DAJ CYNK

Co robisz w sieci w czasie oglądania TV?

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

IRCenter ponownie sprawdził internetowe zwyczaje telewidzów. Korzystanie z kilku ekranów stało się powszechnym zachowaniem.

IRCenter ponownie sprawdził internetowe zwyczaje telewidzów. Korzystanie z kilku ekranów stało się powszechnym zachowaniem.

Multiscreening 2015 to trzecia już edycja badania realizowanego od 2013 roku. Celem projektu jest zbadanie, jak marki mogą skłaniać do działań osoby wykorzystujące różne ekrany i media cyfrowe. W ramach badania niezmiennie analizowane są zachowania wykonywane na drugim ekranie podczas korzystania z tradycyjnych odbiorników telewizyjnych.

Jak wynika z badania 63% Internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ekranie i korzystają w tym celu z komputerów PC. Z pośród nich wyróżniają się zaawansowani użytkownicy mediów społecznościowych, którzy szukają marek na Facebooku, Youtube'ie i urządzeniach mobilnych.

Czynność 2013 2014 2015
komunikacja ze znajomymi 1 2 1
przeglądanie serwisów społecznościowych 2 1 2
granie 5 3 3
szukanie informacji na temat treści z TV 4 6 4
słuchanie muzyki 6 5 5
kupowanie produktów prezentowanych w TV 8 8 6
szukanie informacji o markach z TV 3 4 6
komentowanie treści z TV 7 7 7

Szukanie informacji o programach w Google staje się coraz bardziej powszechną czynnością. Zwykle wyszukiwane są wiadomości, filmy i seriale. Robią to nieco częściej kobiety w różnym wieku, które też częściej wyszukują informacje o serialach, teleturniejach, filmach i talent show. Mężczyźni natomiast częściej sprawdzają informacje o relacjach sportowych i grach komputerowych.

58% Internautów korzysta z darmowego VoD (zwłaszcza młode osoby), a 12% - z płatnego VoD (to nieco częściej kobiety). Najsilniejszą marką wciąż pozostaje w Polsce Ipla, natomiast najbardziej popularne są vod.pl i zalukaj.tv (wybierany przez najmłodsze osoby). Użytkownicy vod.pl oglądając tradycyjną telewizję najczęściej ograniczają się do stacji ogólnotematycznych. Użytkownicy Ipli korzystają z wielu różnych stacji, chociaż chętniej niż inni oglądają te główne. Najbardziej popularni dostawcy płatnej telewizji to wciąż Cyfrowy Polsat i nc+. Ich użytkownicy bardzo chętnie korzystają z największych platform VoD. Wyjątkiem jest Player.pl, którego użytkownicy nieco rzadziej wybierają tych dwóch dostawców.

Bane zawarte w materiale pochodzą z syndykatowego badania Multiscreening 2015, zrealizowanego przez IRCenter i Instytut Badań Społecznych Pollster w lipcu 2015 roku na reprezentatywnej próbie 2107 uczestników internetowego panelu badawczego. IRCenter działa w Polsce, Czechach, Rumunii, Niemczech, Holandii, Francji, Rosji i na Węgrzech.

Ankieta
6%
11%
6%
3%
0%
1%
4%
8%
8%
16%
37%

Wszystkich głosujących: 238

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IRCenter