Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Coraz goręcej "wRodzinie"

Coraz goręcej "wRodzinie"

WitekT 26 Lipca 2010 10:34

0 0

Zaostrza się walka wokół telefonii wRodzinie. Jedna ze spółek współpracujących przy przedsięwzięciu - Bonum - wezwała Centernet do wykupu weksla za ponad 1 mln zł, w konsekwencji operator wyksięgował faktury tej spółki na ponad 2 mln zł i domaga się zwrotku prawie 1,2 mln zł.

Bonum w przedsięwzięciu odpowiadał za budowę sieci sprzedaży. Jak wcześniej informował CenterNet, z zapowiadanych 2 tys. punktów sprzedaży powstało zaledwie 100. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

19. lipca Bonum wezwał CenterNet do wykupu weksla na kwotę 1,026 mln zł. Jak informuje NFI Midas, właściciel CenterNetu, weksel stanowił zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Bonum wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań CenterNet. Data płatności weksla została określona na 27. lipca, a do CenterNetu dokument dotarł 22. lipca.

23. lipca CenterNet zadecydował o dokonaniu operacji polegającej na wyksięgowaniu z ksiąg rachunkowych wszystkich otrzymanych w 2010 roku od Bonum faktur VAT, które zostały wystawione przez Bonum, za wyjątkiem faktur VAT z tytułu prowizji od sprzedaży oraz prowizji od aktywacji. Łączna wartość wyksięgowanych faktur VAT wynosi 2,826 mln zł.




Zarząd CenterNet poinformował, że dokonał wyżej opisanej operacji z uwagi na brak realizacji przez Bonum postanowień umowy oraz brak uzgodnionego i zatwierdzonego przez obie strony budżetu na 2010 rok - napisał NFI Midas w komunikacie giełdowym.

W odniesieniu do wystawionych przez i otrzymanych od Bonum w 2010 roku faktur VAT, które CenterNet opłacił do 23. lipca, CenterNet podjął decyzję o wezwaniu Bonum do zwrotu nienależnie uiszczonych kwot w łącznej wysokości 1,189 mln.

Biorąc pod uwagę wyjaśnienia udzielone przez zarząd CenterNetu, zarząd Funduszu stoi na stanowisku, że roszczenie Bonum wobec Funduszu, z tytułu wykupu weksla, z racji swojego charakteru gwarancyjnego jest w tych okolicznościach bezzasadne i w przypadku dalszego dochodzenia przez Bonum w/w roszczenia Fundusz będzie je kwestionował we właściwy proceduralnie sposób - napisał NFI Midas.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1.  2010-07-26 10:51:54

    Nieważna jest polityka, sieć, korporacja, zawsze będzie rządziła żądza pieniądza...

  • 1

    2. ~Mag  2010-07-26 11:06:17  host: 221.24.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl

    Jeśli piszecie już o Bonum to tylko nadmienię, iż wcześniejszy raport MIDASa (dostępny na ich stronie)zachowany był w podobnym tonie. Jednak dotyczył spółki MCMG, ktora odpowiada za obsługę klienta i prowadzenie CallCenter. Raport o Bonum nosi sygnaturę 30/2010natomiast ten dot MCMG 29/2010. MCMG i Centernet również oskarżają się wzajemnie i obie strony żądają od siebie kwot powyżej 1mln.

  • 2

    3.  2010-07-26 11:10:33

    A mówi stare porzekadło: "z rodziną" to się dobrze na zdjęciach wychodzi ;-) Zwłaszcza "z rodziną radia Maryja".

  • 0

    4. ~vetinari  2010-07-26 11:53:21  host: don146.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Walka o marke trwa, zobaczymy za jakiś czas kto przejmie "w rodzinie" i zrobi z tym bałaganem porządek.

  • 1

    5. ~ala  2010-07-26 13:23:06  host: 93-181-162-129.as.kn.pl

    to tak poplątane że się pogubiłam,

  • 0

    6. ~  2010-07-26 14:10:58  host: user-188-33-18-97.play-internet.pl

    Brudy, brudy, brudy... Coś mi się wydaje, że Centernet zamiast wziąć się do roboty to tylko kombinuje.

  • 0

    7.  2010-07-26 17:40:56

    dla mnie zagadka jest to _wyksiegowanie_. jak to sobie mozna wyksiegowac faktury, ktore sie przyjelo i rozliczylo. Od korekt sa faktury korygujace. Wiec co to za operacja i co US na to?

  • 0

    9.  2010-07-26 18:17:45

    nic nie zakumałem

  • 0

    10. ~JAck  2010-07-26 19:56:37  host: 87-205-157-95.adsl.inetia.pl

    Walka trwa, wyksięgowanie trochę dziwna sprawa ale skoro tak zrobili może mieli jakiś powód. Czas pokaże o co chodzi dokładniej.

  • 0

    11. ~n  2010-07-26 20:08:23  host: eph120.neoplus.adsl.tpnet.pl

    WitekT jak nie kupisz biletu do metra za 3zł to masz problem ale jak "wyksięgujesz" 2 mln to jesteś kreatywnym księgowym. Centernet już od początku nie ruszył jak powinien. Wszyscy operatorzy powinni konsolidować się aby utworzyć 5 podmiot na rynku ale z piasku bata nie ukręcisz na końcu zawsze musi być wynik, klient i sprzedaż

  • 0

    12.  2010-07-26 20:19:47

    n: komentarz nr 9 nie jest mój - przyjrzyj się dobrze nickowi autora.

  • 0

    13. ~Jack  2010-07-26 21:53:51  host: 87-205-157-95.adsl.inetia.pl

    Bilet kosztuje 2,80zł ale mniejsza z tym :) Z Centernetem różnie było, także blokowanie ich połączeń przez Play. Gdzie to Play niezbyt ładnie się zachował wobec swoich klientów. Zaś co do kreatywnej księgowości, no nie nazwałbym tak tego i tak dalekich wniosków nie wysuwał. Kreatywną księgowość trzeba udowodnić. Z wyksięgowaniem jest ciężko i też dużo zależy od tego czy było to wprowadzone w ruch. Można też było przyjąć dwie takie same faktury i wtedy już przysługuje nam wyksięgowanie faktury. No ale o tym to już inna bajka. Pewnie nie długo kolejne info i zobaczymy co i jak...

  • 0

    14. ~gosc  2010-07-27 08:53:19  host: sunflower.man.poznan.pl

    play i numery stacjonarne tez potrafi blokowac ze nie idzie sie dodzwonic.

  • 0

    15. ~znawca  2010-07-27 09:19:11  host: chaos.tpnet.pl

    @14. Jakiś konkretny zakres numerów? Ja dzwonię na numery stacjonarne z kilku sieci (PTC, PTC WLR, Tlenofon, TPSA) i poza sporadycznym brakiem połączenia za pierwszym razem (najpewniej związane z dużym obciążeniem sieci 2G P4 po ponowieniu wyboru numeru problem zazwyczaj znikał) nie napotkałem żadnych symptomów, które by świadczyły że to o czym napisałeś ma miejsce.

  • 0

    16. ~Wald-1946  2010-07-27 10:21:13  host: 77-254-12-229.adsl.inetia.pl

    Od roku korzystam z P4 i nie mam najmniejszych problemów z połączeniami -również do innych Operatorów (w tym do sieci stacjonarnych)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-19-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.