DAJ CYNK

Czy reklama mobilna jest skuteczna?

Q!

Wydarzenia

Według badań Stowarzyszenia Marketingu Mobilnego (MMA), prawie połowa europejskich użytkowników telefonów zauważa reklamę mobilną. Spośród nich prawie co trzeci reaguje na jej treść.

Według badań Stowarzyszenia Marketingu Mobilnego (MMA), prawie połowa europejskich użytkowników telefonów zauważa reklamę mobilną. Spośród nich prawie co trzeci reaguje na jej treść.

Według MMA, 45% europejskich użytkowników telefonów komórkowych zauważa reklamę mobilną, z czego 29% reaguje na nią. Z kolei spośród osób reagujących na taką reklamę, 39% decyduje się na zakup proponowanych przez nią produktów czy usług.

Najchętniej na reklamę mobilną reagują Niemcy oraz Anglicy (odpowiednio 49 oraz 47% spośród nich), najmniej chętnie - Francuzi (22%). Również Niemcy najchętniej (49%) dokonują zakupu dzięki sugestiom reklamy mobilnej, na którą zwrócili uwagę. Za nimi znaleźli się ponownie Brytyjczycy (47%) oraz Francuzi (30%).

Najbardziej zachęcającymi do zakupu czynnikami są oferty czasowe. Na skorzystanie z nich przed upływem określonego czasu najczęściej decydują się Anglicy (35%), Niemcy (31%) oraz Francuzi (27%). Drugim najpopularniejszym "wabikiem" na klientów są kupony rabatowe przesyłane bezpośrednio na telefon. Działają one na 34% Brytyjczyków, 29% Niemców oraz 24% Francuzów, którzy zwracają uwagę na tego typu przekaz marketingowy.

Najbardziej popularnymi produktami i usługami zamawianymi w ten sposób są treści przeznaczone na telefon, czyli aplikacje, muzyka oraz gry. Najczęściej z takiej możliwości korzystają osoby młode, a na ich zakup z reguły przeznaczają kwotę z przedziału od 5 do 20 euro lub funtów brytyjskich.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: cellular-news