Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Dialog o swoich planach

Dialog o swoich planach

WitekT 2 Października 2006 15:25

0 0

W Telefonii Dialog dzwoni obecnie prawie 450 tys. linii, co czyni go jednym z największych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce. Dialog, jako jedyny operator stacjonarny na polskim rynku, nieprzerwanie notuje także przyrost liczby klientów.

To dowód na wysoką jakość, szeroką paletę usług i konkurencyjne ceny, a także - a może przede wszystkim (bo jako czynnik wpływający na satysfakcję wskazują go sami klienci w niezależnych badaniach) wysokie standardy obsługi klienta i przyjazne, bliskie relacje - mówi Sławomir Szych, prezes zarządu Telefonii DIALOG.

W badaniach Telecoms Index TNS OBOP z grudnia 2005 roku współczynnik rekomendacji (ilość klientów, która poleciłaby swojego operatora innym) dla Dialogu wynosił 74 % i był najwyższy wśród polskich operatorów stacjonarnych. W raporcie ARC Rynek i Opinia z przełomu 2005 i 2006 roku Dialog okazał się liderem indeksu satysfakcji polskich użytkowników łącz szerokopasmowych z wynikiem 74,17.

W swojej strategii rozwoju Dialogu stawia przede wszystkim na rozwój usług dostępu do Internetu DialNet, szczególnie usług szerokopasmowych DialNet DSL - mówi Marcin Olewnik, wiceprezes zarządu Telefonii Dialog.

Już teraz z internetowej oferty DIALOGu korzysta 100 tysięcy abonentów, w tym 63 tysięcy z usług opartych o technologię DSL.

Liczba ta ma do końca 2007 roku osiągnąć poziom 150 tysięcy - jako efekt szerokich działań w wielu obszarach: maksymalne skrócenie czasu instalacji, promocje cenowe, nowe usługi - również w zakresie multimedialnego contentu - dodaje prezes Olewnik.

W najbliższych miesiącach Dialog zadebiutuje w nowych dla siebie obszarach. Dynamiczny rozwój usług szerokopasmowych wiążemy bezpośrednio z komercyjnym wdrożeniem zapowiadanych od dawna usług multimedialnych. Pod koniec tego roku ruszy pilotaż Potrójnej Usługi (Triple Play) - łączącej w jednym pakiecie i w jednym rachunku telefon stacjonarny, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telewizję interaktywną - mówi Andrzej Kryszyński, wiceprezes zarządu Telefonii Dialog .




Dialog prowadzi zaawansowane prace nad wejściem na rynek telefonii mobilnej - stanie się to już w 2007 roku. Usługi mobilne będą elementem nowej oferty pakietowej dla abonentów Dialogu.

Tym samym usługa potrójna stanie się poczwórną - do linii stacjonarnej, Internetu i IPTV dodamy telefon komórkowy - podsumowuje prezes Kryszyński.

Przedstawiciele Dialogu poinformowali także, że z ofert VoIP NewFon korzysta już ponad 12 tys. użytkowników. Z usług telefonii tradycyjnej za pomocą prefiksu korzysta 15 tys. abonentów.

Dialog chce do końca 2009 roku mieć milion klientów, a rok później uzyskać przychód na poziomie 1 mld zł.

Osiągane przychody z działalności podstawowej wykazują tendencję wzrostową. W 2005 przychody przekroczyły 500 mln zł. Prognozuje się, że w roku 2006 tendencja ta zostanie utrzymana - po dwóch kwartałach przychody wynosiły 250 mln zł. Wzrost przychodów możliwy jest dzięki wzrostowi liczby abonentów korzystających z usług transmisji danych (głównie usług xDSL) oraz wzrostowi przychodów w segmencie klientów biznesowych.

Wynik finansowy po 6 miesiącach 2006 roku wyniósł 32 mln zł (wzrósł o 229% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego), zaś EBITDA (wynik na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację) - 81 mln zł. Nieznacznie malejąca od 2005 roku EBITDA spowodowana jest zmianą struktury przychodów. Aktualnie następuje zwiększenie udziału przychodów z usług o wyższym udziale kosztów rozliczeń międzyoperatorskich. Dokonujące się zmiany w zakresie prawa telekomunikacyjnego związanego z uwolnieniem rynku pozwolą na obniżenie stawek rozliczeń międzyoperatorskich, a tym samym na wypracowanie większej marży ze świadczonych usług, przy jednoczesnym dokonaniu rynkowej korekty oferty detalicznej.

Źródło tekstu: Dialog, wł     

Dodaj do:
w sumie: 5
  • 0

    1. ~jerryxx  2006-10-02 15:37:41  host: mail.sofrecom.pl

    "Dialog chce do końca 2009 roku mieć milion klientów, a rok później uzyskać przychód na poziomie 1 mln zł." - chyba nie mln... może mld? ;)

  • 0

    2.  2006-10-02 15:40:30

    jerryxx: dzięki za zwrócenie uwagi, już poprawione! :)

  • 0

    3. ~poznaniak  2006-10-02 18:16:46  host: 213-238-107-20.adsl.inetia.pl

    "Wynik finansowy" - chodzi o zysk? Wynikiem może być też np. przychód, strata itd.

  • 0

    4. ~  2006-10-02 20:03:34  host: dpp159.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przychod nie jest "wynikiem finansowy" Wynik finsnsowy obejmuje pojecie straty i zysku. Jak jest zysk wynik finansowy jest dodatni, a jak jest strata wynik finansowy jest ujemny

  • 0

    5. ~Grześ  2006-10-03 22:22:47  host: pl27.warszawa.sdi.tpnet.pl

    Cieszy fakt, ze wreście Dialog wchodzi ostro w DSL i wycofywania sie ze starej niemieckiej technologii czyli ISDN. Od trzech lat fachowcy z branzy im mówili, ze na ten ISDN to szkoda pieniędzy. No cóz poszło w straty ale madry polak (Dialog) wreście i idzie w stałe łączą, tylko dlaczego tak późno !!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-18-67.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.