Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Chiny zaostrzają przepisy w sprawie reklam w Internecie

Chiny zaostrzają przepisy w sprawie reklam w Internecie

orson_dzi 21 Lipca 2016 17:28

0 11

Od 1 września blokowanie reklam w Internecie będzie w Chinach nielegalne. Jednocześnie wejdą w życie przepisy dotyczące tego, jak reklamy mają wyglądać.

Wyraźnie oznaczone, nienakłaniające do klikania w linki, a jeśli już zasłonią pół strony, to muszą mieć wyraźny przycisk do ich wyłączenia - takie będą reklamy w Internecie od 1 września w Chinach. Oprócz tego nie będzie można reklamować leków na receptę i wyrobów tytoniowych, a reklamy związane z szeroko pojętą farmaceutyką będą musiały otrzymać zgodę specjalnego urzędu. W przypadku reklam wysyłanych drogą mailową, będą one mogły zostać wysłane dopiero po wyrażeniu na to zgody przez użytkownika. Powstanie też specjalna lista firm, które tego typu reklamy będą mogły wysyłać.




Zaostrzenie przepisów dotyczących wyświetlania i wysyłania reklam powinno ułatwić życie chińskim internautom. Z drugiej jednak strony oni sami nie będą mogli blokować reklam przy użyciu specjalnego sprzętu lub oprogramowania.

Przepisy nie są jednak idealne i prawo ma wiele luk. Jedną z nich jest to, że ciężko będzie je egzekwować w przypadku automatycznych zabezpieczeń antyreklamowych zaszytych bezpośrednio w przeglądarkach internetowych. Podobnie w przypadku filtrów antyspamowych w programach pocztowych.

Źródło tekstu: China's Commerce Bureau; wł     

Dodaj do:

Tagi: reklama | chiny

w sumie: 11
  • 1

    1. ~  2016-07-21 17:34:31  host: user-94-254-227-72.play-internet.pl

    1 kwietnia już dawno za nami xoxoxo

  • 0

    2. ~  2016-07-21 17:53:59  host: public-gprs354920.centertel.pl

    "powinno ułatwić życie chińskim internautą. "????

  • 1

    3.  2016-07-21 17:58:44

    U nas przepis "muszą mieć wyraźny przycisk do ich wyłączenia" powinien być wprowadzony

  • 1

    4. ~pabloki  2016-07-21 18:27:31  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    jeszcze u nas gotowi podchwycić takie prawo i tedy bedzie źle.

  • 0

    5.  2016-07-21 21:24:10

    A jak ktoś jednak będzie uparcie blokował, to co? Przyjdą o świcie smutni panowie z chińskiej bezpieki?

  • 2

    6.  2016-07-21 21:48:30

    u nich są reklamy, a w głupiutkiej ue info o cookies potrzebne jak babci sr.......ie. Komunikat dla samego komunikatu z gatunku: "żeby zasnąć trzeba najpierw zamknąć oczy, czy zgadasz się z tym?"

  • 1

    7. ~  2016-07-22 08:43:32  host: 188.146.36.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @6: Komunikaty o Cookies możesz sobie ukryć przy pomocy blokerów reklam :)
    A poważnie, to jedna z największych głupot, jakich dokonała UE.

  • 0

    8. ~  2016-07-22 10:27:46  host: 210.31.203.62.dynamic.wline.res.cust.swisscom.ch

    orson orsona orsonem...

  • 0

    9.  2016-07-22 12:31:01

    @7 póki co nie znalazłem dobrego wsadu blokującego całkowicie ten chlew cookies-owy. Działa przeważnie w 80%
    Jam masz dobry wsad to zapodaj waść :) Był kiedyś taki projekt lubię ciasteczka, upadło w piernik. Ale do końca dobrze i tak to nie działało, bokiem przeciekało.

  • 0

    10. ~internautom  2016-07-23 14:59:02  host: user-94-254-179-254.play-internet.pl

    przepisy nie groźne. wszak mają adblokera

  • 0

    11. ~Foxymaker  2016-07-23 18:10:58  host: aejm254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Zakaz sr..nia w kierunku zgodnym z wektorem grawitacji. Dozwolone tylko sr..nie w kierunku przeciwnym. Odstępstwa będą surowo karane." art. 517.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-169-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.