DAJ CYNK

Chrome po 8 latach od premiery

orson_dzi

Wydarzenia

Gemius pokazuje, jaka jest popularność wśród polskich internautów przeglądarki Google Chrome po 8 latach od premiery, a jaka wersji mobilnej.

Gemius pokazuje, jaka jest popularność wśród polskich internautów przeglądarki Google Chrome po 8 latach od premiery, a jaka wersji mobilnej.

2 września 2008 roku firma Google pokazała światu wersję beta nowej przeglądarki, a w grudniu zaoferowała już stabilnego Chrome'a. Przez pierwszy rok polscy internauci niespiesznie zapoznawali się z nowym produktem - w III kwartale 2009 roku z Chrome'a pochodziło 2,2% odsłon w polskiej sieci. Jednak od tego momentu rozpoczęła się bardzo dynamiczna ekspansja przeglądarki.

W III kwartale 2010 roku Chrome był już przeglądarką, z której pochodziło 7,8% odsłon w Internecie. Od końca 2010 roku do pierwszych miesięcy 2012 roku program zdobywał rynek w rekordowym tempie - od 10% odsłon w IV kwartale 2010 roku do 21,8% w I kwartale 2012 roku. Wtedy również z Chrome'a pochodziła ponad jedna piąta (21,8%) ruchu w sieci.

Od II kwartału 2012 roku popularność przeglądarki rosła w znacznie wolniejszym tempie, osiągając najlepszy wynik w IV kwartale 2014 roku - 33,3%. W tym czasie z mobilnej wersji przeglądarki korzystało zaledwie 3,7% internautów. Od 2015 roku desktopowy Chrome zalicza spadki popularności o ok 1 punkt procentowy na kwartał, osiągając na koniec II kwartału 2016 roku wynik 30,9%, podczas gdy z wersji mobilnej korzysta ok 17% osób.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius