Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Chybiony raport

Chybiony raport

WitekT 19 Grudnia 2005 20:03

0 0

Londyńska firma konsultingowa Adam Smith International oceniła, że wcześniejszy raport polskiego Centrum Adama Smitha dotyczący rebrandingu Idei na Orange jest chybiony.

Po opublikowaniu raportu Centrum im. Adama Smitha w sprawie Centertela i przeprowadzonej przez tę spółkę zmianę marki oraz odkupienia przez TP pakietu mniejszościowego Centertel od France Telecom, Telekomunikacja Polska zwróciła się do Adam Smith International o dokonanie analizy raportu CAS.

Zdaniem Petera Younga, dyrektora Adam Smith Int, raport polskiego centrum zawiera błędne wnioski na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to źle zastosowana metodologia oceny wartości marki, druga - niepotrzebna, zdaniem ASI, ingerencja CAS w wewnętrzne działania firmy, odbywające się zgodnie z prawem.

Ocena wartości marki, opracowana przez firmę Ernst & Young ilustruje dyskusję prowadzoną w mediach, nie zaś wycenę marki dla celów biznesowych - napisano w raporcie.




Uważam ponadto, że decyzja o zmianie brandu to dość powszechne zjawisko i jego zmiana jest wewnętrzną sprawą firmy - powiedział prezes Young.

Pytany o zasadność raportu wydanego przez polskie Centrum im. Adama Smitha, prezes Young stwierdził, że nie wie, dlaczego takowy powstał. Mogę tylko spekulować o przyczyny powstania raportu, a nie chcę tego robić - powiedział.

Na początku listopada CAS wydało raport, w którym zarzuca Telekomunikacji Polskiej, że zmiana marki Idea na Orange oraz wykup udziałów Centertela mogła spowodować straty dla spółki sięgające 1 mld dolarów. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1. ~  2005-12-19 20:53:50  host: dqb227.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To prawda ze raport byl chybiony, ale chybiony byl raport Adam Smith International ;-) Kolesie z ynternacjonalni po prostu wykonali zamowienie TP, ktora im za ten raport zaplacila. I w swym raporcie wcale tego nie kryja, ze dzielo powstalo na zamowienie. No ale tego PAP juz nie napisal ;-(

  • 0

    2. ~telepies  2005-12-19 20:58:21  host: abqi140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    znaczy się nasze Centrum to gupki i za mało bierom, przez co są mało wiarygodni:)

  • 0

    3. ~ksad  2005-12-19 21:23:40  host: dial-2568.zgora.dialog.net.pl

    Do: dqb227.neoplus.adsl.tpnet.pl JESTEŚ BEZNADZIEJNYM MĄDRALĄ, GŁUPOLU.

  • 0

    4. ~  2005-12-19 21:36:47  host: dqb227.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ksad: widze ze jestes ze szkoly Adam Smith International: my mamy racje, a ty jestes glupi. Poproszony o argumenty na obrone swej tezy poostapisz zapewne tak jak oni: powtorzysz teze.

  • 0

    5. ~rafał  2005-12-19 22:10:40  host: 212.122.214.204

    Ocena marki została dokonana jak się pisze o tym w mediach. Znane jest słynne powiedzenie: "jak cię widzą, tak cię piszą". Panowie z centrum im. Adama Smitha mają łeb na karku, są bardzo dobrymi ekonomistami i wiedzą co piszą. Rebranding jest o tyle porażką Centertela, że zabił doskonale prosperującą markę w ciągu jednego dnia, ale przyznać się do błędu to raczej nie jest modne i nie liczmy na to, że ktoś zacznie bić się w piersi z tego powodu.

  • 0

    6.  2005-12-19 23:28:59

    oni wszyscy sa siebie warci ;)

  • 0

    7.  2005-12-19 23:38:25

    polskie CAS to wogole jakas pomylka. wystarczy posluchac co pisza i mowia w mediach. to raczej jakas grupa lobbyingowa, czy tuba propagandowa jakichstam pogladow, a nie dzialajace wedlug jakichs naukowych standardow organizacja.

  • 0

    8. ~yan  2005-12-20 00:48:18  host: abwx15.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no przeciez CAS w Polsce razem ze swoim prezesem zawsze mialo prawdziwe raporty, nie pisane dla kogos na zamowienie. Do tego,widac obiektywnie:marka orange mimo duzcyh nakladow na reklame dalej jest slabiej rozpoznawalna niz Idea.Nie mowiac, ze jeszcze TP placi sporo kasy za te pomaranczowa nazwe.

  • 0

    9. ~nimrod  2005-12-20 11:10:36  host: dqi121.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Orangutan naprawde mógłby lepiej spożytkować kase niż wzywac na pomoc zagranicznych analityków. Mogliby na przykład ciut obniżyć stawki - i od razu byłby pozytywny efekt marketingowy

  • 0

    10. ~hellbreath  2005-12-21 17:38:43  host: dqe119.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie sądze, zeby to był chybiony raport. Chybiona to jest rczej reakcja tym smithowców z zagranicy, ktorzy za grube pieniądze będą nam próbować wmówić wszystko czego orangutan sobie zażyczy

  • 0

    11. ~z  2006-01-08 15:28:55  host: cqu186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak by nie było wyniki finansowe orange sa skandaliczne a na zachodzie dali się wpuścić w maliny i orzekli że nic takiego nie miało miejsca

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-73-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.