Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Centertel traci głównie dużych klientów biznesowych

Centertel traci głównie dużych klientów biznesowych

WitekT 17 Października 2012 10:13

0 0

Spadek liczby kart abonamentowych wynika głównie z utraty klientów biznesowych, na rynku klientów indywidualnych i małych firm Centertel w ujęciu netto jest na plusie - powiedział podczas rozmowy z analitykami Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Przypomnijmy, że w III kwartale operator stracił 43 tys. kart abonamentowych. Szerzej o wynikach Centertelu pisaliśmy w tej wiadomości. Podobny spadek firma zanotowała także w I kwartale, z powodu odejścia 3 dużych klientów z branży bankowej.




Odnosząc się do pytania o powodzenie projektów MVNO w Polsce po wprowadzeniu ofert no limit, Witucki powiedział, że jest bardzo sceptyczny, szczególnie po wydarzeniach z ostatnich dni, kiedy oferty tego typu zostały zaprezentowane w prepaidzie.

Nigdy nie będziemy pierwszymi, którzy będą ograniczać swoje przychody - powiedział Witucki mając na myśli fakt, że Orange nie będzie jako pierwszy proponował tego typu ofert. W najbliższych dniach należy oczekiwać jednak oferty no limit w prepaidach Orange, co zapowiedział już wcześniej Wojciech Jabczyński w jednym z wpisów na swoim blogu.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 46
  • 0

    27. ~Hose  2012-10-17 12:41:32  host: 80.50.142.34

    @wlo - samo skąpstwo (nie mylić z rozrzucaniem pieniędzy) też jest powowdem takiej a nie innej sytuacji, czasem trzeba być szybszym od innych by zyskać coś tracąc mniej, kopiując rozwiązania innych zawsze jesteśmy parę kroków z tyłu.

  • 0

    28.  2012-10-17 12:53:37

    ~Hose - być mze. ja nie wiem czy chodzi o pieniądze tylko czy o brak oferty dla tych klientów. jednak mimo wszystko skłąniam się ku tej drugiej "opcji". Bo duzi klienci potzrbują czegoś więcej niż klasyczna telefonia tylko. Więcej - mam klientów, którzy (nie znam się na tym więc mogę źle tłumaczyć) mają specjalne usługi dot. komunikacji wewnętrznej w firmie, nie tylko głosowej, ale tekstowej, przekierowywania połączeń (czasem na filmach to widać), także w roamingu. Może nie dają z tym rady po prostu? Natomiast tak, masz rację - uprzedzanie konkuencji to czysty zysk. Jednak trzeba mieć czym ją wyprzedzać. Wyprzedzanie z ceną , dzisiaj, kiedy rynek jest nasycony, nie jest wystarczające, a może spowodować stratę.

  • 0

    29.  2012-10-17 12:54:42

    Bo klientowi nie zależy na niższej cenie usługi innej, podczas gdy on potrzebuje czegoś czwego operator nie może dać.

  • 0

    30. ~  2012-10-17 13:00:45  host: v09-16.opera-mini.net

    Podsumowując biznes ucieka z Orange. Mnie ciekawi czy to jużstała tendencja. Oferta firmowa Orange zamieszczona na ich stronie jest słaba i efekty widać.

  • 0

    31.  2012-10-17 13:03:55

    30. -nie wydaje mi się, zę tu chodzi o biznes korzystający z tej oferty ;-)

  • 0

    32. ~  2012-10-17 14:35:28  host: 213.146.58.58

    Każda firma powyżej 10aktywacji ma ofertę, której nie ma na stronie. Dla takich klientów jest podejście indywidualne a na pewno dla korporacji, które mają po kilkaset aktywacji.

  • 0

    33. ~Słoneczny  2012-10-17 14:57:58  host: 89-77-234-34.dynamic.chello.pl

    Po prostu Orange ma najwięcej klientów i stać ich na to żeby reagować na końcu. Sam jakbym miał supermarket to nie przejmowałbym się zbytnio sklepikiem na rogu. Owszem, po jakimś czasie trzeba by było zareagować, ale to już zależy jak wielkim lejkiem będą odpływać klienci. Z punktu widzenia biznesowego - doskonała decyzja. I dlatego też nie ma mnie w Orange. ;) A swoją drogą, No Limit wkrótce trochę podrożeje u wszystkich i problem sam się rozwiąże.

  • 0

    34. ~Zbyszek  2012-10-17 15:11:39  host: auto.89-22-37-213.matrix-net.pl

    "Nigdy nie będziemy pierwszymi, którzy będą ograniczać swoje przychody" i bardzo dobrze. To jest komunikat dla inwestorów, a nie dla klientów!! Wczujcie się na chwilę w inwestora i wyobraźcie sobie że nie da się żeby duża siła napędzała rynek, od tego są mniejsze sieci, to jest naturalne że P4 jest od tego, bo jako mniejszy podmiot, z mniejszą infrastrukturą i kosztami własnymi, jest bardziej elastyczny. Taka wypowiedź tylko dobrze świadczy o prezesie, jako o osobie na tym stanowisku. Orange, T-Mobile i Plus są wielkimi sieciami, oni zawsze będą tylko odpowiadać na ofertę Play'a, bo windowanie cen jest po prostu nie opłacalne, Play za chwilę może wprowadzić ofertę lekko lepszą od odważniaka z W3. Nie porównujmy elastyczności sieci która ma 11% rynku, do sieci które mają po 30%.

  • 0

    35. ~tia  2012-10-17 15:17:08  host: 89-70-122-75.dynamic.chello.pl

    #33~Słoneczny. Tia, powiem tyle,że jeżeli tmobile tak robi to i pozostali sobie tez w kuleczki lecą. Także chciałbym aby to było prawdą to co mówisz. Niestety bo oferty są takie śmiesznie ze wola *** od złodziei.

  • 0

    36. ~  2012-10-17 18:56:59  host: v09-16.opera-mini.net

    34, Orange przeliczyl sie wprowadzajac no limit w ofercie firmowej.

  • 0

    37. ~  2012-10-17 19:04:44  host: z13-10.opera-mini.net

    Orange ma najbardziej spenetrowany rynek biznes wiec u nich ten segment dosc intensywnie skorzystal z no limit zmniejszajac przychod jednoczesnie. To wyzwanie dla Orange ale to jest stabilna duza firma i poradza sobie z tym. Zeby to tylko nie odbilo sie na prowizjach KKB

  • 0

    38. ~  2012-10-17 20:13:20  host: 79.162.87.248

    @ 37 prowizje KKB są śmieszne. to co oni robią z tymi stawkami to żenada. według nowego programu i umowy stawka za utrzymanie klienta potrafi sięgać aż 1 zł (jeden złoty ). KKB jak zostanie kilkudziesięciu po tej rzezi to będzie i tak sukces.

  • 0

    39. ~ajan  2012-10-17 20:44:26  host: 83.218.118.10

    W mojej pracy miałem tel z Orange firmowy, gdzie za abo 4 zł nielimitowane połączenia w grupie(ponad tysiąc numerów), połączenia do Orange i stacjonarki 0,08zł do innych 0,15zł, sms0,07 ale firma podjęła współpracę z t-Mobile - widać dla nich bardziej korzystna była...

  • 0

    40. ~ktry  2012-10-17 23:01:58  host: 87-205-26-243.ip.netia.com.pl

    Niech tak dalej olewają zachodnią Polskę z zasięgiem 3G,to wszyscy przejdą do pleya.Internet firmowy na smartfonie,lub laptopie po EDGE praktycznie nie działa.Gdzie reszta oferuje 3G,lub działający normalnie EDGE.Nie życzę żadnej firmie menczarni z tą siecią.Nawet z jakością rozmów se nie radzą.

  • 0

    41. ~e  2012-10-18 01:12:36  host: v06-15.opera-mini.net

    Cos czuje, ze jak fioletowy glut bedzie nalal macil na rynku, to Witucki ich w koncu kupi ;]

  • 0

    42.  2012-10-18 08:54:02

    Namieszać na rynku mogą oferty od operatorów, którzy 1) mają małą bazę abonentów i/lub niskie ARPU (P4) lub 2) olali klientów nie wprowadzając nic specjalnego przez co obserwują masę odejść (Polkomtel). Witucki dobrze więc gada, bo nie w jego interesie jest w takim przypadku obniżanie sobie przychodów. Jak ktoś inny wyskoczy z ofertą trzeba zareagować, jeśli nie - doić ich (suck'em all).

  • 0

    43.  2012-10-18 08:55:02

    To samo z T-Mobile. Wiele szumu było o to, że to oni wymyślili NoLimit, ale wątpię żeby tak było z w/w powodu.

  • 0

    44. ~Marcin  2012-10-18 09:29:08  host: 213.27.245.162

    @40 - niekoniecznie zachodnią. To, co się dzieje z transmisją danych w Orange nad morzem, woła o pomstę do nieba. W tym samym miejscu T-mobile ma 3G z maksymalną dla tej technologii prędkością, Play jest jeszcze szybszy z HSDPA. Można? Można! Orange ma problemy z ogarnięciem jakości usług data i głosowych w Warszawie - co drugie połączenie na Mokotowie sprawia problemy, bo nic nie słychać. Pomaga włączenie na sztywno UMTS, ale wtedy zasięg jest dziurawy jak ser szwajcarski.

  • 0

    45. ~wolę netie  2012-10-18 11:19:11  host: 77-252-226-15.ip.netia.com.pl

    wolę netie od TP, ja nie mam co narzekać na usługi tego OPa.

  • 0

    46.  2012-10-18 14:57:17

    Na czym polega problem, żeby w takich newsach zamiast 'trzech dużych klientów z branży bankowej' podawać konkretne nazwy? Samo zachowanie 'tajemnicy' jest przecież niemożliwe.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.