DAJ CYNK

Co trzeci polski internauta kupuje w zagranicznych e-sklepach

msnet

Prawo, finanse, statystyki

35% polskich internautów robi zakupy w zagranicznych e-sklepach, kupując najczęściej sprzęt elektroniczny i odzież - wynika z badania Payback Opinion Poll.



35% polskich internautów robi zakupy w zagranicznych e-sklepach, kupując najczęściej sprzęt elektroniczny i odzież - wynika z badania Payback Opinion Poll.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 21-23 sierpnia 2017 roku na grupie 1682 uczestników programu Payback w wieku 16-65 lat metodą ankiety online. Jego wyniki pokazują, że ankietowani najchętniej zaglądają do zagranicznych sklepów internetowych, gdy poszukiwany przez nich produkt jest niedostępny w Polsce (69%) lub jest tu droższy (68%). Polscy internauci doceniają w zagranicznych e-sklepach dostęp do szerszej gamy produktów (70%) oraz niższe ceny (63%). Nie bez znaczenia jest też fakt, że zagraniczne sklepy mają produkty wchodzące na rynek szybciej, niż ich odpowiedniki w Polsce (35% ankietowanych zwróciło na to uwagę). Jako wady robienia zakupów w zagranicznych e-sklepach internauci, którzy już w zagranicznych sklepach kupowali, podawali między innymi długi czas oczekiwania na zakupione produkty (54%), wysokie koszty przesyłki (34%) oraz problemy z reklamacją lub zwrotem towaru (29%).

Polacy w zagranicznych sklepach internetowych kupują najczęściej sprzęt elektroniczny (41%) i odzież (36%), a także akcesoria typu torebki czy biżuteria oraz kosmetyki i perfumy (po 27%). Prawie połowa klientów zagranicznych e-sklepów wydaje w nich jednorazowo od 100 do 300 zł, a co trzecia osoba mniej niż 100 zł. Jako sposób zapłaty największym powodzeniem cieszy się karta kredytowa (30%) oraz wirtualna portmonetka (27%). Preferowane formy dostawy to przesyłki kurierskie (43%) lub zwykłe przesyłki pocztowe (38%). Czas oczekiwania na dostarczenie paczki to nawet 3 tygodnie (30%).

Wielu polskich internautów jest nieufnych wobec zagranicznych sklepów internetowych i kupuje tylko w sklepach zlokalizowanych w Polsce. Ankietowani, którzy jeszcze nigdy nie zamawiali produktów z zagranicznych e-sklepów twierdzą, że powstrzymuje ich przede wszystkim trudność w zweryfikowaniu, czy dany sklep jest godny zaufania (33%). Co czwarta osoba zniechęcona jest długim czasem oczekiwania na przesyłkę oraz skomplikowanym procesem reklamacji lub zwrotu towaru. Nieco ponad 20% osób przed zakupami w zagranicznych sklepach internetowych powstrzymują wysokie koszty przesyłki.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Payback