Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Drogość, widzę drogość w Windows Marketplace

Drogość, widzę drogość w Windows Marketplace

Q! 21 Sierpnia 2009 08:55

0 0

Microsoft rozpoczął serię spotkań z programistami, których celem jest przygotowanie ich na zapowiadany na jesień start mobilnego sklepu z aplikacjami o nazwie Windows Marketplace for Mobile. Jednym z ważniejszych komunikatów przekazanych im na pierwszym spotkaniu była zachęta do swobodnego, czyli wyraźnie wyższego niż 99 centów, ustalania cen na swoje aplikacje - informuje serwis TechFlash.

Na pierwszym ze spotkań Loke Uei, jeden z członków grupy odpowiedzialnej za kontakty z programistami, zachęcał ich do elastycznego podejścia do tematu wyceny swoich aplikacji. Stwierdził on, że 99 centów za aplikację to ciekawa i lubiana przez klientów cena, ale przecież wasze aplikacje są z pewnością więcej warte.

Przekonywał on również programistów, że bez względu na to czy cena za aplikację wynosić będzie 5,99, 9,99 czy więcej dolarów - pozwoli to na czerpanie przez nich większych przychodów ze swojej pracy. W końcu, jak argumentował Uei, zamiast sprzedać 1 mln aplikacji po 99 centów, programiści mogliby próbować osiągnąć sprzedaż na poziomie np. 500 tys. sztuk, ale po 9,99 dolarów za każdą z nich.




Jaki cel przyświeca Microsoftowi w zachęcaniu programistów do wyceniania swoich aplikacji na więcej, niż 99 centów? Powodów jest, co najmniej, kilka. Pierwszym z nich jest chęć ukazania przez firmę z Redmond w kampanii reklamowej swojego sklepu z aplikacjami jako tego, z którego programiści czerpią wyraźnie wyższe zyski, niż ze współpracy z największym rywalem, App Store od Apple, w którym zdecydowana większość aplikacji oferowana jest w cenie 99 centów. Taka forma reklamy ma zachęcić twórców oprogramowania do współpracy ze sklepem, podnosząc jednocześnie jego atrakcyjność.

Druga z przyczyn dotyczy promowania przez Microsoft droższych, czyli w domyśle lepszych, aplikacji, które oferowane będą jednak za odpowiednio wyższą cenę. Według firmy ta wyższa będzie dobrą ceną za wysokiej jakości aplikacje.

Ostatni z powodów takiego, a nie innego postępowania Microsoftu, może być konkurs zorganizowany dla programistów współpracujących z Windows Marketplace. Zakłada on mierzenie popularności znajdujących się w nim aplikacji nie po ilości pobrań, ale po wielkości wpływów, jakie generują płatne aplikacje. W przypadku bezpłatnych programów miernikiem ich popularności wciąż będzie liczba pobrań.

Źródło tekstu: TechFlash, wł     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1. ~robbo2k  2009-08-21 09:07:48  host: w3cache1.tktelekom.pl

    Buhaha ... gfrajerzy z WM beda placic za takie same aplikacje 10 razy drozej. WIdze ze jednak Microsoft robi wszystko by zabic WM przed czasem wyznaczonym na 2012

  • 0

    2. ~MM  2009-08-21 09:40:08  host: 15-pra-22.acn.waw.pl

    W języku polski nie ma takiego słowa jak "drogość". Jest za to drogo.

  • 0

    3.  2009-08-21 09:42:33

    Czemu mnie nie dziwi takie podejście MS?

  • 0

    4.  2009-08-21 09:51:37

    MM: potraktuj to jako "licentia poetica"... ;-)

  • 0

    5. ~Alek  2009-08-21 09:55:57  host: 87-204-23-227.ip.netia.com.pl

    MM: ale jest pojęcie neologizmu -- czyli wyrazu nieistniejącego, ale utworzonego w jakimś celu, przeważnie literacko-artystycznym. Wpis na telepolis jest niewątpliwie utworem, co upoważnia autorów do stosowania neologizmów (i rozliczania się z fiskusem z odliczeniem 50% kosztów uzyskania przychodu...) Cel literacki użycia neologizmu "drogość" jest jasny -- nawiązuje do znanego cytatu z filmu "Seksmisja" i nie widzę powodu by się go czepiać. ----- Pisał do Was Alek, wasz lokalny krytyk literacko-finansowy. Kolejne opracowania wkrótce.

  • 0

    6. ~M.  2009-08-21 10:22:31  host: ttihfwgw.tieto.com

    Oprogramowanie na komórki najczęściej jest o wiele prostsze niż to przeznaczone na komputery PC itp, a ceny bywają zupełnie nieadekwatne do złożoności. Przykładowo 13 $ za rozbudowany zegarek na Symbiana to rozbój w biały dzień. Za 2x więcej mam grę komputerową, której budżet wynosił miliony dolarów!!!

  • 0

    7. ~M.  2009-08-21 10:24:48  host: ttihfwgw.tieto.com

    W Polsce ten program kosztuje w firmie Soft-Key 59 zł. Śmiać mi się chce jako programiście. Kto to w Polsce kupi?

  • 0

    8. ~999  2009-08-21 11:35:54  host: emm127.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Na szczęście nie ma jeszcze obowiązku kupowania. Nie podoba się, za drogo - nie kupuj i/lub bojkotuj aż ceny zostaną urealnione.

  • 0

    9. ~venro  2009-08-21 12:44:34  host: 186-231.jnet.kosman.pl

    * 8 - Niby mogę nie kupować... ale jak paliwo drożeje to mam nie jeździć?

  • 0

    10.  2009-08-21 13:32:21

    W koncu to microsoft, prestiż ;-)

  • 0

    11. ~  2009-08-21 13:36:07  host: ip-62-69-216-222.globalconnect.pl

    No ja na przykład używam komunikacji miejskiej i mi z Tym dobrze. A Windowsa Mobile mam Na HTC Touch Pro i też mi z tym dobrze. (Nie nudzi mi się w autobusie) Pozdrawiam

  • 0

    12. ~  2009-08-21 14:18:59  host: v03-07.opera-mini.net

    Coz moze ktos sie jeszcze nabiera na takie psychologiczne chwyty drozej rowna sie lepsza jakosc, mulacy ciezki niewygodny soft znaczy "profesjonalny" a nie po prostu ciezki i mulacy. Niestety czasy ucza cynizmu i wszystko trzeba dokladnie organoleptycznie sprawdzic przy zakupie trzymajac sie za kieszen a nie polegac na roznych kalkach myslowych, markowych metkach itp itd. Przypomniala mi sie jeszcze jedna klisza: brzydota jako synonim profesjonalnego sprzetu. Tymczasem cos co wyglada jak wyklepane w garazu moze swiadczyc rownie dobrze ze nawet obudowy nie potrafili/chcieli zrobic nie mowiac o reszcie. Takie marketingowe gierki z sugerowana jakoscia.

  • 0

    13. ~ANT  2009-08-21 15:12:16  host: 89.72.17.74

    oczywiście można sprzedać 1 mln programów za 0,99 USD ale po co jak można sprzedać jeden program za okrągły milion. No cóż M$ pokazuje po raz kolejny, że liczy się tylko KASA, a nie jakieś tam misje typu "jesteśmy dla Ciebie, pełna satysfakcja i zadowolenie dla naszych klientów" - może być pięknie i wspaniale ale po co!

  • 0

    14. ~Alek  2009-08-21 15:17:01  host: 87-204-23-227.ip.netia.com.pl

    ANT, a co niby miałoby się liczyć dla firmy zarabiającej pieniądze?

  • 0

    15. ~  2009-08-24 05:32:21  host: v01-07.opera-mini.net

    Jakos Apple te niedobre zacheca do promocji softu poprzez czasowe np zmiany cen w dol dajac do tego swietne narzedzia zarzadzania swoim produktem w appstore. Wiec co mozna ? Mnie ciekawi ile MS bedzie pobierac haraczu od developerow za dystrybucje. Teraz pewnie na zachete moga nawet gratis a pozniej 50%heheheh

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-136-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.