Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dłuższe wychodzące w nowoaktywowanych prepaidach Orange

Dłuższe wychodzące w nowoaktywowanych prepaidach Orange

WitekT 12 Stycznia 2010 14:46

0 0
Od 13. stycznia wszystkie startery prepaid Orange będą miały wydłużone terminy na połączenia wychodzące z 14 do 31 dni - napisał na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

31 dni aktywnych połączeń wychodzących od momentu uruchomienia będą miały wszystkie startery - także te, które zostaną uruchomione jutro i mają na opakowaniu informację o 14 dniach. Długość połączeń przychodzących pozostała bez zmian i wynosi 12 miesięcy.


Źródło tekstu: blog.tp.pl     

Dodaj do:
w sumie: 101
  • 0

    82. ~  2010-01-13 09:32:14  host: ip-89.171.231.34.dsl.crowley.pl

    @81: oczywiście, że wszędzie pojawiają się problemy ale ta "lokalność" w Play jest zdecydowanie większa niż np. w Erze. Mówię, to na podstawie swoich doświadczeń jak i znajomych. Czytając fora zdecydowanie częściej napotkasz na skargi na jakość w Play niż u W3 pomimo że mają 4-krotnie mniej użytkowników od każdego z W3. Obecność Play na rynku bardzo chwalę i to co robią także ale jakość pozostawia sporo do życzenia.

  • 0

    83.  2010-01-13 12:36:07

    @82, dobrze powiedziane. @58, musisz zadzwonić do BOKu i podać numery, z których nie chcesz otrzymywać wiadomości. Orange wydłużyło tylko ważność starterów do piperwszego doładowania, potem- bez zmian.@42, parę lat temu miałem Orange, dużo korzystałem z telefonu, czyli doładowywałem, ale jednak terminy ważności ciagle mnie goniły. Najbardziej denerwował brak możliwości przedłużenia ważności środków promocyjnych i ich wykasowywanie. Teraz mam TT, korzystam głównie z podwójnych, dzięki sumowaniu ważności konta terminy ważności są odległe, więc mam spokój. Gdyby Orange wprowadziło coś podobnego, to na pewno byłaby to korzyść dla użytkowników.

  • 0

    84.  2010-01-13 16:31:47

    mi się podoba - w ciagu tygodnia orange zrobiło dla prepaidów już 3 promocje... A chyba najlepsza z tego jest: minuty za minuty

  • 0

    85. ~  2010-01-13 19:06:13  host: nat0-waw.rtr.bait.pl

    Witek-Przepraszam!!

  • 0

    86.  2010-01-14 15:24:12

    @84, minuty za minuty są rzeczywiście najlepsze z tego, co Orange ostatnio zaproponował. Szkoda tylko, że bonusowe minuty można wykorzystać tylko przez 24h- ale to i tak lepsze od "szczęśliwej godziny"- promocji ważnej przez 1 h w czasie, który w ciągu następnych 2 miesięcy wyznaczy ci operator. Rozmowy za 5gr/min przez tą godzinę to też żadna rewelacja, bo znacznie ciekawiej by wyszło, gdyby wzorem GZG w TT te 5gr kosztowało połączenie z godzinnym taktem. Co do przedłużenia terminów ważności starterów- oferta tak naprawdę NIC nie zmienia, a dla stałych użytkowników to ŻADNA zmiana.

  • 0

    87. ~LG  2010-01-14 19:08:02  host: chello089079012208.chello.pl

    Orange powinno dać ważność konta 1 rok na połączenia wychodzące i to po każdym doładowaniu jak to ma miejsce w PF (i to wystarczy żeby mieć ofertę Nr.1 a i liczba użytkowników na pewno by się zwiększyła)

  • 0

    88.  2010-01-15 14:08:34

    @LG, Orange i Plus powinno coś zrobić z zasadami rozliczania ważności konta, ale jakiś czas temu chcieli skrócić terminy doładowań dla nominału 50zł. Koniec końców- pojawiło się doładowanie za 40zł przedłużające ważność konta o 40dni. Radykalne rozwiązania jak w Play nie są potrzebne. Wystarczy, gdyby np. wzorem Tak Taka wprowadzili sumowanie terminów ważności do roku i nie konfiskowali środków z konta.

  • 0

    89.  2010-01-15 18:57:13

    pablo_79 (88) - A kto powiedział, że rozwiązanie zastosowane we Fresh, dotyczące rocznej ważności konta na połączenia wychodzące po każdym (nawet najmniejszym 5 złotowym) doładowaniu nie jest potrzebne? Wręcz przeciwnie! Jest ono o wiele bardziej niezbędne, niż sumowanie ważności konta na połączenia wychodzące do maksymalnie roku za minimum 200 zł zastosowane w Tak Tak'u!

  • 0

    90.  2010-01-20 17:59:23

    Nie trzeba być radykałem, żeby poprawić ofertę. Orange i Plus mają najbardziej restrykcyjne i niekorzystne sposoby rozliczania terminów ważności. Kumulacja terminów ważności z Tak Taka to dobre rozwiązanie- pozwala osiągnąć długą ważność konta, niezależnie od sposobów doładowań (czy np. raz na miesiąc czy raz na pół roku). Gdyby Orange i Plus zrobili taki ukłon do swoich klientów, jaki Tak Tak wykonał kilka lat temu, byłaby to zdecydowanie korzystna zmiana.

  • 0

    91.  2010-01-20 20:10:49

    pablo_79 (90) - Rozwiązanie z Play Fresh nie jest radykalnym, jest jak na pre-paid rozwiązaniem normalnym. Takim właśnie sposobem przedłużania ważności konta powinien charakteryzować się każdy polski pre-paid.

  • 0

    92.  2010-01-21 15:39:09

    Ani zasada sumowania ważności konta z Tak Taka, ani roczna ważność konta w PF nie jest rozwiązaniem normalnym na polskim rynku telekomunikacyjnym. To są rozwiązania niszowe. Normą jest polityka Orange i Plusa w tym zakresie: przedłużanie terminu ważności tylko od dnia ostatniego doładowania i konfiskata środków z konta.

  • 0

    93.  2010-01-21 15:47:36

    pablo_70 - Zgadza się! Na polskim rynku telekomunikacyjnym NIESTETY takie rozwiązanie jest wciąż nienormalne. Co nie oznacza, że nawet w biedniejszej od nas Ukarane (nie "na zachodzie") nie mają z tym problemu. Tam (w niektórych sieciach komórkowych) nawet po każdym PŁATNYM POŁĄCZENIU konto zostaje przedłużone o rok - a więc znacznie lepiej niż w Play Fresh (!) Także u nas jest jeszcze sporo do poprawy... ;-) I nie wiem czemu tak się upierasz, że wystarczy aby było tak jak w Tak Tak'u, a nie tak jak we Fresh. Bo co, bo PTC nie wprowadziła takiego rozwiązania? Podaj jakieś solidne argumenty. Gdyby PTC wprowadziła rok ważności na wychodzące po każdym doładowaniu, to pewnie zachwalał/a byś to je pod niebiosa. A tak trzeba zachwalać znacznie gorsze rozwiązanie z Tak Tak'a...

  • 0

    94.  2010-01-21 17:32:46

    Żyję w Polsce, więc myślę polskimi kategoriami- dlatego dla mnie normą jest to, co jest tu. Orange i Plus mają najmniej korzystną politykę rozliczania terminów ważności. W Tak Taku terminy ważności sumują się od lat i jest to znacznie bardziej korzystny sposób naliczania terminów ważności. Wszedł Play Fresh z roczną ważnością konta. Orange i Plus w żaden sposób nie zmieniły swojej polityki w tym segmencie, choć z newsów sprzed ok. 2 miesięcy można było wyczytać, że Orange planuje nawet skrócenie terminów ważności. Tak więc ani Orange, ani Plus, nie planują wprowadzenia radykalnych zmian w tym segmencie. Dlatego- apel do marketingowców, którzy na pewno czytają te wiadomości- żeby zmienili coś w tym zakresie. Nie sądzę, żeby zdobyli się na rewolucyjne posunięcia, dlatego proponuję rozwiązania ewolucyjne- jak np. sumowanie terminów ważności z Tak Taka. A dlaczego zmian raczej nie będzie? Z zupełnie innej beczki: przypomnij sobie choćby kwestię blokad sim: rok temu Era zdjęła blokady sim ze swojego sprzętu. Chwilę potem simlocki zdjęto z telefonów Play (ciągle mają blokady np. modemów). A Orange i Plus- sprzedają sprzęt z blokadami.

  • 0

    95.  2010-01-21 18:22:23

    pablo_79 (94) - A widzisz. W P4 pewnie nie myśleli "polskimi kategoriami"... ;-) Masz rację, masz rację. Ale z drugiej strony takie radykalne działania jednego operatora mogą przyczynić się choć w pewnym stopniu do poprawy zasad w tej kwestii, np. pół roku na wychodzące za 25 zł. To już było by "coś". Poza tym, wciąż wchodzą nowi. Play ma rok ważności na wychodzące od 5 zł, teraz jest też CenterNet. Co prawda NA RAZIE jedynie z ofertą wRodzinnie, jednak zasada jest podobna do tej z Fresh - 25 zł na rok. Jak pewnie czytałeś, wciąż pracują nad Extream Mobile (ja osobiście wciąż wierzę w pojawienie się tego pre-paidu w bardzo korzystnej formie, która przyciągnie sporą rzeszę klientów) i zapewne tam też wprowadzą podobnie korzystne zasady przedłużania ważności konta. A więc Play nie jest już tak całkiem sam jeżeli chodzi o tę kwestię. Zobaczymy co pokaże Mobyland, również na nich bardzo liczę. Sądzę, że właśnie tacy "nowi", "świeżsi" mogą pobudzić "starą" W3 do znacznej poprawy. Zobaczymy, ja w każdym bądź razie jestem dobrej myśli. ;-)

  • 0

    96.  2010-01-22 14:13:45

    Sumowanie terminów ważności do 12 miesiący jest w TT od lat. Orange i Plus nic nie zmienili w swoim sposobie rozliczania terminów ważności. Play Fresh z roczną ważnością konta wszedł niecały rok temu- Orange i Plus nic nie zmienili w swoim sposobie rozliczania terminów ważności. Wniosek- nie zamierzają tego robić. Czyli ani obecne od lat, korzystniejsze sposoby ujęcia tej kwestii w TT, ani radykalne rozwiązanie z PF nie ma wpływu na politykę pozostałych graczy. Może dlatego, że PF NIE JEST dla nich tak naprawdę znaczącą konkurencją, ani tym bardziej NIE BĘDĄ taką konkurencją rosnące jak grzyby po deszczu oferty operatorów wirtualnych. Nie ma co się łudzić. Gdyby Orange lub Plus zbliżył się choćby do TT- nastąpiłyby dalsze zmiany w tej kwestii. Ale nikt tego nie robi i sytuacja pozostaje bez zmian.

  • 0

    97.  2010-01-22 14:40:22

    BYĆ MOŻE masz rację. Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem tak pewny rynku telekomunikacyjnego. W kwestii cen połączeń też prawie nikt nie spodziewałby się takich gwałtownych zmian, i do tego reakcji innych "wielkich" z W3. NA RAZIE jak widać konkurencja Play nie widzi w nim i innych nowych operatorach aż takiego zagrożenia. Jednak może to się nieoczekiwanie zmienić i doprowadzić do korzystnych zmian również w kwestii utrzymania ważności konta.

  • 0

    98.  2010-01-23 17:19:03

    Czy zmiany były gwałtowne? Najpierw pojawił się MK ze stawką 49gr/min do wszystkich, potem (X-XI.08) weszła Równa Heyah ze stawką 44gr/min do operatorów krajowych i UE (prócz Play), dopiero pod koniec lutego 09 weszła taryfa Play Fresh i podobne, ze stawką 29gr/min do wszystkich. To Mbank Mobile był pierwszym operatorem (choć wirtualnym), który rozpoczął wojnę cenową.

  • 0

    99.  2010-01-23 17:20:31

    Nie Mbank Mobile, tylko Mobilking ;) Sorry.

  • 0

    100.  2010-01-24 16:13:06

    Ale dopiero PO wprowadzeniu PRZEZ Play (operatora MNO) stawki 29 gr w cenniku do wszystkich sieci, "kopię" tej właśnie stawki (w lepszej lub gorszej formie, szybko lub po nawet kilkumiesięcznym opóźnieniu) wprowadzili do swoich ofert pre-paid pozostali z operatorzy MNO z W3. Żaden z operatorów infrastrukturalnych nie zareagował w jakikolwiek sposób na istniejącą już jakiś czas na rynku ofertę MVNO Mobilkinga, i wprowadzoną pod koniec 2008 przez Heyah roku Równą Taryfę.

  • 0

    101.  2010-01-28 21:10:12

    Moim zdaniem- PF był taką reakcją na Równą Heyah i Mobilkinga. Z MK Play nawet sciągał hasła reklamowe- prosta stawka do wszystkich.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-148-239.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.