Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Co trzeci polski internauta kupuje w zagranicznych e-sklepach

Co trzeci polski internauta kupuje w zagranicznych e-sklepach

msnet 4 Września 2017 14:23

3 1

e commerce

35% polskich internautów robi zakupy w zagranicznych e-sklepach, kupując najczęściej sprzęt elektroniczny i odzież - wynika z badania Payback Opinion Poll.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 21-23 sierpnia 2017 roku na grupie 1682 uczestników programu Payback w wieku 16-65 lat metodą ankiety online. Jego wyniki pokazują, że ankietowani najchętniej zaglądają do zagranicznych sklepów internetowych, gdy poszukiwany przez nich produkt jest niedostępny w Polsce (69%) lub jest tu droższy (68%). Polscy internauci doceniają w zagranicznych e-sklepach dostęp do szerszej gamy produktów (70%) oraz niższe ceny (63%). Nie bez znaczenia jest też fakt, że zagraniczne sklepy mają produkty wchodzące na rynek szybciej, niż ich odpowiedniki w Polsce (35% ankietowanych zwróciło na to uwagę). Jako wady robienia zakupów w zagranicznych e-sklepach internauci, którzy już w zagranicznych sklepach kupowali, podawali między innymi długi czas oczekiwania na zakupione produkty (54%), wysokie koszty przesyłki (34%) oraz problemy z reklamacją lub zwrotem towaru (29%).




Polacy w zagranicznych sklepach internetowych kupują najczęściej sprzęt elektroniczny (41%) i odzież (36%), a także akcesoria typu torebki czy biżuteria oraz kosmetyki i perfumy (po 27%). Prawie połowa klientów zagranicznych e-sklepów wydaje w nich jednorazowo od 100 do 300 zł, a co trzecia osoba mniej niż 100 zł. Jako sposób zapłaty największym powodzeniem cieszy się karta kredytowa (30%) oraz wirtualna portmonetka (27%). Preferowane formy dostawy to przesyłki kurierskie (43%) lub zwykłe przesyłki pocztowe (38%). Czas oczekiwania na dostarczenie paczki to nawet 3 tygodnie (30%).

Wielu polskich internautów jest nieufnych wobec zagranicznych sklepów internetowych i kupuje tylko w sklepach zlokalizowanych w Polsce. Ankietowani, którzy jeszcze nigdy nie zamawiali produktów z zagranicznych e-sklepów twierdzą, że powstrzymuje ich przede wszystkim trudność w zweryfikowaniu, czy dany sklep jest godny zaufania (33%). Co czwarta osoba zniechęcona jest długim czasem oczekiwania na przesyłkę oraz skomplikowanym procesem reklamacji lub zwrotu towaru. Nieco ponad 20% osób przed zakupami w zagranicznych sklepach internetowych powstrzymują wysokie koszty przesyłki.

Źródło tekstu: Payback     

Dodaj do:

Tagi: e-handel | payback | zakupy

w sumie: 6
  • 0

    1. ~Hotelarz  2017-09-04 16:20:27  host: user-164-126-207-199.play-internet.pl

    Bo jest o wiele taniej np. kupując Xiaomi Mi6 jedyną wadą jest gwarancja która praktycznie nie istnieje.

  • 0

    2.  2017-09-04 17:46:23

    A ja odwrotnie. Kiedys zawsze kupowalem bardzo duzo w zagranicznych sklepach internetowych, ale obecnie juz wlasciwie wszystko dostane w kraju, wiec nie chce mi sie juz szarpac z SADami i czekac na transport, ktory potrafi byc powolny lub niewspolmiernie drogi z roznych powodow. Do tego dochodza czesto problemy z reklamacjami. A jak wezmiemy pod uwage fakt, ze teraz produkty maja w zdecydowanej wiekszosci marna jakosc, to dodatkowo to zniecheca.

  • -1

    3. ~  2017-09-04 18:09:30  host: user-94-254-177-237.play-internet.pl

    sekta PiSlamistów już dodaje zagraniczne esklepy do rejestru stron hazardowych

  • 0

    4.  2017-09-04 18:15:41

    no własnie, wszytsko dostepne w kraju tylko po 2 miesiacach niz np w Belgii

  • 1

    5. ~ahd  2017-09-04 18:46:12  host: 89-68-230-116.dynamic.chello.pl

    Amazon wysyła do Polski za darmo (czasami), jest po polsku i z polskim wsparciem (można pogadać po naszemu w razie W). Ponadto w niemieckich sklepach jest taniej niż w naszych. Polecam sprawdzić na idealo.de np wyciskarkę do soków Kuvings B6000, odkurzacz robot Neato Botvac D85 (moje ostatnie zakupy) czy np ekspresy do kawy - i w naszych sklepach

  • 0

    6.  2017-09-05 03:46:11

    To takie nie patriotyczne...PiS powinien tego zabronić xD

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-8-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.