Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Czechy: 140 kart SIM na 100 mieszkańców w roku 2013

Czechy: 140 kart SIM na 100 mieszkańców w roku 2013

LuiN 2 Października 2009 15:01

0 0

Łączna ilość aktywnych kart SIM w Czechach ma wzrosnąć z 13,1 mln w 2008 roku do 14,7 mln w 2013 roku - raportuje kanadyjska firma analityczna IE Market Research Corp. (IEMR).

Największy operator w Czechach - T-Mobile - zwiększy wg analityków bazę klientów z 5,4 mln w 2008 roku do 5,9 mln w 2013 roku. Z kolei Telefonica będzie miała 5,3 mln klientów, a Vodafone 3,4 mln - szacuje IEMR.

Największą dynamiką wzrostu charakteryzuje się w Czechach sieć Vodafone, która w 1Q2009 urosła o 7,8%. Wskaźnik ARPU sieci Vodafone ma spaść z około 88,11 zł w 2008 roku do 80,40 zł w roku 2013. W analogicznym okresie w sieci T-Mobile wskaźnik ten wzrośnie z 75,04 zł do 76,38 zł, a w sieci Telefonica wzrośnie z 86,77 zł do 89,11 zł.




Wskaźnik EBITDA spadnie w w/w okresie z 45,3% do 38,4% w przypadku sieci Telefonica oraz z 38,3% do 30,5% w przypadku Vodafone, z kolei w przypadku sieci T-Mobie ma on wzrosnąć z 49,6% do 52,3% - szacuje IEMR.

Biorąc pod uwagę wskaźnik penetracji rynku, według IEMR miałby się on zwiększyć z niespełna 125% w 2008 roku do 140% w 2013 roku. Po II kwartale 2009 roku penetracja polskiego rynku kart SIM wynosiła 116,5%.

Źródło tekstu: cellular-news, wł     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-92-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.