Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Cube - darmowy FPS

Cube - darmowy FPS

LuiN 19 Listopada 2008 11:49

0 0

apple iphone 3g Do App Store trafiła ważąca ponad 40 MB gra będąca "strzelanką" z gatunku FPS (ang. First Person Shooter). Nie jest to pierwsza gra tego gatunku na telefonach, za to pierwsza, która przy tak perfekcyjnej grafice oferowana jest zupełnie bezpłatnie.

Aplikacja pracuje na nowym, niestosowanym jeszcze nigdzie silniku, który radzi sobie zarówno z krętymi korytarzami jak i szczegółowymi otwartymi sceneriami. Program w pełni wykorzystuje dobrodziejstwa OpenGL i SDL, wspiera multitouch (dla np. jednoczesnego poruszania się i skakania) i korzysta z akcelerometru (patrzenie góra/dół i skręcanie).

Pierwsza wersja aplikacji choć stabilna, nie jest do końca płynna - co jakiś czas pojawia się migający napis o wczytywaniu tekstur. Programiści powoli kończą wersję 1.2 gry, w której problem ten zostanie rozwiązany. Już jednak obecnie dostępna aplikacja budzi respekt - szczególnie, że program dystrybuowany jest na licencji freeware.






Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Źródło tekstu: fernlightning, wł     

Dodaj do:
w sumie: 9
  • 0

    1.  2008-11-19 12:36:27

    nawet nieźle się gra , myślałem że będzie gorzej a grafiką mi przypomina quaka na iphona

  • 0

    2.  2008-11-19 12:48:56

    Respekt to mogla budzic pewna produkcja scenowa, ktora podobna jakosc oferowala na PC w doslownie paru MB (bodajze 4 MB, nazwa to bodajze kkruger, ale nie pamietam dokladnie).

  • 0

    3. ~pan  2008-11-19 13:58:38  host: chello089078240022.chello.pl

    ta gra o ktorej pisze PLANET to miescila sie na jednej dyskietce, wiec tym wiekszy respect

  • 0

    4.  2008-11-19 17:17:59

    ta gierka nazywała się kkrieger, w wersji Beta ważyła 96KB przy tej grafice i zawierała pierwszy dość spory poziom

  • 0

    5.  2008-11-19 18:06:37

    Ano wlasnie... sam zapomnialem i nazwe, i - o zgrozo (a to powinienem pamietac przede wszystkim) - objetosc. Dzieki za przypomnienie! :) Oczywiscie sila rzeczy opierala sie na czystej mocy sprzetu, co nie zmienia faktu, ze na sprzecie wcale nie tak duzo powyzej sredniej sprzetowej (w momencie jej wyjscia na rynek) dalo sie z powodzeniem plynnie pograc.

  • 0

    6. ~nick  2008-11-19 18:18:03  host: cbh206.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poza tym kkrieger jest w całości oparty na szaderach a w newsie pisze o doczytywaniu tekstur...

  • 0

    7. ~Ptahoo  2008-11-19 21:02:01  host: f142-049.opera-mini.net

    Dodam jeszcze,iz zostala stworzona przez grupe 'Farb-rausch' w kwietniu 2004 roku:-)

  • 0

    8. ~nick  2008-11-19 23:04:52  host: cbh206.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. PLANET - co do wymagań graficznych to minimum grywalności wymagało GF4 Ti 4200.

  • 0

    9.  2008-11-20 15:06:15

    Ano, a ja gralem na Titanium 4400 ze 128 RAMu, pol giga (sic, zaledwie!) RAMu i Athlonie 1400 (14 x 100 Mhz) - i mimo, ze bodajze procesor byl ponizej wymaganego minimum, to chodzilo calkiem znosnie :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-182-102.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.