Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości "Community Traffic Online" w NaviExpercie

"Community Traffic Online" w NaviExpercie

WitekT 23 Marca 2010 20:41

0 0

NaviExpert zaprezentował rozwiązanie Community Traffic Online - dynamiczny system analizy faktycznego ruchu na drodze, pozwalający na układanie tras umożliwiających najszybsze i płynne poruszanie się po polskich drogach.

Dzięki temu kierowcy mogą korzystać z technologii, która generuje w czasie rzeczywistym dane dotyczące prędkości poruszających się pojazdów. System analizuje na bieżąco te dane i wykrywa korki uliczne. Nawigacja NaviExpert działając w oparciu o Community Traffic Online wybiera trasy przejazdu optymalne w aktualnych warunkach drogowych.

Unikalna technologia, którą opracowaliśmy w firmie NaviExpert, polega na zbieraniu danych o ruchu drogowym bezpośrednio od użytkowników systemu, których telefony wysyłają anonimowo dane do serwera firmy. Serwer przetwarza przesłane informacje, dzięki czemu podaje rzeczywiste prędkości jazdy na poszczególnych odcinkach. Dodatkowo serwer zasilany jest danymi pochodzącymi z monitoringu kilkudziesięciu tysięcy pojazdów w systemie Autoguard. To sprawia, że nasze mapy prędkości, aktualizowane w czasie rzeczywistym, są jeszcze dokładniejsze - powiedział Andrzej Jaszkiewicz, prezes NaviExperta.

Dzięki technologii przetwarzania danych system "wie" gdzie i kiedy pojawiają się korki oraz gdzie i kiedy można poruszać się po drogach płynnie. W efekcie działania Community Traffic Online, użytkownik aplikacji NaviExpert dojeżdża do celu od 10% do 50% szybciej w stosunku do tradycyjnej nawigacji.




Przetwarzanie rzeczywistych danych zbieranych od użytkowników oznacza, że każdy, kto korzysta z nawigacji NaviExpert, może poruszać się skrótami i dojazdami znanymi tylko lokalnym ekspertom, na przykład taksówkarzom czy osobom mieszkającym w danej okolicy.

Może się również zdarzyć, że NaviExpert wskaże fizycznie dłuższą, ale zajmującą mniej czasu trasę. W wyniku aktualizowania danych w czasie rzeczywistym nawigacja NaviExpert informuje użytkownika o zlokalizowanych sytuacjach na drodze, które mają wpływ na spowolnienie ruchu (np. wypadki lub roboty drogowe) i umożliwia ich najlepsze ominięcie.

NaviExpert oferuje również funkcjonalność w dziedzinie informowania użytkownika o interesujących miejscach tzw. Points of Interest (POI) na mapie. Informacje te pochodzą od zewnętrznych partnerów:
• sybil.pl - aktualne wydarzenia kulturalne, koncerty i festiwale, premiery teatralne, imprezy klubowe, wernisaże i wystawy, wydarzenia sportowe, oraz bieżący repertuar kin w 28 największych polskich miastach,
• coigdzie.pl - wydarzenia kulturalne i sportowe z całej Polski. Sezonowe serwisy informacyjne (np. zimowe wydarzenia w kurortach narciarskich, szczegółowe informacje o wyciągach i ceny karnetów wraz z długością tras i rodzajami wyciągów) ,
• eholiday.pl - informacja o hotelach, pensjonatach, apartamentach i placówkach agroturystycznych,
• gatronauci.pl - bogata baza informacji o restauracjach i ich menu, typie i rodzaju kuchni oraz cenach głównych dań.

Z NaviExperta korzysta 100 tys. osób w skali miesiąca, każda z nich wytycza w tym czasie średnio 3-4 trasy, pobierając około 1,5 MB danych. Trasa przez całą Polskę, ze Szczecina do Ustrzyk Dolnych potrzebuje około 300 kB danych.

Źródło tekstu: NaviExpert, wł     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1. ~ktosiek  2010-03-23 20:55:32  host: aafx135.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przecież oni już dawno się chwalili, że to mają w swojej ofercie to po co teraz krzyczą, że to premiera-prezentacja??

  • 1

    2. ~Raf  2010-03-23 21:14:24  host: fgl138.internetdsl.tpnet.pl

    Teraz jest w wersji live, szybsza aktualizacja danych na drodze. Kiedyś tak różowo to nie wyglądało.

  • 0

    3. ~Templariusz  2010-03-23 21:24:43  host: staticline42025.toya.net.pl

    TOP 3 :D No to próbujemy :D

  • 1

    4.  2010-03-23 21:31:22

    NaviExpert miał 'community traffic' statyczne, przy wyznaczaniu tras brano pod uwagę mapy prędkości i uwzględniano miejsca zwyczajowo zatłoczone lub zupełnie zakorkowane. Teraz ma to działać on-line czyli wyznaczana trasa zmienia się dynamicznie wraz ze zmianą sytuacji na ulicach. Ciekawe jak to będzie działać w tej wersji bo poprzednio były zastrzeżenia, m. in. system nie różnicował dni tygodnia i nie brał pod uwagę piątkowych wyjazdów z miast, luźniejszej soboty i gremialnych powrotów w niedziele. Obecny system zapowiada się nieźle ale wciąż ma jedną słabą stronę. Do poprawnego działania dane muszą pochodzić od jak największej liczby użytkowników a statystycznie będzie to zapewnione tylko w dużych miastach. W każdym bądź razie cieszy mnie ciągły rozwój NE, na razie nie zamierzam rezygnować.

  • 1

    5. ~  2010-03-23 21:48:43  host: t04-15.opera-mini.net

    100 tys wytycza 3 - 4 trasy, czyli miesięcznie jest 400 tys szans że system otrzyma jakieś info online. To jakiś promil samochodotras. Samochodów jest miliony potencjalnych tras nieskończona ilość. Szansa że na zadupiu będzie chociaż jeden użytkownik jest bardzo mała, że będzie ich 10 żeby jakieś wnioski wyciągać jest super mała. Tak więc pomysł jest świetny, ale tylko teoretycznie...

  • 0

    6. ~paweł  2010-03-23 23:01:08  host: 188.33.42.106

    używam naviexperta od roku, w trasie porównywałem różne navigacje, uważam, że naviexpert nie ma sobie równych i choć abonament na 24 miesiące kosztuje 149 zł i pobiera grosze za transmisje danych to warto z niego korzystać zwłaszcza, że mamy navigację w telefonie-zawsze przy sobie!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-107-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.