Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Centertel przegrał z URTiP w sprawie przenośności

Centertel przegrał z URTiP w sprawie przenośności

WitekT 20 Października 2005 09:36

0 0

Centertel kwestionował przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie termin wprowadzeni a usługi przenoszenia numerów.

Zdaniem Centertela, była ona niewykonalna, bo URTiP powinien określić warunki techniczne współpracy między operatorami. Przydałaby się centralna baza danych o przenoszonych numerach, a URTiP powinien przygotować rozwiązania techniczne - przekonywała pełnomocnik spółki. Urząd replikował, że obowiązek zapewnienia usługi ciąży na operatorach i to oni powinni się dogadać w sprawie rozwiązań, zwłaszcza że zapewniali, iż wypracują je w ciągu 9 miesięcy.

Na razie możemy zapewnić, że przeniesiony numer będzie działał dla połączeń z innymi numerami Orange. Nie dajemy gwarancji co do innych sieci - mówiła prawniczka Centertela. Usługa przenoszenia numerów w sieci Orange będzie w pełni działać od 11. listopada.




WSA uznał, że termin wyznaczony przez URTiP był realny i zgodny z prawem. Obowiązek ciąży na operatorach, URTiP mógł, lecz nie musiał go zawiesić, decyzja była skonsultowana z operatorami, URTiP czekał na wyniki rozmów między nimi i ocenił przedstawione przez nich harmonogramy prac - wyliczała sędzia Izabela Głowacka-Klimas.

Gdyby WSA uchylił decyzję, spółka byłaby pewna, że uniknie surowych kar, którymi grozi URTiP za niedotrzymanie terminu. Co więcej, mogłaby się domagać odszkodowania za niezgodne z prawem rozstrzygnięcie administracyjne. Na razie może próbować odwołać się do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Podobny wyrok zapadł już w sprawie Polkomtela i PTC.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1. ~pozor  2005-10-20 10:15:19  host: and182.internetdsl.tpnet.pl

    ...I BARDZO DOBRZE!!!
    W ostatnich dniach Orange dostarczyl mi wystarczajaco duzo nerwow. Jestem czlowiekiem piastujacym powazne stanowisko, za czym idzie rowniez odpowiedzialnosc i wieczny brak czasu. Jezeli moja siec komorkowa dodatkowo dostarcza mi stresu, to musze sie jej pozbyc. Szkoda mi tracic numeru, ale reaguje juz nerwowo na Orange. Ostatnio podczas zakupow w Tesco widzac logo Orange'a na wozkach sklepowych po prostu wyszedlem, bo nie moglem na nie patrzec.

  • 0

    2.  2005-10-20 11:36:43

    Zgadzam się z przedmówcą. ORANGE potrafi przysporzyć dużo stresu swoim klientom. Głupia migracja z prepaid do postpaid zajmuje im już prawie 2 tygodnie i dalej nie działa. Szczerze odradzam jakichkolwiek kontaktów z tym operatorem.

  • 0

    3. ~pitus  2005-10-20 12:14:42  host: 1.nat.ino.tvknet.pl

    a ja uwazam ze orange to dobra siec

  • 0

    4.  2005-10-20 12:31:48

    Haha, pierwsza dobra decyzja naszego wymiaru sprawiedliwości. Oby tak dalej!

  • 0

    5. ~pitus  2005-10-20 12:32:43  host: zv218.internetdsl.tpnet.pl

    Ciekawe ile Ci zapłacili za tę opinię;)

  • 0

    6.  2005-10-21 03:46:18

    A ja się dołączę i powiem tak : idea nie była na najwyższym poziomie a teraz Orange nie wiadomo czy nie jest na niższym

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-19-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.