Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ciągle wolny przyrost MVNO w Centertelu

Ciągle wolny przyrost MVNO w Centertelu

WitekT 28 Lipca 2010 09:09

0 0

30. czerwca w sieci Centertela działało 56 tys. aktywnych kart SIM należących do MVNO. W II kwartale przybyło ich zaledwie 2 tys.

Pierwsze karty MVNO zaczęły działać w sieci Centerela w II kwartale 2007 roku. Wtedy wystartował myAvon, który swoją działalność zakończył w czerwcu 2010 roku. W III kwartale tego samego roku dołączyło WPMobi, który został zamknięty w maju 2009 roku. Na kolejnego MVNO - Aster - trzeba było poczekać kolejny rok.

W sieci Centertela działają także dwaj MVNE (ang. Mobile Virtual Network Enabler), czyli firmy ułatwiające wejście innym podmiotom jako MVNO, głównie zapewniające im potrzebną infrastrukturę techniczną.




Pierwszym z nich jest polski MNI Mobile, na którego platformie działają dwie marki własne (SIMfonia i Ezo Mobile) i cztery zewnętrzne (m.in. Snickers Mobile, Crowley TeleMobile i Telepin Mobi).

Drugim MVNE jest duński Telogic, który podpisał umowę z Centertelem w sierpniu 2008 roku. Pierwszy projekt, z wielkopolską INEĄ, ruszył dopiero na początku stycznia 2010 roku.

Kwartał

Liczba aktywnych kart SIM MVNO w Centertelu

2Q2007

36 tys.

3Q2007

30 tys.

4Q2007

19 tys.

1Q2008

18 tys.

2Q2008

19 tys.

3Q2008

22 tys.

4Q2008

31 tys.

1Q2009

41 tys.

2Q2009

48 tys.

3Q2009

48 tys.

4Q2009

51 tys.

1Q2010

54 tys.

2Q2010

56 tys.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 0

    1.  2010-07-28 10:01:24

    czyli trend jest wzrostowy

  • 0

    2. ~  2010-07-28 10:05:10  host: chello089078006245.chello.pl

    56tyś. to tyle mniej więcej liczy sam mBank mobile na Polkomtelu a do tego dochodzi jeszcze GaduAir i Carrefour Mova. MVNO na Centertelu to dzisiaj zupełna egzotyka.

  • 0

    3. ~znawca  2010-07-28 10:11:23  host: chaos.tpnet.pl

    Ciekawi mnie czy myAvon nie zakończył działalność w 1H2010, czy po prostu mieli tak mało klientów, iż nie widać ich ubytku w statystykach MVNO Centertela?

  • 0

    4. ~jame  2010-07-28 10:57:40  host: doq29.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Orange nie daje podwójnego doładowania jak TT, naprawdę taniego roamingu Heyah, tylko jakieś mini formy oszczędzania jak ostatnia "Skarbonka", więc nic dziwnego, że traci klientów. Nic dziwnego, bo też widać, że Orange stawia na klientów abonamentowych dla których ma lepsze propozycje. MVNO traktuje jako dodatek, mam takie wrażenie.

  • 0

    5. ~pd  2010-07-28 11:00:07  host: 190-bi1-5.acn.waw.pl

    56 tysięcy, z czego pewnie 50 tysięcy to startery Aster wciśnięte ludziom na siłę z promocyjnym Internetem kablowym. Leżą po szufladach :-D Taka strategia "makretingowa". Geniusz jakiś nad tym dumał.

  • 0

    6.  2010-07-28 11:19:59

    MVNO nie daje takich korzyści jak zwykła oferta postpaid/prepaid no może takie GaduAIR.

  • 0

    7. ~znawca  2010-07-28 11:21:48  host: chaos.tpnet.pl

    @4. Jame, pod nieodpowiednią wiadomością komentujesz, a do tego piszesz bzdury. Orange traci klientów? W którym segmencie rynku? Jak na razie to zyskał 176tys. w prepaid i 79tys. w post-paid. Poczekamy na wyniki Ery i zobaczymy czy podwójne doładowanie tak bardzo im pomogło.

  • 0

    8. ~jajko  2010-07-28 22:37:00  host: ip51cc3b21.speed.planet.nl

    telepin mobi juz zdechlo i teraz juz tylko czekaja na wygasniecie terminu waznosci kart i do kosza :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-202-184.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.