DAJ CYNK

Dialog też będzie miał internetową telewizję

WitekT

Wydarzenia

Tele Video Media to spółka Grupy ATM i Telefonii Dialog, która chce w grudniu zaoferować telewizję w Internecie. W 2007 r. może liczyć na pierwsze przychody.

Tele Video Media to spółka Grupy ATM i Telefonii Dialog, która chce w grudniu zaoferować telewizję w Internecie. W 2007 r. może liczyć na pierwsze przychody.

Szacujemy, że usługi na początku będą dostępne dla 50 tys. klientów Dialogu, docelowo — dla wszystkich 450 tys. — mówi Marta Pietranik z Telefonii Dialog.

Na początku Tele Video Media chcą zaoferować kanały telewizyjne i bibliotekę filmów na żądanie, potem — usługi interaktywne. Firma myśli też o sprzedaży usług innym operatorom, na przykład kablowym.

Grupa ATM podawała wcześniej informacje, z których wynikało, że inwestycje w udostępnienie telewizji przez Internet mogą pochłonąć 20 mln zł. Krzysztof Burzyński, wiceprezes do spraw sprzedaży i rozwoju Ericssona, szacuje, że technologia potrzebna do takich usług kosztuje kilka milionów euro.

Operatorzy od dawna przygotowują się do transmisji telewizyjnej przez Internet, ale plany się opóźniają. Największym graczem na rynku może być Telekomunikacja Polska, która zapowiada start usługi jeszcze w czerwcu. Do końca roku chce ją wprowadzić także giełdowa Netia.

Wróżę projektowi TP sukces za siedem lat. W Dialogu break-even może się pojawić za pięć lat, ponieważ to mniejsze przedsiębiorstwo posiadające lepszą sieć — mówi Adam Brodziak, dyrektor techniczny Polsatu.

Firmy zaczną naprawdę zarabiać na tej usłudze dopiero, gdy będą oferować wideo na żądanie i usługi dodatkowe. Trudno jest pobierać dodatkowe pieniądze za dystrybucję programów, które i tak są dostępne za darmo w odbiorniku telewizyjnym — mówi Adam Brodziak.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu