Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dilerzy pytają o multisalony

Dilerzy pytają o multisalony

WitekT 16 Grudnia 2009 09:03

0 0

Eurotel i Euro-Phone, dilerzy PTC, skierowali pytanie do zarządu operatora w sprawie łączenia usług różnych operatorów komórkowych w swoich w salonach - dowiedziała się Rzeczpospolita. Skłoniła je do tego wypowiedź prezesa PTC Klausa Hartmanna.

Jednym z przejawów kooperacji może być połączenie i wspólne prowadzenie sieci własnych sklepów operatorów, sprzedających usługi i produkty telekomunikacyjne - mówił Hartmann w rozmowie z Parkietem.

To ciekawa koncepcja. Dlaczego jednak ma dotyczyć tylko własnych salonów operatorów. Też chcielibyśmy mieć możliwość oferowania usług kilku operatorów w jednym salonie - mówi Tomasz Basiński, członek zarządu Eurotela, największego dilera PTC.




Dariusz Chlastawa, prezes mPunktu, sądzi, że na pełne multidilerstwo jest już w Polsce raczej za późno, bo jego zdaniem ten model sprzedaży mógłby się sprawdzić, gdy rynek dynamicznie rósł i dilerzy głównie zarabiali na pozyskiwaniu klientów dla operatorów, a nie dziś, kiedy przychody generuje obsługa i utrzymanie klientów.

Trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której do sklepu przychodzi klient jednej sieci, aby przedłużyć umowę, a obsługa salonu sprzedaje usługi wielu telekomów. Co powinna w tej sytuacji zrobić? Zaproponować ofertę tej firmy, która płaci największą prowizję? - tłumaczy Chlastawa.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 38
  • 0

    19. ~PIR  2009-12-16 13:28:16  host: eoz43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obecnie miasto 100 tyś mieszkańców ma do 20 salonów w których można kupić usługi telekomunikacyjne. Taki model może zapewnić optymalizację kosztów sieci sprzedaży i ograniczyć ilość punktów sprzedaży do 5. Czyli jest po jednym salonie z każdego rodzaju i multisklep gdzie możemy załatwić wszystko. Bardzo to ułatwia np przenoszenie numeru

  • 0

    20. ~  2009-12-16 13:30:19  host: v05-08.opera-mini.net

    Myslenie ze multisalony zwieksza konkurencje jest nielogiczne. Klientom bedzie proponowane to co najdrozsze. Dlaczego? Bo najwiecej pieniedzy na prowizje bedzie mial najdrozszy operator. Poza tym jesli idzie sie do sprzedawcy konkretnego opa to nie wie on co konkretnie zaproponowala konkurencja chociaz ma oczywiscie wiedze o co mogla zaproponowac i musi sie starac zaproponowac najlepszy wariant ze swojej oferty a nie najgorszy. Jesli bedzie sprzedawal oferty wszystkich operatorow to nawet jesli nie bedzie faworyzowal zadnego to po prostu zaproponuje najdrozsze oferty kazdego z nich.

  • 0

    21.  2009-12-16 13:31:25

    20: to będzie walka na prowizje - przecież żaden operator nie będzie sobie pozwalał na wyprzedzanie przez konkurencję.

  • 0

    22. ~bvb  2009-12-16 13:47:55  host: dpi128.neoplus.adsl.tpnet.pl

    prezes Ery ma rację, skoro na innych rynkach to się sprawdziło , to i w Polsce pojawi sie moment gdy takie multisalony zaczną się pojawiac. sądze, że klient na tym tylko zyska

  • 0

    23. ~Velon  2009-12-16 14:01:40  host: dsc70.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a jak takie multisalony wyglądałyby ? jedna ściana- stoiska i oferty Orange, druga ściana gabloty Ery, trzecia Plusa i front Play ? Czyli 4 pracowników + kierownik wszystkich ? Ciekawe.....

  • 0

    24. ~  2009-12-16 14:07:36  host: v05-08.opera-mini.net

    Witku predzej spodziewam sie ze zamiast prowadzic wyniszczajaca wojne prowizyjna w takiej sytuacji musieli by sie w koncu nieformalnie podzielic rynkiem prowokujac od czasu do czasu kary regulatora placone przeciez z pieniedzy zarobionych od klientow. Ale jesli nie to walka na prowizje oznacza po prostu wzrost kosztow sprzedazy przechwytywanych przez posrednikow wiec mniejszy zysk dla opa lub wyzsze ceny dla klientow. Nie bedzie to zrekompensowane przez przez zmniejszenie zatrudnienia bo przeciez liczba klientow do obsluzenia sie nie zmieni a wiec i czas ich obslugi. Zakladam oczywiscie ze liczba salonow i sprzedawcow jest obecnie tak skalkulowana ze nie siedza i nie dlubia w nosie :-)

  • 0

    25.  2009-12-16 14:10:38

    Velon: Raczej każdy z pracowników będzie mógł sprzedać Tobie każdą ofertę jaką sobie zażyczysz. Tak jak pani w sklepie spożywczym sprzedaje Tobie ten sam produkt różnych producentów, czy sieć sklepów RTV sprzedaje LCD-ek różnych producentów. Sprzedawca prezentuje a Ty wybierasz.

  • 0

    26.  2009-12-16 14:16:27

    24: oj, zmieni się, zmieni poziom zatrudnienia. Ale o kilka-kilkanaście procent max. Co do "podziału rynku" - kroczy UOKiK i po sprawie. Myślisz, że P4 byłoby zadowolone, jakby mu dawali 5% nowych aktywacji, adekwatnie do aktualnego udziału w rynku? Albo CenterNetowi 0? Jeżeli im więcej, to komuś muszą mniej - a na to najwięksi się nie zgodzą... Poradzili sobie w innych krajach, poradzono sobie na innych rynkach (salony samochodowe), to i poradzą sobie tu.

  • 0

    27. ~  2009-12-16 14:27:01  host: v05-08.opera-mini.net

    Ze wszystkim mozna sobie poradzic tylko ze zwykle dana rzecz mozna zalatwic w sposob prosty i naturalny albo w trudzie i znoju kombinujac od dupy strony :-)

  • 0

    28.  2009-12-16 14:28:07

    @25 Sprzedawca w sieciach RTV proponuje Ci tą markę/model, za którą ma najwięcej punktów... Nie to co najlepsze! I jak się znasz to dostaniesz do wyboru jeden szajs, albo drugi, a ten dobry i tani Ci będą odradzać, bo dostaną mało pkt..

  • 0

    29. ~Darek  2009-12-16 14:37:10  host: aejn117.neoplus.adsl.tpnet.pl

    U dilerów pracownicy nie dostają prowizji w cale lub ryczałt 5-10zł od umowy niezależnie jak duża jest prowizja czy jest to 60zł za mix czy 100zł za nowy kontrakt w taryfie kolo 50zl czy moze 150zł za aneks w taryfie 90zł. Plus pelno prowizji za samo to ze punkt jest i spełnia standard. Wiec sprzedawca powinien sprzedawac to co najlepsze bo za to klient bedzie go szanował i za to do niego wróci. Poza tym w multisalonach pojawia sie proste porownania. tu masz tyle tam tyle. ja jestem za! co do etatow. tylko w firmowach ludzie pracuja x lat. u prywaciarzy jest wielka rotacja!

  • 0

    30.  2009-12-16 14:48:05

    darek: A te firmowe to państwowe są?

  • 0

    31. ~galtom  2009-12-16 15:22:40  host: dzj168.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dlaczego nie powstaja multisalony? Nie dlatego, ze prywatne firmy nie chca tylko dlatego, ze nie moga - podobnie bylo/jest ze sprzedaza oferty platform cyfroych. Firmy dealerskie podpisuja umowy z klauzula wylaczonosci i nie wolno im oferowac uslug innych operatorow - i to jest wlasnie sztuczne ograniczanie konkurencji. Wystarczy gdyby tej klauzuli nie bylo. Ci co chcoa zostana przy ofercie jednego operatora a inni , ktorzy uznaja, ze multisalon to lepszy biznes zrobia multisalony. PROSTE. Dziala w UK, dziala we Francji - nie slyszalem, zeby JEDEN klient nazekal, ze przez to wiecej placi. Wrecz przeciwnie - konkurencja jest bardzo zazarta.

  • 0

    32.  2009-12-16 15:27:54

    DuzyLukasz: Przecież to oczywiste, sprzedawca chce zarobić więc proponuje to z czego ma największą prowizję. Chodziło mi jednak o zasadę, że idąc w jedno miejsce mam wybór pomiędzy różnymi ofertami przez co mogę je porównać. To już wina klienta jeśli sam nie potrafi określić swoich potrzeb, dokonać wyboru i kupuje coś pod wpływem chwili bez wcześniejszego zainteresowania tematem. W multisalonie klient będzie miał alternatywę jak w sklepach z innych branż, której nie ma przy obecnej wizycie w salonie.

  • 0

    33.  2009-12-16 15:32:58

    @6 taaa z pewnoscia mamy tak swiadomych uzytkownikow, ze nic tylko beda walic do salonu po konkretna oferte... ludzie w Polsce od operatora chca tani telefon, a nie tanie uslugi. mam znajomych w salonach plusa i ery - wszyscy zgodnie mowia, ze ludzie wybiora nawet drozszy abonament, ktorego w pelni nie wykorzystaja, ale beda miec o 150zl tanszy telefon, ktory defacto w skali calej umowy wyniesie ich o 480zl wiecej (ok. 20zl za abonament). a doradca na 100% w pierwszej kolejnosci zaprezentuje oferte, z ktorej ma najwieksza prowizje.

  • 0

    34.  2009-12-16 15:48:47

    @19 z punktu widzenia konsumenta moze i jest to rozwiazanie dobre, ale zapominasz, ze to iz w miescie masz 20 salonow nie znacz, ze kazdy z nich bedzie chcial tak latwo zlozyc bron. tym bardziej, ze nikt nie zmusi aps'ow do konsolidacji. a nie w kazdym miescie sa odrazu salony firmowe.

  • 0

    35.  2009-12-16 16:02:37

    @23 na przykladzie carphonewarehouse - na scianach telefony z wyszczegolnieniem na prepaid, postpaid (czesto z podzialem na biznes/indywidulane) ew. gablotka/stol na srodku z telefonami, a kazdej strony inna oferta. oczywiscie prezentowane telefony wszystkich sieci. w opisie telefonu napisane tylko w jakiej sieci jest dostepny po jakiej cenie w sugerowanym abonamencie (albo i nie). jezeli telefon jest szczegolnie promowany w jakiejs sieci to oczywiscie jest to zaznaczane. do tego masa akresoriow (ladowarki, sluchawki bluetooth, gadzety do iphone/ipoda itd.), kilka laptopow z opcja dokupienia internetu bezprzewodowego. do tego katalogi z telefonami dostepnymi w sprzedazy. nikt jakos specjalnie nie pokazuje ofert operatorow, te prezentuja dopiero konsultanci. takie przynajmniej mam wspomnienia sprzed roku jak bylem w Irlandii.

  • 0

    36. ~Józiek z gór  2009-12-16 19:08:05  host: ip-89-174-40-68.multimo.pl

    Duży Łukasz -słuszna uwaga. Znam kilku sprzedwaców i u nich tak jest!!!

  • 0

    37. ~Ciekawski  2009-12-16 20:35:25  host: aedr41.neoplus.adsl.tpnet.pl

    JEDNO PYTANIE MI SIĘ NASUWA : A JAK Z WIEDZĄ KONSULTANTÓW - ZNAJOMOŚĆ 4 lub wiecej OPERATORÓW !!! BEZ OBRAZY ALE NARAZIE NIE ZNAJA DOBRZE OFERTY JEDNEGO !!!

  • 0

    38. ~mcluki  2009-12-17 13:51:37  host: aekp222.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawski ma racje ja sam chodzilem do Ery TP i mowilem jakie sa promocje a Oni czasami nie wiedzieli o co chodzi a czesto o nich specjalnie nie wspominali. np pan w erze nie wspomnial ze za 5 zł miesiecznie moge miec 500 min ze strefy stacjonarnej. A znal osobe dla ktorej miala byc umowa i wiedzial gdzie pracuje, mieszka i ,ze przez wiekszosc czasu jest w strefie. Moim skromnym zdaniem to dobry pomysł ale gdy zostaną spełnone 3 warunki: 1.Prowizje ze sprzedazy beda jednakowe. 2.Pracownicy beda naprawde dobrze szkolemni i informowani o ofertach (bardzo ciezkie do zrealizowania) 3.Nie zostania zmniejszona liczba pracownikow, taki pan/pani bedzie musial/a zamiast 1 oferty przedstawic przynajmniej 4.Wyobrazmy sobie babcie ktora zastanawia sie nad wyborem oferty. Lepiej wziasc ze soba krzeslo do salonu. - A tak miedzy nami to wole przejrzeć sam w necie wszystkie oferty przeczytać regulaminy i samemu na spokojnie wybrać coś dla siebie niz liczyc na "dobre" checi owych pracownikow.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-90-112.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.