DAJ CYNK

Dialog o swoich planach

WitekT

Wydarzenia

W Telefonii Dialog dzwoni obecnie prawie 450 tys. linii, co czyni go jednym z największych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce. Dialog, jako jedyny operator stacjonarny na polskim rynku, nieprzerwanie notuje także przyrost liczby klientów.

W Telefonii Dialog dzwoni obecnie prawie 450 tys. linii, co czyni go jednym z największych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce. Dialog, jako jedyny operator stacjonarny na polskim rynku, nieprzerwanie notuje także przyrost liczby klientów.

To dowód na wysoką jakość, szeroką paletę usług i konkurencyjne ceny, a także - a może przede wszystkim (bo jako czynnik wpływający na satysfakcję wskazują go sami klienci w niezależnych badaniach) wysokie standardy obsługi klienta i przyjazne, bliskie relacje - mówi Sławomir Szych, prezes zarządu Telefonii DIALOG.

W badaniach Telecoms Index TNS OBOP z grudnia 2005 roku współczynnik rekomendacji (ilość klientów, która poleciłaby swojego operatora innym) dla Dialogu wynosił 74 % i był najwyższy wśród polskich operatorów stacjonarnych. W raporcie ARC Rynek i Opinia z przełomu 2005 i 2006 roku Dialog okazał się liderem indeksu satysfakcji polskich użytkowników łącz szerokopasmowych z wynikiem 74,17.

W swojej strategii rozwoju Dialogu stawia przede wszystkim na rozwój usług dostępu do Internetu DialNet, szczególnie usług szerokopasmowych DialNet DSL - mówi Marcin Olewnik, wiceprezes zarządu Telefonii Dialog.

Już teraz z internetowej oferty DIALOGu korzysta 100 tysięcy abonentów, w tym 63 tysięcy z usług opartych o technologię DSL.

Liczba ta ma do końca 2007 roku osiągnąć poziom 150 tysięcy - jako efekt szerokich działań w wielu obszarach: maksymalne skrócenie czasu instalacji, promocje cenowe, nowe usługi - również w zakresie multimedialnego contentu - dodaje prezes Olewnik.

W najbliższych miesiącach Dialog zadebiutuje w nowych dla siebie obszarach. Dynamiczny rozwój usług szerokopasmowych wiążemy bezpośrednio z komercyjnym wdrożeniem zapowiadanych od dawna usług multimedialnych. Pod koniec tego roku ruszy pilotaż Potrójnej Usługi (Triple Play) - łączącej w jednym pakiecie i w jednym rachunku telefon stacjonarny, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telewizję interaktywną - mówi Andrzej Kryszyński, wiceprezes zarządu Telefonii Dialog .

Dialog prowadzi zaawansowane prace nad wejściem na rynek telefonii mobilnej - stanie się to już w 2007 roku. Usługi mobilne będą elementem nowej oferty pakietowej dla abonentów Dialogu.

Tym samym usługa potrójna stanie się poczwórną - do linii stacjonarnej, Internetu i IPTV dodamy telefon komórkowy - podsumowuje prezes Kryszyński.

Przedstawiciele Dialogu poinformowali także, że z ofert VoIP NewFon korzysta już ponad 12 tys. użytkowników. Z usług telefonii tradycyjnej za pomocą prefiksu korzysta 15 tys. abonentów.

Dialog chce do końca 2009 roku mieć milion klientów, a rok później uzyskać przychód na poziomie 1 mld zł.

Osiągane przychody z działalności podstawowej wykazują tendencję wzrostową. W 2005 przychody przekroczyły 500 mln zł. Prognozuje się, że w roku 2006 tendencja ta zostanie utrzymana - po dwóch kwartałach przychody wynosiły 250 mln zł. Wzrost przychodów możliwy jest dzięki wzrostowi liczby abonentów korzystających z usług transmisji danych (głównie usług xDSL) oraz wzrostowi przychodów w segmencie klientów biznesowych.

Wynik finansowy po 6 miesiącach 2006 roku wyniósł 32 mln zł (wzrósł o 229% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego), zaś EBITDA (wynik na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację) - 81 mln zł. Nieznacznie malejąca od 2005 roku EBITDA spowodowana jest zmianą struktury przychodów. Aktualnie następuje zwiększenie udziału przychodów z usług o wyższym udziale kosztów rozliczeń międzyoperatorskich. Dokonujące się zmiany w zakresie prawa telekomunikacyjnego związanego z uwolnieniem rynku pozwolą na obniżenie stawek rozliczeń międzyoperatorskich, a tym samym na wypracowanie większej marży ze świadczonych usług, przy jednoczesnym dokonaniu rynkowej korekty oferty detalicznej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Dialog, wł