Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Colorovo chce w Polsce konkurować z Samsungiem i Apple'em

Colorovo chce w Polsce konkurować z Samsungiem i Apple'em

LuiN 5 Marca 2014 11:55

6 8

Marka Colorovo zamierza wprowadzić na rynek tablety oparte na systemie Windows. Chce również zaistnieć w innym perspektywicznym segmencie - na rynku smartfonów. W tym roku rynek tabletów będzie rozwijać się w tempie 10-20% - szacuje ABC Data, właściciel marki Colorovo.



Zdecydowaliśmy się produkować smartfony pod własną marką. Oczekiwany termin wprowadzenia produktu to drugi kwartał, najpóźniej koniec kwietnia, początek maja. Na początek planujemy wprowadzić trzy smartfony pod własną marką, dwa w klasie cenowej do 500 zł i jeden dla bardziej wymagających klientów. Te dwa bazowe rozwiązania są oparte na Androidzie 4.4 - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dobrosław Wereszko, członek zarządu spółki ABC Data.

Marka własna ABC Data, Colorovo, szykuje również nowości na rynku tabletów. W połowie drugiego kwartału na rynku pojawi się urządzenie oparte na systemie Windows, które będzie kierowane również do użytkowników biznesowych.

Wprowadziliśmy na rynek pierwszy tablet z procesorem Intela, zbieramy pierwsze doświadczenia. W przygotowaniu to był tablet oparty na systemie Android, ale wyniki badań i oczekiwania klientów pokazały, że otwiera się przestrzeń dla rozwiązań z systemem Windows - mówi Wereszko.

Polski rynek tabletów jest dość specyficzny. W odróżnieniu od tego zachodniego, w Polsce mocną pozycją nie może pochwalić się Apple. Brak wyraźnego monopolu na rynku otwiera szanse przed mniejszymi producentami i dystrybutorami. O swoje walczy Colorovo, zwłaszcza że tablety to wciąż dość dynamicznie rosnąca kategoria na rynku.




Rynek tabletów się rozwija. Nasze badanie opinii resellerów wskazuje, że partnerzy handlowi oczekują dalszych wzrostów. Jeżeli chodzi o możliwość sprzedaży i rokowania na rynku tabletów, oczekiwana stopa wzrostu rynku wynosi powyżej 10 proc. Najwięcej respondentów wskazuje przedział 10-20 proc. wzrostu. Nie jest to już wzrost tak bardzo dynamiczny, ale bardzo interesujący, i dlatego staramy się naszą ofertę rozwijać, widzimy potencjał sprzedaży dla naszych produktów - twierdzi Dobrosław Wereszko.


To wszystko efekt ery Post-PC, która coraz śmielej odsyła do lamusa tradycyjne komputery stacjonarne, zastępując je już nie tylko mobilnymi pecetami, czyli notebookami, ale także smartfonami, phabletami (połączenie smartfona i tabletu) i tabletami właśnie. Jak się okazało, tablety to nie tylko chwilowa moda, lecz także zupełnie nowa kategoria sprzętu, po który chętnie sięgają klienci. Do tej pory na polskim rynku królowały wyraźnie te najtańsze urządzenia, w cenie poniżej 500 złotych. Po wyjściu z kryzysu ten trend ma jednak szansę się zmienić.

Pojawią się bardziej wymagający klienci od strony użytkowników prywatnych, którzy będą akceptować tablety o bardziej zaawansowanych specyfikacjach. To daje nam szansę przedstawiać na rynku produkty w klasie cenowej między 500 a 800 zł - mówi Wereszko.

Na tym ewolucja się jednak nie kończy, bowiem przed mniejszymi producentami otwiera się segment biznesowy, który coraz częściej sięgać ma po rozwiązania niekoniecznie z najwyższej półki.

Użytkownicy biznesowi, którzy są przyzwyczajeni do używania urządzeń A-brandowych znanych producentów, mogą sięgać po rozwiązania tańsze. Czyli pojawia się przestrzeń dla marki własnej, żeby przedstawiać rozwiązania dla biznesu w klasie cenowej pomiędzy 800 a 1200 złotych - tłumaczy członek zarządu ABC Data.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: colorovo | dobrosław wereszko

w sumie: 18
  • 1

    1.  2014-03-05 12:21:42

    fajna nazwa marki :)

  • 0

    2.  2014-03-05 12:26:54

    Akcjonariusze MCI mogą tylko przyklasnąć, z moją skromną osobą włącznie :)

  • 0

    3. ~  2014-03-05 12:27:19  host: waa1.frf.llnw.net

    Dobry biznes musi być na importowaniu tych sprzętów od chińczyków. Track już nie istnieje, myphone wkracza do biedronek, strona pentagrama na fb to ściana płaczu, prestigio podobnie to teraz czas na abc data...

  • 0

    4.  2014-03-05 12:59:24

    3: ABC Data to dystrybutor, ma się trochę inaczej do np. Pentragrama czy Biedronki.

  • 0

    5. ~  2014-03-05 13:10:26  host: waa1.frf.llnw.net

    @4 Nijak się ma. Dystrybutor sprzętu it po prostu tworzy marke pod którą będzie sprzedawać chińszczyznę. Metka dystrybutora nie sprawi, że ten sprzęt będzie lepszy od tego tego z logiem myphone czy pentagram.

  • 0

    7. ~  2014-03-05 13:20:29  host: n16-02-06.opera-mini.net

    Cena czyni cuda

  • 0

    8.  2014-03-05 13:22:34

    5: zła interpretacja. To co mówisz to prawda, ale mnie chodziło o to, że ABC Data sobie tak czy inaczej poradzi.

  • 0

    9. ~olo  2014-03-05 16:12:50  host: metroeth-nat71.217.146.194.generacja.pl

    co to za firma ? jakaś kolejna wydmuszka ? dobry mają sprzęt ? nie slyszałem o nich

  • 0

    10. ~Luks  2014-03-05 16:14:13  host: public-gprs516861.centertel.pl

    @applefan - Sądząc po kursie to tak nie za bardzo. Ostatnio prawie 11 zł było! Czechowicz ma słaby PR+dziwne zagrywki. Jak na razie trzymam akcje;)

  • 0

    11. ~pabloki  2014-03-05 17:07:48  host: ec2-54-236-252-223.compute-1.amazonaws.com

    zalewa nas ostatnio zbyt duzo chinszczyzny

  • 0

    12.  2014-03-05 18:47:04

    Polaków stać głównie na zakup badziewia więc mają spore szanse, niech spróbują konkurować z Apple i Samsungiem w ich przedziale cenowym.

  • 0

    13. ~da  2014-03-05 19:33:57  host: 185.10.26.111

    czym chcą konkurować? Telefonami za 500zł? Rozumiem że będzie w nich 801, 4x 2,3 ghz, 3GB ramu, 20 Mpx aparat itd itp. śmieszni są

  • 0

    14. ~  2014-03-06 00:25:40  host: apn-31-1-211-152.dynamic.gprs.plus.pl

    Chooyovo

  • 0

    15. ~bet  2014-03-06 00:29:00  host: 89-71-209-221.dynamic.chello.pl

    jak zwykle po najnizszej lini oporu.. a moze by tak ktorys z "byznesmenow" wpadl na pomysl aby z tej wszech dostępnej chinszczyzny sklecic cos ze tak to ujmujac HIGH END? takiego typowego sprzetu z jajem, bez kompromisow, czy to takie trudne?

  • 0

    16. ~PiŁa  2014-03-06 11:42:50  host: user-31-174-98-201.play-internet.pl

    Stronę mają jak nazwa kolorową, ale kontakt do nich tylko telefoniczny. Żadnego mejla, szczególnie do działu technicznego. W jaki sposób chcą dowiedzieć o potrzebach potencjalnych klientów.? Kolejna firma, która składa szumne deklaracje a robić będzie badziewie oderwane od potrzeb kupujących. Patrząc na ich stronę, nie widać, że są otwarci na uwagi. A kłapać przez telefon do ucha jakiejś znudzonej panienki, która czeka do końca dnia pracy nie mam ochoty.

  • 0

    17. ~polon1779  2014-03-06 15:11:08  host: 89.200.159.115.internetia.net.pl

    Piszecie tak, jakbyscie naprawde wierzyli, ze Samsung czy Apple chinszczyzna nie jest. Przeciez 70% smartfonow jest z jednej grupy producenta majacego kilkadziesiat fabryk.

  • 0

    18. ~Staszi  2014-03-06 15:16:08  host: ptcnat.t-mobile.pl

    Oppo. Zapamiętajcie tą nazwę :)

  • 0

    19. ~Jotka  2014-03-07 11:32:03  host: 213.158.217.229.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jak zwykle beka z komentarzy, lol

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-122-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet