Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dobre prognozy dla branży telefonicznej

Dobre prognozy dla branży telefonicznej

sirmark 9 Czerwca 2004 21:37

0 0

Zapotrzebowanie na nowe telefony komórkowe stale rośnie i jest prawdopodobne, że w tym roku padnie kolejny rekord sprzedaży. Silna podaż we wszystkich regionach świata przyczyniła się w pierwszym kwartale 2004r. do wzrostu sprzedaży średnio o 34%, w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Jak podaje Gartner, w pierwszym kwartale tego roku zostało sprzedanych 153 mln sztuk telefonów komórkowych. W opinii analityków, tak dobry start może sprawić, że na koniec roku liczba sprzedanych telefonów przekroczy 600 milionów. Szczególnie silne zapotrzebowanie można było zaobserwować w Chinach, gdzie według oficjalnych danych rządowych na koniec roku "komórkę" będzie posiadał już co czwarty mieszkaniec.




W Europie Zachodniej zapotrzebowanie na telefony komórkowe także było wyższe niż pierwotnie zakładano, co można tłumaczyć zwiększonym popytem związanym z okołoświątecznymi promocjami. Gartner przewiduje, że w tym regionie w drugiej połowie roku nasili się zapotrzebowanie na telefony 3G, w związku z uruchamianiem usług przez europejskich operatorów, m.in. Vodafone, T-Mobile i TIM. W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż "komórek" w Ameryce Północnej wzrosła o 30%.

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-96-196.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.