DAJ CYNK

Chiński rynek smartfonów w 2Q2016 wg Strategy Analytics

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Chiński rynek smartfonów w II kwartale wzrósł o 4% do 109 mln sztuk. Wzrost pojawił się po raz pierwszy od roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Chiński rynek smartfonów w II kwartale wzrósł o 3,7% do 109 mln sztuk. Wzrost pojawił się po raz pierwszy od roku - wynika z danych Strategy Analytics. Na pierwszym miejscu znalazł się Huawei z prawie 18% udziałem.

Huawei dostaczył 19,1 mln smartfonów, o 15% wiec niż w tym samym kwartale zeszłego roku, ale jednocześnie tempo wzrostu było najwolniejsze od dwóch lat. Presja ze strony rywali rośnie. Dostawy drugiego na liście, OPPO, w ujęciu rocznym dostawy wzrosły o 108% i wyniosły 15,2 mln sztuk. Dobrym wynikiem wykazał się także Vivo - 13 mln sztuk przy wzroście o 66,7%.

Słaby kwartał miał za to Xiaomi. Dostarczył na rynek 12,8 mln smartfonów, tj. o 34% mniej niż w 2Q2015. Na piątym miejscu, także ze słabszymi wynikami, uplasował się Apple, który dostarczy 7,3 mln telefonów.

Producent Sprzedaż w 2Q2015
(mln szt.)
Sprzedaż w 2Q2016
(mln szt.)
Udział w 2Q2015 Udział w 2Q2016
Huawei 16,6 19,1 15,8% 17,5%
OPPO 7,3 15,2 6,9% 13,9%
Vivo 7,8 13,0 7,4% 11,9%
Xiaomi 19,5 12,8 18,6% 11,7%
Apple 9,7 7,3 9,2% 6,7%
Inni 44,2 41,6 42,1% 38,2%
Suma 105,1 109,0 100% 100%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł