Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dostawcy Internetu będą odcinali użytkowników, którzy pobierają nielegalne treści?

Dostawcy Internetu będą odcinali użytkowników, którzy pobierają nielegalne treści?

Immortal 5 Września 2007 23:31

0 0

Chociaż nasze władze jeszcze takiego pomysłu nie przedstawiły, to co poniektórzy dziennikarze już się zastanawiają, czy i nasi parlamentarzyści nie wpadną na podobny pomysł.

Australijskie Stowarzyszenie Przemysłu Muzycznego przygotowało ustawę, która zobowiązuje dostawców Internetu do zaangażowania się w walkę z piractwem. Osoby, które notorycznie ściągałyby nielegalne pliki z Internetu, byłyby jego pozbawione.




Proponowana ustawa wywołała fale protestów nie tylko użytkowników sieci, ale i samych dostawców Internetu. Ci ostatni tłumaczą, że przepisy w ustawie są mało precyzyjne, a ich ewentualna egzekucja wymagałaby sporych nakładów finansowych na wdrożenie odpowiednich rozwiązań technicznych. Dodatkowo zwracają uwagę, że australijskie prawo daje i tak dużo narzędzi do walki z piractwem.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 0

    1.  2007-09-06 00:00:58

    Ha! Powodzenia w tropieniu i egzekucji prawnej w przypadku wielu milionow osob w Australii korzystajacych z P2P (a takze P2P TV, P2Mail i innych roznych wynalazkow - naprawde, POWODZENIA! :>). Pomijajac fakt, ze same programy P2P sa tylko po to, zeby bezposrednio wymieniac tresci - roznego rodzaju, niekoniecznie nielegalne ;) (np. Bitorrent) A uzytkownik sciagajac taka tresc, nie zawsze wie, co tak naprawde sciaga :) (fake'i :)

  • 0

    2. ~issa  2007-09-06 00:06:23  host: inet20909na-0.eranet.pl

    A co to zly pomysl? Znaczy sie jak ktos kradnie towar ze sklepowej polki to jest zlodziejem , a jak niezgodnie z prawem inne tresci to juz nim nie jest? "proponowana ustawa wywolala fale protestow wsrod uzytkownikow sieci"? A ja jestem uzytkownikiem sieci i jakos bym nie zaprotestowal. Moze nie posrod uzytkownikow , co posrod zlodziei? Czekamy teraz az zlodzieje oprotestuja obecnosc ochroniarzy i kamer w marketach. Ten swiat juz stoi na glowie.

  • 0

    3.  2007-09-06 00:15:55

    Jakiś czas temu krakowscy studenci protestowali przeciwko policyjnym kontrolom w akademikach. To taki nowointeligencki ruch legalistyczny :-D. Ja nie obraziłbym się na takie prawo.

  • 0

    4.  2007-09-06 00:16:52

    ... oczywiście chodziło mi o to, że nie mam nic przeciwko wprowadzeniu ustawy o odcinaniu dostępu do narzędzia przestępstwa (jakby nie było).

  • 0

    5. ~  2007-09-06 00:27:12  host: aln241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 mieli prawo protestowac bo to policja nie przestzegala przepisow odnosnie wtargniecia na teren akademicki

  • 0

    6. ~  2007-09-06 00:27:54  host: aln241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dlatego nalezy rozwijac open source

  • 0

    7. ~nick  2007-09-06 00:36:32  host: bzy226.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To co jest uznawane przez Australijskie Stowarzyszenie Przemysłu Muzycznego za nielegalne tresci nie musi byc uznawane za nielegalne przez kogos innego np. pobieracza danej tresci. Wiec ta ustawa nie ma sensu.

  • 0

    8.  2007-09-06 02:39:09

    issa: po prostu zabranianie programow p2p jako takich jest bezprawne, bo wymienia sie w nich WSZELKIE tresci, nie tylko nielegalne. A user czesto nawet przy 100 % dobrej woli sciagnie nie to, czego oczekiwal (oczekujesz legalnego release'u z SourceForge'a, uzywasz Bitorrenta, sciagasz pornola - przyklad z pierwszej reki!). I co ? Tez odcinac, bo sie pomylilem i nieswiadomie sciagnalem fake'a ? :) Abstrahuje od trudnosci FILTROWANIA tresci sciaganych u poszczegolnych userow. Pozdrawiam.

  • 0

    9. ~venro  2007-09-06 03:08:16  host: ekk122.internetdsl.tpnet.pl

    Odcinani? To bedzie pewnie ok. 80% uzytkownikow :)

  • 0

    10. ~TT  2007-09-06 07:18:06  host: 212.160.172.70

    Bzdura na resorach. W naszym kraju to nie przejdzie, z wielu względów.

  • 0

    11. ~noak  2007-09-06 08:16:12  host: ast92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~TT masz racje nie przejdzie dlatego że Tpsa by zbankrutowała ja by miała odcinać swoich abonentów!

  • 0

    12. ~mirek  2007-09-06 08:49:35  host: adls83.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powodzenia..porongrafie dziecieca popieram w 100% ale wszystko inne nie

  • 0

    13. ~ds  2007-09-06 08:52:57  host: 213.77.11.50

    @PLANET: wyraźnie pisze, że odcinać mają tylko tych, którzy NOTORYCZNIE ściągają nielegalne treści - więc jak raz sobie niechcący ściągniesz pornola, to nie ma się czym martwić, zostaje tylko obejrzeć ;-)

  • 0

    14. ~Aster  2007-09-06 09:04:57  host: pxgot1.srv.volvo.com

    * mirek - popierasz dziecięcą pornografię? U naszych niektórych dostawców w regulaminie jest zapisane, że za ściąganie nielegalnych treści dostęp do netu będzie odcinany (np. Sferia).

  • 0

    15. ~  2007-09-06 09:36:52  host: aclq216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a po co mi intnet po to żeby poczytać wiadomości? Wtedy tv by mi wystarczył, a dostawcy internetu poszli by z torbami.

  • 0

    16.  2007-09-06 09:41:46

    Niech odcinają, teraz jest taka konkurencja, że mam do wyboru ok. 5 ISP, którzy świadczą usługi w podobnych cenach ;-)

  • 0

    17. ~marc99  2007-09-06 09:45:55  host: abfm28.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież aby odciąć muszą udowodnić przed sądem winę. Przecież sąd może w wyroku dać zakaz używania internetu po co aż ustawa. To całe zamieszanie z ustawa, to tylko aby postraszyć obywateli.

  • 0

    18.  2007-09-06 10:31:15

    6. - więc bierz się do roboty i zaangażuj się w prace programstów i ludzi "robiących" open source...

  • 0

    19. ~empireus  2007-09-06 18:39:23  host: ema117.internetdsl.tpnet.pl

    Smieszniejszego bubla prawnego nie widzialem nigdy :D Ja czasem zasysam jakies distro linuksa przez torrenta, gdzie jedna plyta wazy ok 4,5GB. I co? mi tez odciac neta? ;-) Poza tym, znam osoby, ktore zasysaja multum filmow, byle by pozniej nagrac na plytke i odsprzedac to osobom, ktore maja, albo wolny net, albo nie lubia divx, za to cenia sobie jakosc dvd, albo im sie nie chce zasysac, wiec wola od czasu do czasu zaplacic te kilka zl i kupic pirata. Ja o tym wiem, niektorzy wiedza... ale coz mam poczac? Skoro ich NIKT nie odetnie, bo sami sa dostawcami internetu ;-)

  • 0

    20. ~netuser  2007-09-06 22:09:57  host: acew210.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zły pomysł nie mają prawa wiedzieć jakie pakiety odbieram i wysyłam do internetu. To sprawa prywatna. To tak jak podsłuchiwać rozmowy tel i karać za przekleństwa. A może zaczną kontrolować umysły ? jak w matrixie. Jak pomyśle o piractwie to na 5 lat. Większość użytkowników "sciąga" jak będą odcinać to dostawcy internetu pójdą z torbami a tv ludziom nie wystarczy. Po co komu internet do np poczty email ? przecież w telefonie można przeczytać wysłać itp. Podobnie do stron większość usiądą sobie np w parku i korzystają za free z WI-FI np na www, e-mial itp. Raczej tego nie będzie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-211-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.