DAJ CYNK

Deloitte: walka o klienta przenosi się do Internetu

orson_dzi

Wydarzenia

Na rynku dóbr konsumpcyjnych zachodzą poważne zmiany wynikające z wykorzystywania coraz szerszej gamy urządzeń cyfrowych. Tempo zmian przyspiesza w miarę pojawiania się kolejnych technologii.

Na rynku dóbr konsumpcyjnych zachodzą poważne zmiany wynikające z wykorzystywania coraz szerszej gamy urządzeń cyfrowych. W ostatnich latach rozwój mediów społecznościowych oraz płatności mobilnych zmienił sposób, w jaki konsumenci dokonują wyboru produktów i usług, a następnie metod płatności za nie. Z kolei postęp w robotyce, a co za tym idzie rozwój bardziej zautomatyzowanych magazynów, umożliwił sprzedawcom szybszą i tańszą dostawę towarów do klienta.

Dzięki technologiom kognitywnym, do których należą, m.in. komputerowe rozpoznawanie obrazu, techniki przetwarzania języka naturalnego albo techniki uczące się, firmy mogą gromadzić i analizować ogromne ilości danych o zachowaniach klientów, a następnie opracowywać strategie cenowe czy marketingowe. Z wyliczeń Deloitte wynika, że do końca tego roku aż 80% ze stu największych firm produkujących oprogramowanie wykorzysta w swych produktach technologie kognitywne. W porównaniu do 2015 roku jest to wzrost o jedną czwartą. Do 2020 roku techniki te zaimplementuje 95% producentów oprogramowania. Już dziś korzystają z nich m.in. Google i Amazon.

Liczba osób płacących za produkty i usługi w e-commerce przy użyciu dotykowych urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) prawdopodobnie sięgnie w 2016 roku 50 mln stałych użytkowników (wzrost o 150% rok do roku).

Według raportu Deloitte prędkość Internetu liczona w gigabitach na sekundę (Gbit/s) do końca roku wzrośnie do dziesięciu milionów, czyli dziesięciokrotnie, przy czym ok. 70% z nich będą stanowić połączenia realizowane z domów. Wzrost ten będzie skutkiem coraz powszechniejszej dostępności i spadających cen. Do 2020 roku około 600 mln abonentów będzie miało łącza o przepustowości przynajmniej 1 Gb/s.

Jeszcze w tym roku Instagram będzie mógł się pochwalić 500 mln użytkowników, podczas gdy pięć lat temu było to jedynie 10 mln ludzi. W Internecie zostanie udostępnionych w tym samym czasie 2,5 bln zdjęć, a ponad 90% z nich zostanie wykonanych i przesłanych za pomocą telefonu.

76% mieszkańców Wielkiej Brytanii ma dostęp lub jest w posiadaniu smartfonu, a 60% tabletu. W Polsce jest to odpowiednio około 80% i 50%. Jak komentuje Mariusz Chmurzyński, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte:
W ubiegłym roku średnio 85% najmłodszych przedstawicieli pokolenia Y w 13 rozwiniętych krajach na całym świecie posiadało dostęp do laptopa. Dane te sugerują, że osoby w przedziale wieku od 18 do 24 lat postrzegają smartfony i komputery jako urządzenia wzajemnie się uzupełniające, a niezastępujące, co po części może wynikać ze spadku cen laptopów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Deloitte