DAJ CYNK

Chiny zaostrzają przepisy w sprawie reklam w Internecie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Od 1 września blokowanie reklam w Internecie będzie w Chinach nielegalne. Jednocześnie wejdą w życie przepisy dotyczące tego, jak reklamy mają wyglądać.

Od 1 września blokowanie reklam w Internecie będzie w Chinach nielegalne. Jednocześnie wejdą w życie przepisy dotyczące tego, jak reklamy mają wyglądać.

Wyraźnie oznaczone, nienakłaniające do klikania w linki, a jeśli już zasłonią pół strony, to muszą mieć wyraźny przycisk do ich wyłączenia - takie będą reklamy w Internecie od 1 września w Chinach. Oprócz tego nie będzie można reklamować leków na receptę i wyrobów tytoniowych, a reklamy związane z szeroko pojętą farmaceutyką będą musiały otrzymać zgodę specjalnego urzędu. W przypadku reklam wysyłanych drogą mailową, będą one mogły zostać wysłane dopiero po wyrażeniu na to zgody przez użytkownika. Powstanie też specjalna lista firm, które tego typu reklamy będą mogły wysyłać.

Zaostrzenie przepisów dotyczących wyświetlania i wysyłania reklam powinno ułatwić życie chińskim internautom. Z drugiej jednak strony oni sami nie będą mogli blokować reklam przy użyciu specjalnego sprzętu lub oprogramowania.

Przepisy nie są jednak idealne i prawo ma wiele luk. Jedną z nich jest to, że ciężko będzie je egzekwować w przypadku automatycznych zabezpieczeń antyreklamowych zaszytych bezpośrednio w przeglądarkach internetowych. Podobnie w przypadku filtrów antyspamowych w programach pocztowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: China`s Commerce Bureau; wł