Co jakiś czas różne instytuty analityczne publikują wyniki na temat światowego rynku smartfonów. A co jeśli przyjrzymy się osobno każdemu z kontynentów? Jak duże różnice zobaczymy? Counterpoint postanowił udzielić odpowiedzi na to pytanie.
Raport obejmuje wyniki z pierwszego kwartału obecnego roku. Na początku przyjrzyjmy się wynikom z całego globu: Samsung tradycyjnie zajmuje pierwsze miejsce z 22% sprzedanych urządzeń, na drugim miejscu znajduje się Apple z 15%, natomiast na trzecim Huawei ze swoimi 11%. Dalsze miejsca zajmują Xiaomi (8%), Oppo (7%), Vivo (5%) oraz LG (3%).
W dalszej części raportu widzimy wyniki dla każdego z regionów. Bliski wschód przyporządkowano bowiem do Afryki. Na większości rynków zwycięża Samsung. Wyjątkami są Ameryka Północna (bastion Apple) oraz dążąca do harmonii Azja. Najludniejszy rejon świata zanotował bowiem 5 wyników różniących się ułamkami procenta. Mimo słabiutkich wyników w Chinach i Indiach, Apple nadrobił świetnymi rezultatami z takich rynków jak Japonia. Lenovo skutecznie broni swojej fortecy w Ameryce Łacińskiej, natomiast dla LG i ZTE kluczowa jest Ameryka Północna.
Europa
Źródło tekstu: Counterpoint, wł