji Polskiej.

Dziś Orange Polska ma silną pozycję na rynku, choć jest mocno atakowane przez konkurentów. Mamy najlepiej rozwiniętą infrastrukturę stacjonarną i mobilną oraz silny zespół. Firma dokonała bardzo dużej pracy nad rozwojem i dywersyfikacją usług, obsługą klientów, wewnętrznym zarządzaniem i poprawiła swój wizerunek. Liczba klientów znacząco wzrosła i wynosi łącznie 22 mln. Mamy solidne podstawy dalszego rozwoju, ale pamiętajmy, że poprzeczka jest zawieszona wysoko - mówi w rozmowie z TELEPOLIS.PL nowy prezes.

Jak dodał, polski rynek w czasie, kiedy nie było go w Polsce, bardzo się zmienił. Jest wyjątkowo konkurencyjny i dojrzały pod względem użycia usług telekomunikacyjnych, plasując pod tym względem nasz kraj w czołówce Europy z jednymi z najniższych cen na kontynencie.

Może w kwestii transferu danych jesteśmy trochę poniżej średniej - mówi TELEPOLIS.PL Duthoit.

Mówiąc o zmianach, które zaszły na polskim rynku w ciągu ostatnich latach powiedział, że kiedy wyjeżdżał z Polski w sierpniu 2006 roku, Facebook nie miał użytkowników, dopiero 2 miesiące później ten rynek wybuchł. Dzisiaj 15 mln Polaków korzysta z tego portalu społecznościowego. Jest to dla niego zmiana znacząca i symboliczna.




Nowy prezes chce z kablówkami walczyć ofertą konwergentną, czyli stacjonarno-komórkową.

Rzeczywiście w 15 największych aglomeracjach telewizje kablowe są bardzo silne. Mam na myśli rynek telewizji i Internetu. Dlatego dla Orange Polska zwiększenie udziału na tym rynku, szczególnie w przypadku Internetu, jest jednym z kluczowych zadań. Otoczenie regulacyjne nie jest dla nas sprzyjające i faworyzuje kablówki. Będziemy walczyć ofertą konwergentą, którą klienci doceniają. Widać to po coraz lepszych wynikach sprzedaży także w miastach, w których kablówki są silne - powiedział TELEPOLIS.PL Duthoit.

Orange swoje priorytety na najbliższe lata ogłosiło w strategii zaprezentowanej w I kwartale. Obejmuje ona lata 2013-15. Duży nacisk położono w niej na konwergencję usług.

Zobacz: Leśniewska: Dlaczego konwergencja jest dobrą strategią.
Zobacz: Konwergencja jest ważna, ale jeszcze ważniejsza jest jej egzekucja.

Tu nic się nie zmienia i jestem zdeterminowany by ją realizować. Po pierwsze, na rynku tak konkurencyjnym jak polski, musimy być skuteczni. Musimy też zapewnić sobie możliwość inwestycji i wywiązać się przed akcjonariuszami z naszych zobowiązań. Po drugie, będziemy rozwijać usługi konwergentne. Naszym atutem jest to, że świadczymy je na bazie własnej infrastruktury. Po trzecie, naszym celem jest zadowolony z naszych usług i obsługi klient. Dziś osiągnęliśmy dobry poziom, ale ciągle możemy wiele poprawić - powiedział prezes.

Przypomnijmy, że na początku roku Telekomunikacja Polska połączy się ze swoją spółką zależną - Centertelem - a nowy podmiot będzie nazywał się Orange Polska SA.

Zobacz: TP przejmie Centertela i zmieni nazwę na Orange Polska!

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: bruno duthoit | orange

w sumie: 67
  • 2

    52.  2013-09-20 08:59:24

    konio... Ty masz firmę? o jakich kosztach mówisz? 100 czy 200 złotych za telefon? Wiesz ile kosztuje bak paliwa?

  • 1

    53.  2013-09-20 09:01:15

    Wiesz ile firma projektowa płaci za licencje za oprogramowanie? Wiesz ile kosztuje legalizacja sprzętu - róznego? Ty weź się obuź lepiej, albo pokaż rodakom jak z zera można dojść do milionera na oszczędnościach na telefonie stacjonarnym w firmie ;-) Boże...

  • 0

    54.  2013-09-20 09:22:54

    Lepiej późno niż wcale, chciałoby się powiedzieć. Orange zabrał się za przychody i koszty z dwuletnim opóźnieniem w stosunku do T i Polkomtela, a dwa lata to szmat czasu i ogromne pieniądze, które przeciekły przez palce. Bizancjum pozostała jedynie w P4 ale to akurat spółka o charakterze spekulacyjnym, bez istotnego długoterminowego znaczenia dla rynku. Szkoda ludzi z Orange, to fakt. Ale cóż, Francuzi zakasali rękawy i na poważnie zabierają się za pompowanie kasy za granicę. Pojawią się teraz niby-inwestycje, realne oszczędności na wszystkim (a najłatwiej oszczędzać na ludziach: technice i obsłudze). Jedno trzeba przyznać: że Wituckiemu udało się zdecydowanie poprawić wizerunek marki.

  • 0

    55. ~  2013-09-20 09:24:33  host: static-62-233-239-2.devs.futuro.pl

    Obniżcie ceny, bo są europejskie, a zarobki polskie.

  • -1

    56.  2013-09-20 10:17:27

    Tak się zastanawiam, w jaki sposób zamierza zwiększać te przychody. Jeśli poprzez podniesienie opłat w różnych cennikach, to chyba chłop na głowę upadł ;) Aktualnie 10mbps Neostrada przy umowie na 2 lata to koszt 49zł/msc. UPC oferuje to samo za 39zł/msc. Orange niestety więcej mi nie zaoferuje z uwagi na tragiczną infrastrukturę, natomiast UPC w każdej chwili może mi puścić 250mbps :) Abstrahując od tego, pomarańczowi oferują 40mbps za 69zł/msc (w UPC 60mbps za 60zł) i 80mbps za 79zł (w UPC za 6zł więcej jest 250mbps). No to co się bardziej opłaca? :P Sugerowałbym, żeby nad infrastrukturą popracowali, bo póki co, kablówki ich zmiatają, jeśli chodzi o rynek internetu stacjonarnego. A co do rynku mobilnego - najwyższy czas skończyć z simlockami, brandowaniem oprogramowania i tymi paskudnymi znaczkami Orange na obudowie każdego możliwego telefonu.

  • 0

    57. ~Realista  2013-09-20 10:18:31  host: 212.160.172.70

    Superrr, zę ma taką wizję ale firma idzie na dno na dzień dzisiejszy totalna biurokracja, zawiłe procesy, procedury, KPI ją zabijają.

  • 0

    58.  2013-09-20 10:27:29

    Ventussi - różnica w tym co porównujesz jest tak, że neostradę mogę ieć a działce rekreacyjnej kilka kilometrów za miastem a UPC nie mogę mieć w centum mojego miasta a n nawet w o kolicznych miastach ;-) Taka jest róznica... Więc te oferty są zupełnie nieporównywalne. Mogę więc powiedzieć, ze z UPC za 1 zł (bez promocji) nie skorzuystałbym nawet wtedy gdyby dali mi 1-gigowe łącze do internetu ;-) MNają więc w porónaniu z tepsą ofertę do d... ;-)

  • 0

    59. ~ola  2013-09-20 10:31:48  host: ip-78-30-114-91.free.aero2.net.pl

    @wlo odczep się od konio, wiele malutkich firm ma Internet od lokalnego ISP, fax internetowy, telefony na ofertach typu 30zł za bez-limit, oraz słuchawki klasy c2-01. Czytając Twoje wypowiedzi, każda firma musi mieć światłowód w firmie, iPhone5 dla pracowników, sieć stacjonarną z numerem zewnętrznym w każdym pomieszczeniu i najlepiej wycieczki co 3mc po nowe zabawki. Zejdź na ziemię... Małe firmy umieją zrobić to co duże zapomniały, uzyskać efektywność przy minimalnych kosztach.

  • 0

    60. ~  2013-09-20 10:36:31  host: abje51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Coś mi się wydaje, że pojawienie się tego Francuzika nie wróży niczego dobrego. Jak zacznie ciąć koszty to powycina wszystkich dookoła. Skończą się :Szalone dni" z dobrymi ofertami i atrakcyjnymi telefonami. Klient znów poczuje "prestiż drożyzny".

  • 0

    61. ~Namakon  2013-09-20 10:36:56  host: 81.219.84.18

    "trzeba zwiększyc zyski i prychody orange" => trzeba podnieść ceny i jeszcze lepiej doić klientów Orżnij... Już lubię tego gościa, szczery i prostolinijny od pierwszego wywiadu :P

  • 0

    62. ~Rafal  2013-09-20 10:40:25  host: 213.227.101.57

    A ja podpisałem umowę na ExtrDSL 7 miesięcy temu czyli w lutym, pogorszyła mi się linia dostałem gorszy router ADSL zamiast VDSL, i w umowie cos innego prędkość 15Mb/1 zamiast 40/4Mb, i zgodnie z umową nie można zrezygnować. UWAGA bo nie modernizują central w stopniu wystarczającym do podpięcia wszystkich klientów którzy mają podpisane umowy i można się wpakować na rok lub 2 w orangesyf. Mam się pytać czy jest miejsce na VDSLu. Ale jak podpisywałem umowę to nie mieli o czym się dowiedziałem od montera w kwietniu:) A to że parametry "linni się zmieniają" i czasem zrywa połączenie to normalne dla orange i nie podlega gwarancji. Upload raz 1,5Mb raz 1 zależny jak się linia zestawi. Umowa podpisana awarie co kilka tygodni czasem co 2 miesiące! KATASTROFA

  • 0

    63.  2013-09-20 10:42:34

    ola - mylisz się. Ja tylko zwracam uwagę na Wasze - nie moje - uogólnienia. Niech konio powie o jakie firmy mu chodziło może? Ty też z tymi swoimi przykładami przedstawiasz się jako śmieszna osoba trochę... Bo to nie o to chodzi ;-) Każda firma oszczędza, jednak jak słyszę tego tupu ogólne tezy, to mnie śmieszy bardzo pojęcie niektórych o prowadzeniu firmy. A jeśli ktoś wie lepiej, niech wspomni - o jakie dokładnie firmy mu chodzi? Ja nie znam firmy, która by w Vektrze w moim mieście korzystała z telefonu. Ale z pewnością korzystają - te, które porwadzą biura w bloku - w domu własnym, gdzie Vectra ma sieć. Nie przeczę - sam mogę skorzystać. Tylko po co? Ile zaoszczędzę?

  • 0

    64. ~Misiek  2013-09-20 12:50:58  host: 87-206-249-47.dynamic.chello.pl

    Zaoszczędzisz sporo - bo komórka będzie działać. Telefon VoIP w wykonaniu Orange to porażka na całej linii. Jedynie linia analogowa ma sens, bo daje lepszą jakosć połączenia i nie zależy od badziewnych routerów ZTE oraz fatalnie zrobionego VoIPa. Dlatego numer stacjonarny w firmie to albo ISDN 30B+D z lokalną centralą (koszty jak diabli), albo VoIP na dedykowanej linii z gwarancją transferu (czytaj: MPLS i grube tysiące złotych miesięcznie) albo kilka linii analogowych na recepcję. Koszty telefonu stacjonarnego są wyższe niż komórkowego także dlatego, że musisz posadzić kogoś do odbierania. W naprawdę małych, kilkuosobowych firmach (a takich jest sporo) taka osoba nie jest potrzebna.

  • 0

    65. ~Primawera  2013-09-20 13:34:14  host: public-gprs371704.centertel.pl

    Dziwicie się ,ze neo działa fatalnie , komórki tak sobie a ludzie rezygnują z ich usług. . Nasz rząd sprzedał dobrze prosperującą firmę francuzom , a oni ja wycisnęli jak Cytryne ( pomarańczo) Cena czyni Cuda - tylko tak mogą zachęcić klientów a i tak ci co odeszli i tak nie wrócą. Jaki jest interes dla klienta ,ze ma kupić komórkę ze smyczą na 2 lata( (dodatkowo ze simlockiem) i zapłacić za nią podobną cenę jak w sklepie . Już pierwszy prezes Tepsy p.Rzepka zapowiadał super nowoczesną infrastrukturę (Światłowód na każdym narożniku ulicy) aby mozna było dostarczyć dobra usługę klientowi. I się rozmyło. Teraz pozostanie im tylko sprzedać sieć metaliczną zrezygnować z Pots-ów i zając się tylko komórkami. Zero kosztów związanych z konserwacją , mniej monterów i dużżo mniej pracowników . We Francji już to się zaczyna. Wniosek : jak w samochodach nie warto kupować aut na F to może się to przełoży na inne rzeczy i usługi z trójbarwną flagą. Zresztą mamy wolność zakupu - każdy kupuje co chce .

  • 0

    66. ~la vie change avec Orange  2013-09-20 14:04:14  host: goliat.interkonekt.pl

    coraz głośniej we Francji mówi się o tym, że Orange dokupi akcje polskiej tepsy. W ostatnich kilku latach pod młotek poszło kilka oddziałów Orange: Dania, Holandia, Austria, Portugalia, Szwajcaria. Coraz głośniej mówi się o tym, ze Orange wyjdzie z Dominiknany, Belgii i Luksemburga. Pieniądze ze sprzedaży mniejszych oddziałów pójdą na zakupienie akcji Yoigo czyli 4 operatora w Hiszpanii, a także wezwanie na akcje polskiej Tepsy. We wczorajszym spotkaniu nowy prezes stwierdził, że grupa Orange NIGDY nie sprzeda polskiej spółki i jest to jeden z najważniejszych oddziałów w grupie Orange. Co do ewentualnego dokupieniu akcji była wymijająca odpowiedź ale taka sama odpowiedź była gdy mówiono o sprzedaży WP czy Marketplanet.

  • 0

    67. ~Punk  2013-09-20 15:28:44  host: 176.100.195.85

    Jeśli nie poprawią jakości swoich usług to nie mają szans by im przychody rosły, jeśli już to prędzej straty z powodu ucieczek z sieci. U mnie jak postawili linie w chyba 70 latach tak do tej pory jej nie modernizowali i aktualnie mogą zaoferować max 2 MB/s i to jeszcze niestabilne. Dlatego nie mam nic od Orange i jeśli nie poprawia jakości to na pewno nie zmienię internetu radiowego na ich wolny i niestabilny internet, radiówka też może nie jest nie wiadomo co i czasem coś padnie, ale i tak mniej jest awarii niż na kablu od Orange.

  • 1

    68. ~aladyn355  2013-09-20 15:46:05  host: user-94-254-209-211.play-internet.pl

    lui de fines

  • 0

    69. ~  2013-09-21 09:08:08  host: acxv152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Firma dokonała bardzo dużej pracy nad rozwojem i dywersyfikacją usług, obsługą klientów, wewnętrznym zarządzaniem i poprawiła swój wizerunek" Czyżby? Orange vel TP pozwalniał tyle pracowników i to ma być poprawa wizerunku? Sieć w wielu miejscach gnije (patrz zdjęcia na forum). Rzeczywiście super wizerunek. O ile się nie mylę to nowy pan prezes mówiąc że najważniejsze są przychody i rozwój, będzie kontynuował politykę zwolnień mającą miejsce w czasie panowania poprzednich prezesów.

  • 0

    71. ~Piotrek  2013-09-24 10:34:22  host: apn-5-60-201-2.dynamic.gprs.plus.pl

    " z jednymi z najniższych cen na kontynencie." - i znamy strategię Prezesa dążmy do europejskiego poziomu... cen :P Q jakośc Orange wymiata teraz czas na ceny

  • 0

    72. ~Gorath  2013-09-26 01:22:52  host: bep247.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widze ze oni nadal nawet nie planuja budowy swiatlowodow zamiast tej w nedznym stanie miedzi wiec ta konwergencje mozecie sobie wsadzic bo i tak przegracie z konkurencja. W tej chwili roznica w transferach miedzy takim DSL (usluga biznesowa) a kablowka siega 10 krotnosci za ta sama oplate. A upload dla biznesu i pracy to podstawa.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-22-61-134.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet