DAJ CYNK

Czy Orange dalej będzie sponsorem Ekstraklasy?

WitekT

Wydarzenia

6. marca Ekstraklasa SA, spółka organizująca mecze polskiej I ligi piłki nożnej, zakończyła konkurs na sponsora rozgrywek bez wyłonienia zwycięzcy, przystępując do indywidualnych rozmów z oferentami. Dotychczasowy sponsor tytularny - Orange - jest całą sytuacją mocno zdziwiony.

6. marca Ekstraklasa SA, spółka organizująca mecze polskiej I ligi piłki nożnej, zakończyła konkurs na sponsora rozgrywek bez wyłonienia zwycięzcy, przystępując do indywidualnych rozmów z oferentami. Dotychczasowy sponsor tytularny - Orange - jest całą sytuacją mocno zdziwiony.

Centertel podał w komunikacie, że indywidualne rozmowy (w tym z Centertelem) zostały w tym czasie przeprowadzone, a z niepotwierdzonych informacji firmy wynikało, że oferta Orange była najwyższą w ogłoszonym konkursie. Centertel zastanawia się nad zasadnością prowadzenia dalszych rozmów z Ekstraklasą na temat sponsorowania polskiej pierwszej ligi w kolejnych sezonach.

Sieć Orange nie raz udowodniła, że zależy jej na rozwoju polskiej piłki nożnej, podnoszeniu wartości produktu, jakim jest piłkarska ekstraklasa i zwiększaniu atrakcyjności rozgrywek dla kibiców. Orange rozumie oczekiwania Ekstraklasy, jednak zaangażowanie w sponsorowanie futbolu to decyzja, która nie może być podjęta w oderwaniu od racjonalnego rachunku ekonomicznego, warunków rynkowych oraz realnej wartości świadczeń sponsorskich - napisała firma w komunikacie.

Centertel 24. stycznia złożył ofertę w konkursie ze znacząco wyższą wartością kontraktu sponsorskiego w stosunku do obowiązującej umowy, która mówi o kwocie 31,6 mln zł.

Taki tryb postępowania przypomina niedawne zamieszanie wokół przetargu na prawa do transmisji telewizyjnych. Orange jest zainteresowana przedłużeniem kontraktu sponsorskiego na kolejne trzy lata, co wynika ze strategii Grupy TP - napisała firma w komuniacie.

TP jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, a razem z Canal + złożyła zwycięzką ofertę na zakup praw telewizyjnych do transmitowania rozgrywek Orange Ekstraklasy od czerwca 2008 roku.

Centertel podał w komunikacie, że oprócz pieniędzy wynikających z umowy sponsoringowej, zainwestował w dotychczasowe działania związane z ligą ponad 60 mln zł oraz dodatkowe 4 mln na nagrody dla zwycięskich klubów. Do tego firma mówi o wielomilionowym budżet na aktywności okołosponsoringowe, popularyzujące rozgrywki w mediach i pozwalające na nadanie wydarzeniom związanym z Orange Ekstraklasą odpowiedniej rangi i oprawy.

By zwiększyć bezpieczeństwo na stadionach i atrakcyjność meczów, Orange prowadzi programy skierowane do kibiców - "Orange Fair Play" i "Gram Fair". Centertel organizuje również szkolenia medialne dla piłkarzy oraz szkolenia z zakresu marketingu dla przedstawicieli klubów Orange Ekstraklasy - napisał Centertel.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange