Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dilerzy oskarżają Plusa o mobbing

Dilerzy oskarżają Plusa o mobbing

sirmark 13 Grudnia 2007 15:38

0 0

Dilerzy zarzucają operatorowi mobbing, a pracownicy salonów i sklepów porzucają pracę. Apogeum konfliktu jest blisko - pisze Puls Biznesu.

Konflikt Polkomtela i dilerów dotyczący zmiany warunków współpracy wchodzi w kolejną fazę. Dilerzy wyciągają kolejne dowody mające świadczyć o nieczystych intencjach operatora. Tym razem chodzi o prawa pracownicze.

Zdaniem dilerów, mobbing w sieci sprzedaży Plusa jest problemem od kilkunastu miesięcy. Dotyka tysięcy pracowników salonów i sklepów z ofertą Plusa. W ich ocenie przedstawiciele operatora systematycznie szykanują i zastraszają pracowników. Mogą pokazać przykłady takich działań. Twierdzą, że miarka się przebrała i straszą procesami sądowymi.

Pracownicy punktów sprzedaży masowo porzucają pracę, bo czują się permanentnie inwigilowani, poniżani i żyją w ciągłym stresie - twierdzi szef jednego z czołowych dilerów Plusa.




Nowe standardy obsługi klienta w sieci sprzedaży Plusa narzucają pracownikom kontakt z klientami wyłącznie według ustalonych schematów rozmów. Za odstępstwa są karani finansowo, a cyklicznie kontroluje ich grupa tzw. mystery shopper, którzy odwiedzają sklepy i udają klientów.

Przedstawiciele operatora problemu w relacjach z dilerami nie zauważają. Podkreślają, że dokładają wszelkich starań, by przedstawiciele Polkomtela poza fachowością i kompetencją przestrzegali również najwyższych standardów w kontaktach międzyludzkich.

Polkomtel jest dużą organizacją i jak w każdej dużej zbiorowości skupiającej ludzi o różnych osobowościach i różnych temperamentach mogą zdarzać się zachowania naganne, nie mające jednak nic wspólnego z mobbingiem. Wszelkie przypadki zachowań naszych pracowników świadczące o nieprzestrzeganiu obowiązujących w firmie standardów traktowane są z całą powagą i rozwiązywane zgodnie z przepisami regulaminu pracy - tłumaczy Elżbieta Sadowska, rzecznik Plusa.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 78
  • 0

    59. ~zniesmaczony  2007-12-14 15:56:06  host: aadm233.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miałem doczynienia z różnymi standardami obsługi te w sieciach kom. są kompletnie nir trafione i zabijają kreatywność jaką powinien się cechować każdy handlowiec. Formułki jak zwracać się do klienta, co mówić, kiedy mówić są lekarstwem na ucieczki dobrych handlowców do innych firm. Następny i następny .... pracownik nie potrzebuje doświadczenia, nie musi myśleć nad przebiegiem rozmowy hanlowej można mu mniej zapłacić bo potrzebny mu zakres słów dostanie od przełożonego.

  • 0

    60. ~n  2007-12-14 21:05:13  host: enh177.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To w tym + jakiś Rok 1984 :(

  • 0

    61. ~puszek  2007-12-14 21:58:46  host: 34-pra-21.acn.waw.pl

    u nic to teraz tylko jakies afery i zmiany i bysla ze cos to da hehe

  • 0

    62. ~+ -  2007-12-15 20:08:30  host: host-d9adaf4c.elsat.net.pl

    Sprawa jest bardzo prosto. Pewnie osoby którym zależy na deautoryzacji jakieś sieci sprzedaży mają duże udziały np w znanej firmie z Poznania. Potem ta firma niby legalnie przejmuje zdeautoryzowane lokale a Panowie obecnie panujący są ustawieni na kilka dobrych lat :-)Może troche smierdzi spiskową teoria dziejów ale myśle że warto sprawdzić kto jest tak naprawde udziałowcem firmy T...

  • 0

    63.  2007-12-15 22:08:10

    @62 nie wiem czy dobrze rozumiem, piszesz o T1 i o osobie JB ??

  • 0

    64. ~kto  2007-12-16 14:57:44  host: aacy20.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ***Pracownk Play Germanos - co ty za bzdury wypsujesz, wstydzilbys tak zmyslasz, i po co łączysz z tym tematem firme ktora nam dobrze placi. Wstyd takich jak ty nalezy odrazu zwalniać.

  • 0

    65. ~Koziolek  2007-12-16 19:21:23  host: 87-205-59-193.adsl.inetia.pl

    Mam kilkadziesiąt aktywacji w firmie - wszystkie w Plusie, ale jak mnie spotka taki niewolnik u debila w pracy, z ktorym będę miał problemy interpersonalne to po prostu zmienię operatora - oczywiście Polkomtel wycofa sie z takich praktyk - więc rozważanie na forach nie ma sensu - spadną im wyniki i już. A że jakiś palant młody nasłuchał się na szkoleniach marketingowych wzorów zachodnich, i chce to jako nawiedzony wprowadzić - cóż - wszędzie są ludzie). Niech dalej tam zatrudniaja ludzi po znajonościach - a mnie i tak nie kupią (nawet nie dotrą do mnie, ale to drugorzędne) itd itd.. Niech się uczą - to, że są duzi to nie znaczy, że są dobrze zarządzanym przedsiębiorstwem......

  • 0

    66.  2007-12-16 19:29:08

    "Koziolek" to chyba nie tylko opis na portalu ale chyba tez mowi cos wiecej o tobie...

  • 0

    67. ~ja  2007-12-18 18:53:18  host: host-59.253.cable.tvkturek.pl

    Dlatego po dwóch latach odszedłem od Plusików. Nikt nigdy nie słuchał tych na dole a jak przyjeżdżał koordynator to kazał być kreatywnym albo dzwonić do Pani J. Sam nic nie załatwił a krzyżyki umiał stawiać. Teraz zapieprzam więcej godzin w innej branży a psychika i tak odpoczywa. Pozdrawiam wszystkich, którzy jeszcze nie odeszli...

  • 0

    68. ~  2007-12-18 22:04:07  host: apn-77-114-26-8.gprs.plus.pl

    ja podsumuję politykę polkomtela jednym zdaniem...upadek obyczajów na planecie małp...jakie to żałosne

  • 0

    69. ~tepsiaczek  2007-12-19 08:17:39  host: abzn99.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A'propos standardów - są 2 szkoły: standard jako narzędzie dla sprzedawcy i sprzedawca jako narzędzie realizacji standardów... O ile pierwsza szkoła to nic złego (m.in. indywidualne "podejście" do Klienta, nieliczne "formułki" jako uporządkowanie przebiegu rozmowy itp) o tyle druga to uprzedmiotowienie zarówno sprzedawcy jak i Klienta (tzw "standard" jest metodą weryfikacji kompetencji sprzedawcy, żelazne formuły które MUSZĄ się znaleźc w trakcie rozmowy i niezliczone audyty Tajemniczych Klientów,, specjalistów ds. jakości, "coachingi" bez- i pośrednich przełożonych itd). Pierwsza szkoła to np. obsługa na stacjach benzynowych czy w salonach Orange a druga to np. salony dealerskie Plus i -nie wiedziec czemu- salony sprzedazy tp (pojdzcie kupic komorkę w Orange do Salonu Orange i identyczną w Salonie Sprzedaży TP - niby to ta sama grupa kapitałowa a tzw. "standardy" tak odmienne ze az "dziw bierze"... - sztywne w TP i dosc swobodne w Orange)

  • 0

    70. ~tepsiaczek  2007-12-19 08:24:11  host: abzn99.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ...piszę jako ktoś kto przeżył jedno i drugie - pracowałem w Salonie Idea i pracuję w Salonie TP... możecie zweryfikowac sami różnice robiąc za "mystery shoppera"... Zastanawiające że standard w TP wprowadzony został przez osobę która już pracuje w Play (siakaś dywersja czy cóś ;-) ?)

  • 0

    71. ~Slavo  2007-12-19 10:26:22  host: cpw67.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powiem tak pół roku temu przychodziłem do pracy w miare zadowolony teraz przychodze ze wstretem jedną z głównych mysli jest to jak stąd jak najszybciej spierdolić ale to sie nie dzieje z dnia na dzień. Podobnie myśli wiele osób w POS ach. Jak z takim nastawieniem do pracy pracuje około 60 % sieci ??? Gratuluje wtedy poziomu obsługi i nic nie zmienią tu tabuny Mistery Shoperów - ich da się wyczuć o odstawić szopkę.

  • 0

    72. ~Chrome_TP  2007-12-19 19:05:01  host: akr106.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja pracuję na infolinii neo i tam podczas rozmowy ma paść konkretne pytanie o dane osobowe - ja raz wypaliłem : Skoro już toczymy naszą rozmowę to załatwmy też sprawy formalne - bo biurokracja to straszna rzecz ale trzeba ją karmić :P - jak koordynator puścił ten odsłuch to śmiechem wybuchło pozostałych 3 w pokoju + ja oczywiście i padł komentarz - no wiesz w sumie ma rację , ale można to było nieco inaczej powiedzieć :D

  • 0

    73. ~mem  2007-12-19 20:32:54  host: host-d9adaf4c.elsat.net.pl

    Gdybyś cos takiego powiedział w Plusie to ulubiony tekst pseudo koorfynatorów--- 5000 tysięcy kary .

  • 0

    74. ~Chrome_TP  2007-12-20 01:29:03  host: akr106.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja przy ludziach/reszcie ekipy obaliłbym jego pseudo autorytet frazą - to cmoknij mnie w dupę palancie i potraktuj to jako wymówienie po czym rzuciłbym mu jeszcze papierami w twarz - oczywiście następnie biorąc kurtkę i wychodząc. Znając życie szok i mina tego gościa byłaby w sam raz do katalogu Priceless :D

  • 0

    75. ~Dj-w  2007-12-22 20:28:22  host: byt75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Odradzam wszystkim ,tylko nie Plus .Powinni nimi się zająć .To najwięksi złodzieje ze wszystkich operatorów dostępnych w Polsce.

  • 0

    76. ~Paweł  2007-12-23 22:14:12  host: host-217017046233.maspex.com.pl

    Podstawa to DOBRZE przejrzeć regulaminy różnych operatorów i nie dać się zamotać w takim lub innym salonie Plusa, Ery, Orange lub Playa. Klient, który już wie czego chce jest mało podatny na sugestie konsultanta. Warto posiedzieć nawet tydzień nad wydrukami, oczywiście w wolnym czasie, bo umowa z reguły jest na 2 lata i wtedy już nie pomogą żadne płacze, że coś było napisane "małym druczkiem na samym dole".

  • 0

    77. ~Paweł  2007-12-23 22:18:56  host: host-217017046233.maspex.com.pl

    Co do fachowości konsultantów: załatwiałem 5 lat temu w salonie Orange płatność poleceniem zapłaty z konta dla siebie - poszło gładko. Potem to samo dla swojej żony, ale z mojego konta - totalna bezradność. Musiałem dopiero w obecności biednego konsultanta zadzwonić do BOK, żeby ktoś kompetentny wyjaśnił różnice i powiedział jaki dodatkowy druczek należy wypełnić.

  • 0

    78. ~Gosc  2008-02-07 09:48:06  host: host-ip246-68.crowley.pl

    Jak chcecie poznac szczegoly tego stanu rzeczy to zapoznajcie sie z dyskusja na : http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=140&w=74392503& wv.x=1&v=2&s=0 Pozdrawiam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-227-126-69.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon w cenie do 800 zł to:

10 najlepszych smartfonów do 800 zł (grudzień 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet