Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Co robisz w sieci w czasie oglądania TV?

Co robisz w sieci w czasie oglądania TV?

LuiN 3 Września 2015 11:58

4 0

IRCenter ponownie sprawdził internetowe zwyczaje telewidzów. Korzystanie z kilku ekranów stało się powszechnym zachowaniem.

Multiscreening 2015 to trzecia już edycja badania realizowanego od 2013 roku. Celem projektu jest zbadanie, jak marki mogą skłaniać do działań osoby wykorzystujące różne ekrany i media cyfrowe. W ramach badania niezmiennie analizowane są zachowania wykonywane na drugim ekranie podczas korzystania z tradycyjnych odbiorników telewizyjnych.

Jak wynika z badania 63% Internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ekranie i korzystają w tym celu z komputerów PC. Z pośród nich wyróżniają się zaawansowani użytkownicy mediów społecznościowych, którzy szukają marek na Facebooku, Youtube'ie i urządzeniach mobilnych.

Czynność 2013 2014 2015
komunikacja ze znajomymi 1 2 1
przeglądanie serwisów społecznościowych 2 1 2
granie 5 3 3
szukanie informacji na temat treści z TV 4 6 4
słuchanie muzyki 6 5 5
kupowanie produktów prezentowanych w TV 8 8 6
szukanie informacji o markach z TV 3 4 6
komentowanie treści z TV 7 7 7

Szukanie informacji o programach w Google staje się coraz bardziej powszechną czynnością. Zwykle wyszukiwane są wiadomości, filmy i seriale. Robią to nieco częściej kobiety w różnym wieku, które też częściej wyszukują informacje o serialach, teleturniejach, filmach i talent show. Mężczyźni natomiast częściej sprawdzają informacje o relacjach sportowych i grach komputerowych.




58% Internautów korzysta z darmowego VoD (zwłaszcza młode osoby), a 12% - z płatnego VoD (to nieco częściej kobiety). Najsilniejszą marką wciąż pozostaje w Polsce Ipla, natomiast najbardziej popularne są vod.pl i zalukaj.tv (wybierany przez najmłodsze osoby). Użytkownicy vod.pl oglądając tradycyjną telewizję najczęściej ograniczają się do stacji ogólnotematycznych. Użytkownicy Ipli korzystają z wielu różnych stacji, chociaż chętniej niż inni oglądają te główne. Najbardziej popularni dostawcy płatnej telewizji to wciąż Cyfrowy Polsat i nc+. Ich użytkownicy bardzo chętnie korzystają z największych platform VoD. Wyjątkiem jest Player.pl, którego użytkownicy nieco rzadziej wybierają tych dwóch dostawców.

Bane zawarte w materiale pochodzą z syndykatowego badania Multiscreening 2015, zrealizowanego przez IRCenter i Instytut Badań Społecznych Pollster w lipcu 2015 roku na reprezentatywnej próbie 2107 uczestników internetowego panelu badawczego. IRCenter działa w Polsce, Czechach, Rumunii, Niemczech, Holandii, Francji, Rosji i na Węgrzech.

Jaka czynność najczęściej towarzyszy Ci podczas oglądania TV?

komunikacja ze znajomymi
6.30%
przeglądanie serwisów społecznościowych
11.34%
szukanie informacji na temat treści z TV
5.88%
słuchanie muzyki
2.52%
kupowanie produktów prezentowanych w TV
0.42%
szukanie informacji o markach z TV
1.26%
komentowanie treści z TV
3.78%
granie
7.98%
żadna z powyższych
8.40%
skupiam się wyłącznie na ekranie telewizora
15.55%
nie oglądam TV
36.55%

Wszystkich głosujących: 238


Źródło tekstu: IRCenter     

Dodaj do:

Tagi: multiscreening | ipla | vod

w sumie: 9
  • 0

    1. ~jarko  2015-09-03 12:42:08  host: afqe205.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdy oglądam coś w telewizji, np jakiś film albo dokument i coś mnie zaciekawi to szukam o tym informacji na smartfonie. :) Choć coraz rzadziej oglądam tv. Od kilku lat wszechobecne paradokumenty jeszcze bardziej zaniżają i tak już dotykający od dawna dna poziom telewizji. Ciekawe programy można znaleźć w Internecie, bo w telewizji lecą one już rzadko i to późnym wieczorem, żeby ktoś nie daj Boże nie zmądrzał.

  • 0

    2. ~Grzesiek  2015-09-03 13:00:29  host: user-94-254-198-241.play-internet.pl

    Ja od grudnia nie oglądałem telewizji ( a raczej propagandy i nagonki rusofobicznej ). I czuje sie lepiej.
    Wszystkim polecam. Wyłącz telewizor, włącz myślenie.

  • 1

    3. ~ols  2015-09-03 13:14:54  host: google-proxy-66-102-9-10.google.com

    W tv nie ma adblock'a wiec bezsens ogkadac reklamy glupot przerywane filmem... tv umarla nic sensowngo, same papki reklmowe z pseudo odbitym blaskiem """gwiazd"""

  • 0

    4.  2015-09-03 14:23:16

    Telewizja dociera do wszystkich więc obniża poziom. Jeśli coś ma trafić do wszystkich to tak zawsze będzie. Książka historyczna czy o programowaniu też ma wąskie grono odbiorców. Kiedyś programy Discovery były niezłe, oczywiście prezentowały często przyswajalne treści, ale poziom był inny. Dzisiaj po pierwsze większość ramówki to czyste show pod różną postacią, a po drugie nawet programy niby naukowe o historii, fizyce przerabia się na rozrywkowe. Może i widzów mają trochę więcej, ale to już nie to samo. No i kiedyś powiedziałbym, że można tam reklamować trochę inne rzeczy, a dzisiaj uważam, że w przerwach na reklamy powinni emitować reklamy proszku do prania, podpasek, zabawek dla dzieci i żelu dla facetów z dziewczynami.
    Dobre dokumenty są na stacjach niemieckich, francuskich, angielskich, a i tam trzeba poszukać, u nas Planete+ trzyma poziom, na TVN24 czy innych stacjach są pojedyncze pasma czy programy.
    Jeśli ktoś ogląda i gra...to tak naprawdę nie ogląda, no może jak leci mu jakaś muzyka w TV. Oglądać film czy dokument, wywiad i grać, słuchać muzyki ?! Nie da się wtedy odbierać treści.
    To właśnie problem ludzi, a szczególnie teraz w erze internetu - zalew informacji, brak selekcji, tutaj komputer, tam TV, a do tego komórka.
    Nie chodzi o zakazy, ale inteligentne wybierane wartościowych dla nas treści. Facebook to najlepszy przykład tego, że mamy zalew bylejakości i tandetny. Tony głupkowatych wpisów znajomych, spam od profili gwiazd, muzyków, śliczne kotki, zdjęcia "lasek", śmieszne filmiki. Tylko, że tego jest dosłownie tak dużo, a jak się patrzy na młodych 13-20 lat to istna sieczka co u niektórych i w odbiorze treści i głowie.

  • 0

    5.  2015-09-03 14:27:13

    Co do samych reklam to nie ma jej tylko w płatnej TV typu HBO czy Canal+ i tam są czasami ciekawe filmy i seriale, czy warto płacić niech każdy oceni sam. Ogólnie treści jest coraz więcej i coraz trudniej odnaleźć coś ciekawego, ale to nie znaczy, że od razy trzeba włączyć wyłącznie kanał disco-polo czy umca umca czy rap na głośniku w autobusie - do dzieci, nie jesteś wtedy cool tylko robisz sobie obciach, nie pokazujesz jaki jesteś kozak ;)
    W TV też nie trzeba oglądać samych talent show, telenoweli czy seriali dla idiotów (trudne sprawy, dlaczego ja - to dopiero pomysł na biznes!). Człowiek jest z natury leniwy i często zadowala się tym co mu się podsuwa i co słyszy w głównym nurcie informacyjnego zalewu- trzeba trochę wysiłku żeby się przebić, odszukać coś ciekawszego, bardziej wartościowego. Dotyczy to nie tylko "niemodnej" dzisiaj telewizji, ale i prasy, internetu.

  • 0

    6.  2015-09-03 15:08:46

    Smartfony już jedzą rynek foto i pc. Pewnie za kilka lat zjedzą też telewizory i całą tradycyjną telewizje. Niech tylko pojawią się na masową skalę rzutniki w smartfonach. Tv to dziś praktycznie masowy spam.

  • 0

    7. ~f643  2015-09-03 15:40:41  host: 212.160.172.84

    Trzeci wers od końca ma być "Dane" a nie "Bane" :-)

  • 0

    10.  2015-09-03 20:27:52

    Zapomniałem dodać: szykuje się kolejna podwyżka r-tv
    :-o

  • 0

    11. ~  2015-09-03 23:44:19  host: public-gprs360424.centertel.pl

    Przepraszam, ale jak można tak wykrzywić oczy, żeby jednym oglądać telewizję, a drugim np. patrzeć w smartfona? Jeszcze mi się to nigdy nie udało. Jak oglądam telewizję, to oglądam telewizję. A jak patrzę w smartfona, to nie oglądam wtedy telewizji.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-83-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.