DAJ CYNK

Czy Tele2 wyegzekwuje 82 mln zł kary od TP za WLR?

WitekT

Wydarzenia

Tele2 dostarczyła do Telekomunikacji Polskiej już blisko 30 tys. zleceń klientów, którzy chcą korzystać z nowej oferty Tele2 opartej o WLR.

Tele2 dostarczyła do Telekomunikacji Polskiej już blisko 30 tys. zleceń klientów, którzy chcą korzystać z nowej oferty Tele2 opartej o WLR.

Tele2 uważa, że nie ma obiektywnych przyczyn, dla których TP może w dalszym ciągu odwlekać wykonanie decyzji Prezesa UKE z 13. lipca dotyczącego WLR. W opinii Tele2, argumenty podnoszone przez TP są jedynie wybiegiem, mającym na celu obronę monopolistycznej pozycji na rynku, przynoszącym TP połowę przychodów z telefonii stacjonarnej (ok. 5 mld zł rocznie).

Tele2 w oficjalnym komunikacie stwierdziło, że wbrew temu, co twierdzą przedstawiciele TP, decyzja Prezesa UKE bardzo szczegółowo określa zasady realizacji usługi WLR, dlatego Tele2 jest w pełni przygotowana do jej realizacji. Firma dodaje, że 1. sierpnia TP zaakceptowała plan, zakładający wdrożenie WLR 14. września. Tele2 jest więc zaskoczone pismem wysłanym przez TP w przeddzień wyznaczonego przez UKE terminu realizacji decyzji (13. września), w którym TP informowała o rzekomym nieprzygotowaniu stron, nie podając przy tym żadnego terminu wdrożenia decyzji.

W opinii Tele2 szereg przypadków "braków uzgodnień", na które powołuje się TP, to efekt (celowych lub wynikających z niekompetencji) zabiegów opóźniających. Równocześnie Tele2 uważa, że wiele innych kwestii wskazanych przez TP jako nieuzgodnione, to sprawy już dawno zaakceptowane przez Tele2, lub zagadnienia, w których przypadku to TP w ostatniej chwili zmieniała zdanie.

TP co chwilę podaje inne terminy wdrożenia Usługi Podstawowej WLR, czym zupełnie podważa wiarygodność swoich stwierdzeń. W ciągu ostatnich kilku tygodni TP podawała już kilka terminów wdrożenia usługi. Rozstrzał deklaracji jest ogromny, gdyż sięga od 14 września 2006 do stycznia 2008 roku – powiedział Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny polskiego Tele2.

W opinii Tele2, wnioski płynące z analizy KPMG, na którą powołuje się TP mówiąc o 8 miesiącach na wdrożenie, są błędne, gdyż opierają się na liście założeń zmian, które nie wynikają z Decyzji UKE, a są przede wszystkim wynikiem podjęcia przez TP oddzielnych decyzji biznesowych.

Jak Tele2 informuje w komunikacie, firma oczekuje, że w trakcie zaplanowanego na 30. września spotkania z kierownictwem TP, spółka przedstawi akceptowalny harmonogram realizacji umowy. W innym wypadku Tele2 będzie zmuszone do sięgnięcia po argument w postaci wezwania TP o zapłatę kar umownych, które na dzień 26 września, które według wyliczeń Tele2 sięgają kwoty 82 mln zł.

Zespoły robocze specjalistów TP i Tele2 prowadza cały czas rzeczowe rozmowy, aby jak najszybciej udostępnić WLR (m.in. spotkania odbywają się w tym tygodniu), wiec jesteśmy zdumieni i oburzeni postawa propagandowa Tele2. Wielkość "naliczonych" kar przez Tele2 wobec TP (82 mln zł) jest nieproporcjonalna do zaistniałego problemu i dziwi nas ze operator ten wyręcza w ferowaniu wyroków Regulatora rynku telekomunikacyjnego - Prezesa UKE, który obecnie prowadzi kontrole dotyczącą wdrożenia WLR w TP i Tele2 - powiedział Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.

W obecnej sytuacji Tele2 nie jest w stanie podać klientom konkretnej daty, kiedy TP rozpocznie realizację zamówień na zmianę operatora. Firma przyjmuje jednak w dalszym ciągu od klientów zamówienia, informując jednocześnie, iż czas ich realizacji się wydłuży.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Tele2, wł