Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Czy reklama mobilna jest skuteczna?

Czy reklama mobilna jest skuteczna?

Q! 7 Października 2010 07:30

0 0

Według badań Stowarzyszenia Marketingu Mobilnego (MMA), prawie połowa europejskich użytkowników telefonów zauważa reklamę mobilną. Spośród nich prawie co trzeci reaguje na jej treść.

Według MMA, 45% europejskich użytkowników telefonów komórkowych zauważa reklamę mobilną, z czego 29% reaguje na nią. Z kolei spośród osób reagujących na taką reklamę, 39% decyduje się na zakup proponowanych przez nią produktów czy usług.

Najchętniej na reklamę mobilną reagują Niemcy oraz Anglicy (odpowiednio 49 oraz 47% spośród nich), najmniej chętnie - Francuzi (22%). Również Niemcy najchętniej (49%) dokonują zakupu dzięki sugestiom reklamy mobilnej, na którą zwrócili uwagę. Za nimi znaleźli się ponownie Brytyjczycy (47%) oraz Francuzi (30%).




Najbardziej zachęcającymi do zakupu czynnikami są oferty czasowe. Na skorzystanie z nich przed upływem określonego czasu najczęściej decydują się Anglicy (35%), Niemcy (31%) oraz Francuzi (27%). Drugim najpopularniejszym "wabikiem" na klientów są kupony rabatowe przesyłane bezpośrednio na telefon. Działają one na 34% Brytyjczyków, 29% Niemców oraz 24% Francuzów, którzy zwracają uwagę na tego typu przekaz marketingowy.

Najbardziej popularnymi produktami i usługami zamawianymi w ten sposób są treści przeznaczone na telefon, czyli aplikacje, muzyka oraz gry. Najczęściej z takiej możliwości korzystają osoby młode, a na ich zakup z reguły przeznaczają kwotę z przedziału od 5 do 20 euro lub funtów brytyjskich.

Źródło tekstu: cellular-news     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 1

    1. ~  2010-10-07 08:21:09  host: t20-04.opera-mini.net

    Jak to dobrze, ze Opera Mini nie wyświetla w praktyce reklam. Nie trzeba nawet adblocka instalować. rcicho

  • 0

    2. ~bzz  2010-10-07 10:23:22  host: korp14.avistamedia.pl

    Ja mam Operę Mobile i mi wyświetla. Mini też mam, ale na Javę, więc nie korzystam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-5-192.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.