Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Do końca roku 200 mln użytkowników mobilnych płatności zbliżeniowych

Do końca roku 200 mln użytkowników mobilnych płatności zbliżeniowych

LuiN 15 Września 2015 10:31

2 2

Według analiz Juniper Research, do końca 2016 roku na całym świecie ponad 200 mln osób będzie korzystało z płatności zbliżeniowych realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych.



Oznacza to wzrost o ponad 100% względem wyniku z 2014 roku. Za tak dużą dynamiką wzrostu stoją płatności P2P (z ang. Person to Person), czyli realizowane bezpośrednio pomiędzy użytkownikami mobilnych portfeli oraz uruchomienie Apple Pay.




Według Juniper Research, start usług Apple'a zwiększył świadomość klientów na temat tej formy płatności i kolejni gracze wchodzący na rynek, tacy jak Samsung, będą mieli teraz ułatwione zadanie.

Zobacz: Getin Bank udostępnił płatności HCE

Źródło tekstu: Cellural News     

Dodaj do:

Tagi: płatności mobilne

w sumie: 13
  • 2

    1. ~  2015-09-15 10:56:41  host: user-94-254-209-10.play-internet.pl

    jak dokonuję płatności zbliżeniowej kartą debetową to jestem mobilny czy już stacjonarny?

  • -1

    2.  2015-09-15 11:56:00

    #1: zramolały, tak jak ja

  • 2

    3. ~Fool  2015-09-15 12:07:46  host: brq162.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obserwując jak w Polsce zbliżeniówki szybko się rozpopularyzowały, można powiedzieć, że wynik jest słaby Jednym z powodów jest to, że USA jest pod tym względem bardzo zacofane.

  • 1

    4. ~  2015-09-15 12:24:03  host: acfl221.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kilka razy skorzystałem z płatności NFC... fajnie że taka opcja jest, ale karty taki badziew nie zastąpi

  • -2

    5. ~midas  2015-09-15 13:09:31  host: ip145.net72.elektrosat.pl

    @3, artykuł jest o płatnościach NFC przy pomocy urządzeń mobilnych, nie zbliżeniowych przy pomocy karty

  • 0

    7. ~  2015-09-15 14:19:54  host: user-46-112-204-229.play-internet.pl

    @3: Spopularyzowały się, bo banki wciskały na siłę karty z funkcją zbliżeniową...

    Ja płacę kartą (stykowo na PIN), a czasami przy pomocy IKO. "Zbliżanie" mnie nie interesuje.

  • 1

    8. ~Tomecek  2015-09-15 14:28:45  host: 89-69-220-106.dynamic.chello.pl

    Mój komentarz z innej strony na temat płatności HCE:
    Ja mam telefon z NFC i zrezygnowałem z płacenia HCE. Korzystałem z PeoPay, pierwsza płatność poszła bez problemu i byłem zadowolony, ale raz, że w PeoPay nadal wymagane jest połączenie z Internetem, a dwa, że kolejna płatność już nie przeszła "Błąd autoryzacji". Następne też nie działały, bo również w terminalu występował błąd autoryzacji pomimo tego, że były środki na koncie i wszystko było ustawione, tak jak przy pierwszej płatności, która się przecież powiodła. Wystarczy przeczytać opinie w sklepie Google Play. Wiele ludzi pisze, że aplikacja raz działa, a raz nie. Jednym się blokuje z niewiadomych powodów i trzeba ją odinstalować, zainstalować ponownie i już w magiczny sposób działa. Płacenie telefonem jest lansiarskie ;) ale nie jest pewne. Nigdy nie wiesz, czy płatność zadziała, czy nie. Przykładowo znajomy płacił zawsze telefonem, bo się do tego przyzwyczaił, ale raz płatność nie zadziałała "bo nie" i upokorzony musiał biec od kasy do samochodu po kartę.
    Także przykro mi, ale wolę kartę zbliżeniową. Ona nie ma fochów jak płatności HCE.

  • 1

    9. ~  2015-09-15 15:17:25  host: 159-205-149-54.adsl.inetia.pl

    Takiego wala. Od momentu gdy skonczylo sie bezczelne wciskanie zblizeniowek, nie znam osoby w mojej rodzinie, ktora by nie zablokowala tego cholerstwa.

  • 1

    10. ~dziaćko  2015-09-15 15:40:53  host: user-94-254-145-121.play-internet.pl

    Moją znajomą okradli. Przez tego paypasa w ciągu 5-10 minut po kradzieży były już zrobione transakcje w biletomatach.Wydawać by się mogło, prosta sprawa znalezienie przestępców, wszakże można dojść co było doładowane czy to telefon czy bilet. Niestety nasza wspaniała Policja stwierdziła, że z powodu braku dowodów w sprawie temat jest do zamknięcia. Nawet palcem nie kiwnęli, żeby wygenerować odpowiednie dokumenty do firmy obsługującej biletomat. Nie wspomnę już, że w pobliżu biletomatu jest kamera. Tak to u nas w tej Polsce wszystko działa... Po tym incydencie w całej rodzinie powymieniałem karty na tez bez tego dziadostwa. P.S. bank nie uznał reklamacji. Uznałby gdyby była wykupiona jakaś tam usługa bezpieczeństwa czy coś.

  • 2

    11. ~  2015-09-15 16:26:38  host: user-46-112-204-229.play-internet.pl

    @10: Do kwietnia 2014 klient banku odpowiadał za wszystkie nieautoryzowane transakcje do kwoty 150€. Od 01.04.014 przy transakcjach zbliżeniowych obowiązuje limit odpowiedzialności 50€ (jeżeli bank umożliwił rezygnację z funkcjonalności zbliżeniowej lub wymianę karty na niezbliżeniową), a w sytuacji, kiedy bank nie udostępnił takiej możliwości - przejmuje pełną odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje zbliżeniowe (Rekomendacja Rady ds. Systemu Płatniczego w zakresie bezpieczeństwa kart zbliżeniowych z 20.09.2013).

  • 0

    12. ~  2015-09-15 16:27:50  host: user-46-112-204-229.play-internet.pl

    Oczywiście każdy bank ma prawo (odpłatnie lub np. w ramach opłaty za kartę/konto) oferować ubezpieczenie znoszące udział własny klienta.

  • 2

    13. ~  2015-09-15 16:32:05  host: user-46-112-204-229.play-internet.pl

    @11 - poprawka: rekomendacja jest z 30.09.2013

  • 0

    14. ~  2015-09-17 11:51:15  host: 77-254-42-186.adsl.inetia.pl

    @11 - bzdury. W praktycie to w ogole nie dziala.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet