Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dla operatorów ACR to naciśnięcie "czerwonej słuchawki"

Dla operatorów ACR to naciśnięcie "czerwonej słuchawki"

WitekT 26 Marca 2010 14:58

0 0

Co mówi operator komórkowy, gdy klient prosi o blokowanie anonimowych połączeń? Proszę nacisnąć przycisk z czerwoną słuchawką - pisze Gazeta Wyborcza.

Według znowelizowanego Prawa Telekomunikacyjnego z połowy 2009 roku, usługa ACR (ang. Anonymous Call Rejecting - odrzucanie połączeń anonimowych), powinna być udostępniana użytkownikom bezpłatnie, za pomocą prostych środków. Tyle ustawa, a w praktyce…

Zastosowanie czerwonej słuchawki jest takim właśnie bardzo prostym środkiem. W ustawie nie ma mowy o jakimś skomplikowanym automatycznym procesie - odpiera Marcin Gruszka, rzecznik P4.




Odpowiedź o czerwonej słuchawce to w branży kanon - radzi to swoim klientom i Centertel, i PTC. I utrzymują, że działają zgodnie z prawem, bo ustawa nie jest w tym zakresie precyzyjna i "czerwona słuchawka" spełnia jej wymogi. UKE rozkłada ręce.

Wciśniecie "czerwonej słuchawki" nie rozwiązuje problemu. W ustawie chodzi o to, by czynność odrzucenia rozmowy odbywała się automatycznie i klient się nie stresował - mówi Anna Streżyńska, prezes UKE.

Usługę oferuje swoim klientom tylko Polkomtel. PTC ma wprowadzić ją jeszcze w tym kwartale, a P4 - w II połowie roku.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 77
  • 0

    60. ~n  2010-03-27 12:27:18  host: epc74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W ofercie nie... jest to usługa przeznaczona dla dedykowanych osób... podkreślam DEDYKOWANYCH

  • 0

    61. ~impassive  2010-03-27 14:08:10  host: ip-89-174-120-18.multimo.pl

    46. Zaliwżdy.

  • 1

    62. ~n  2010-03-27 15:09:52  host: epc74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlo to faktycznie szwagier pracuje w miejscu gdzie okradani są podatnicy i trzeba utrzymać to w tajemnicy... Jeżeli jest to telefon do kontaktu z pracownikiem i nikt z zewnątrz nie powinien się dodzwaniać to uruchamia się VPN. Kolejna sprawa nie powinien dzwonić do Ciebie za nasze pieniądze z podatków. Jawne złodziejstwo.

  • 1

    63. ~  2010-03-27 15:19:00  host: chello089078006245.chello.pl

    @62: dokładnie, w wielu prywatnych firmach pracownicy korzystający z telefonów służbowych muszą płacić za prywatne rozmowy a w państwowych instytucjach dalej płacą za to podatnicy. wlo powinieneś zwrócić szwagrowi uwagę.

  • 0

    64.  2010-03-27 21:52:14

    ~n - to nie jest telefon do kontaktu z pracownikiem ;-) naprawdę nie muszę tu mówić wszystkiego... Nie jest to w każdym razie pracownik urzędu skarbowego, administracji czy podobnej instytucji gdzie "zwykły" obywatel dzwoni do pracownika ;-) Jeśli chce zadzwonić - jest od tego numer stacjonarny w książce telefonicznej... powiem mu, żeby się zwolnił - bądźcie pewni ;-)

  • 0

    65. ~kolo  2010-03-27 23:56:27  host: public6278.xdsl.centertel.pl

    prezentację można wymusić jeśli numer jest wysyłany i ma znacznik ukryty... Jeśli centrala początkowa jej nie wyśle, a tak też się zdaża, to można sobie wymuszać :) A ACR to trzeba zaimplementować w sieci i to kosztuje nie mało więc UKE jak coś wprowadza to powinno też brać pod uwagę koszty dla operatora... Przypomnę pomysł z utrzymywaniem logów o gigantycznej wielkości przez 5 lat... na koszt operatora.

  • 0

    66. ~  2010-03-28 00:14:35  host: chello089074158242.chello.pl

    WTF ? wciśnięcie czerwonj słuchawki, to ma być blokowanie przez opratora anonimowych połączeń ?! to jakiś żart ?

  • 0

    67. ~  2010-03-28 08:43:35  host: t18-11.opera-mini.net

    Dlatego operatorzy powinni usunąć usługę polegającą na zastrzeganiu dla klientów i problem się sam rozwiąże. Prosto i tanio dla operatorów i narzekających na anonimowe połączenia się skończy.

  • 0

    68.  2010-03-28 13:39:51

    ~kolo - to nie jest nakaz UKE... państwo kosztami operatora nie nie przejmuje wprowadzając obowiązek gromadzenia i przekazywania danych o połączeniach - za darmo, więc to kolejny przykłąd takiego nie przejmowania się kosztami. Chociaż w tym przypadku to bezpośrednia korzyść dla klientów jest a nie państwa.

  • 0

    69. ~ja  2010-03-29 01:00:01  host: chello087206226006.chello.pl

    a co jeżeli ja nie chcę odrzucać anonimowych połączeń ?

  • 0

    70. ~Bodo  2010-03-29 09:38:54  host: 194.246.124.200

    mam nr w Plusie na ab i po zalogowaniu się na e-bok mam opcje blokowania połączeń z "ukrytym nr" osoba która dzwoni do mnie otrzymuje info "połączenia z nr anonimowego na ten nr są blokowane, prosimy o włączenie prezentacji nr. i ponowny kontakt"

  • 0

    71.  2010-03-29 11:12:29

    ~ja - jak nie chcesz to nie odrzucasz... jakiś problem? to jest uprawnienie - jeśli nie zrozumiałeś ;-) ~Bodo - właśnie tak to się odbywa ;-)

  • 0

    72. ~ZICO  2010-03-30 11:51:06  host: ackx65.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jest to na prawdę znakomita usługa. Ja włączyłem ją sobie jeszcze w ten sam dzień kiedy tylko pojawiła się w Plusie. Osoba dzwoniąca z zastrzeżonego wie, że musi włączyć prezentację numeru i ma do wyboru albo ją włączyć i zadzwonić albo nie dzwonić w ogóle. Usługi tej nie można w żadnym przypadku porównywać do "czerwonej słuchawki" bo po pierwsze ja nawet nie wiem, że ktoś chciał do mnie zadzwonić z zastrzeżonego i o to właśnie chodzi-no bo niby po co miałbym sobie zawracać tym głowę a po drugie czerwonej słuchawki używa się w wielu różnych okolicznościach a nie tylko wtedy kiedy nie chce się rozmawiać z osobą dzwoniącą z zastrzeżonego. A jak to działa? WLO: to proste. Osoba próbująca zadzwonić z zastrzeżonego słyszy komunikat, że połączenie nie może być zrealizowane ponieważ abonent ma włączoną usługę blokowania połączeń z numerów zastrzeżonych. W celu nawiązania połączenia rozłącz się, włącz prezentację numeru i zadzwoń ponownie. Wszystko jasno i prosto wyjaśnione w języku polskim i angielskim-czegóż więcej trzeba? :-)

  • 0

    73.  2010-03-31 08:26:57

    ~ZICO - ?? wiem, ze to proste bo wypróbowałem następnego dnia jak tylko usługa pojawiła się w eboku ;-)

  • 0

    74. ~Papcio  2010-04-02 10:30:02  host: 87.206.146.0

    Mam wrażenie, że o współczesneych metodach telekomunikacyjnych niektórzy z Was miedzą niewiele. Blokada prezentacji numeru jak już kilka osób zauważyło jest bardzo częsta w firmach, a dlaczego 1. pracownik dzwoniąc ze swojego telefonu na biurku dzwoni przez centralę, a ona ma podączone bramki wychodzące na poszczególnych operatorów. Np. mając stan darmowy w Play wszystkie rozmowy na Play o ile jest to mmożliwe idą przez podłączoną bramkę Play, dla firmy czysty zysk. Nie można w tym przypadku włączyć identyfikacji numeru, bo nie da się oddzwonić na taki numer (do osoby inicjującej połączenie) 2. bardzo często w mniejszych firmach jest kilka komórek różnych operatorów z dużymi promocjami na własne sieci i dzwoni się z tych telefonów, i znów nie jest to właściwy numer osoby dzwoniącej i prezentacja jest wyłączona, żeby nie wprowadzać zamętu różnymi numerami. Osoby prywatne mogą sobie wyłączyć odbieranie z numerów zastrzeżonych (sam to blokuje z poziomu telefonu o niektórych porach), niestety jeśli ktoś pracuje i ma interes w tym, żeby do niego mogli dodzwonić się ludzie to raczej nie ma wyscia.

  • 0

    75. ~radeczko  2010-06-25 10:39:26  host: 193.193.82.34

    Jest jeden problem, często jak ktoś dzwoni z zagranicy to numer się nie prezentuje i co stracimy klienta?!

  • 0

    76.  2010-07-13 18:47:18

    Przegapiłem ciekawy temat, ale chciałem powiedzieć, że na stacjonarnym mam od dość dawna założoną tę blokadę i działa znakomicie. Wreszcie skończyło się namolne dzwonienie z ankietami, zaproszeniami na rozmaite prezentacje, tudzież nagabywanie przez operatorów wszelakiej maści, aby właśnie do nich przenieść numer... Nie mogę doczekać się wprowadzenia tej usługi w prepaid. Wreszcie nikt nieproszony nie będzie do mnie wydzwaniał.

  • 0

    77. ~ACR  2010-10-20 18:55:40  host: nat-242.tvsat364.lodz.pl

    Weieśnieckie podejście niektórych sieci - np. Orange powoduje, że "metoda czerwonej słuchawki" to wciąż jedyny sposób walki z takimi połączeniami. I dlatego właśnie zmieniłem operatora. W PLUSIE, a ponoć w ERZE też, mam to bez łaski. Po prostu... kwestia szacunku dla Klienta... to daje do myślenia...

  • 0

    78.  2011-03-11 17:12:38

    Rewelacja - o to chodziło :-)

  • 0

    79. ~Seba  2011-08-12 22:09:25  host: 83.1.81.242

    Mam program Mcleaner, który blokuje mi co chce, o jakich porach chce, a namolny słyszy sygnał zajętości. Jeżeli podzwoni sobie o 6 rano, o 11 w nocy to zrozumie, że jest blokada, bo cały czas przecież nie rozmawiam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-60-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.