Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Centertel o 2005 i 2006 roku

Centertel o 2005 i 2006 roku

WitekT 27 Lutego 2006 14:56

0 0

Na dzisiejszym spotkaniu zarządu Centertela z dziennikarzami firma poinformowała o swoich wynikach za 2005 rok podkreślając, że jest z nich bardzo zadowolona. Podano także kilka innych, ciekawych danych.

Zysk netto Centertela w 2005 roku wyniósł 1,04 mld zł, przy przychodach w wysokości 6,42 mld zł. Na koniec grudnia zeszłego roku Centertel miał 9,91 mln klientów – 4,03 mln klientów postpaid oraz 5,88 mln klientów prepaid. Miesięczne przychody na abonenta ARPU w całym zeszłym roku wyniosły 59,9 zł, a koszt pozyskania abonenta SAC - 158,8 zł.

Szacunkowy udział PTK Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na 31. grudnia wyniósł 33,9% (rok wcześniej było to 32,2%). Szacunkowy udział w rynku pod względem aktywacji netto w 2005 roku wyniósł 40,3%. Zarząd Centertela jest szczególnie zadowolony z tego przyrostu. Iwona Kossmann, członek zarządu firmy do spraw marketingu i sprzedaży, jako główny powód tak doskonałego wyniku podała siłę marki Orange.

Orange chce mieć pod koniec tego roku ponad 11 mln abonentów. Firma chce się rozwijać o notować przychody powyżej średniego wzrostu dla rynku.

Na stronie www.orange.pl zarejestrowało się 2,9 mln użytkowników. Ponad 4 mln skorzystało z portalu Orange World.

Według badań spontanicznej znajomości marki, Orange znało pod koniec stycznia 50% badanych. To powyżej oczekiwań firmy, która nie liczyła na tak dobry wynik w ciągu niecałych 5 miesięcy. Według przewidywań, marka Orange ma być tak samo popularna jak Idea w ciągu najbliższy 12-24 miesięcy. Rozpoznawać powinno ją wtedy ponad 80% pytanych.

Orange jest liderem pod względem sprzedaży kart prepaid. Na pytanie, czy w ciągu ostatnich 30 dni dało zanotowano zwiększoną sprzedaż w związku z awarią platformy w Polkomtelu, Iwona Kossmann powiedziała: Sprzedaż w styczniu była bardzo dobra, a w lutym jeszcze lepsza. Zdecydowanie większa od naszych przewidywań, a styczeń jest zawsze okresem lekkiego zastoju.

Zarząd Centertela zdementował informacje dotyczące słabych wyników marki Orange GO. Firma jest zadowolona zarówno z tej oferty, jak i POP – i zainteresowania nimi klientów. Jeszcze w tym półroczu mają pojawić się ciekawe oferty. Według informacji, które udało nam się uzyskać, już niedługo lekkiemu odświeżeniu kolorystycznemu ulegnie logo POP, które będzie bardziej pasować do barw Orange. Powinna zmienić się też segmentacja tej oferty i jej komunikacja.




Według stale prowadzonych przez Centertela badań, 50% klientów jest zadowolonych z usług oferowanych przez Orange, szczególnie z Orange Menu. Trwają jednak prace nad tym, aby we wszystkich kolejnych modelach oferowanych w sprzedaży była możliwość jego wyłączenia, aby to użytkownik sam mógł decydować o jego wykorzystaniu.

Nie zdradzono planów rozbudowy sieci UMTS poza stwierdzeniem, że na pewno rozbudowywana będzie sieć w dotychczas uruchomionych miastach.

W ofercie Telekomunikacji Polskiej pojawił się w końcu Orange Plan Domowy. O jego szczegółach pisaliśmy w tej wiadomości. W sprzedaży znajduje się aktualnie ponad 3 tys. telefonów Jablotron GDP-02.

Centertel twierdzi, że usunął już wszystkie problemy wspomniane w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej w kwestii przenośności numerów z Orange do Plusa. O raporcie UKE pisaliśmy w tej wiadomości. Jako źródło problemów podano nie do końca uzgodnione procesy towarzyszące usłudze z Polkomtelem – z PTC takie uzgodnienia były, dlatego nie zanotowano problemów. Nie podano liczby abonentów, którzy przyszli bądź odeszli z Orange. Do 21. lutego we wszystkich sieciach skutecznie zmigrowano 351 numerów, o czym pisaliśmy w tej wiadomości. Według danych, które udało nam się uzyskać, po 40% przeszło do Orange i Plusa, a 20% do Ery.

Przenośność w prepaidach, choć teoretycznie już możliwa wraz z nowelizacją Prawa Telekomunikacyjnego od 9. lutego (pisaliśmy o tym w tej wiadomości, do tej pory nie jest realizowana w żadnej sieci. Centertel nie podał daty przewidywanego wprowadzenia tej funkcjonalności ze względu na potrzebę konsultacji technicznej z pozostałymi dwoma operatorami. Firmie zależy jednak na jak najszybszym jej uruchomieniu, bo uważa, że będzie jej głównym beneficjentem.

Centertel jest zainteresowany wpuszczeniem do swojej sieci MVNO, jednak po raz kolejny podkreślono, że powinno odbyć się to na rynkowych zasadach.

Nie chciano komentować faktu opóźnień w płatnościach za ruch przychodzący do sieci Orange z Ery. Według naszych informacji takie problemy występują od tego miesiąca, a związane są z problemami wewnątrz PTC i walką dwóch zarządów.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 35
  • 0

    16. ~issa  2006-02-27 16:58:09  host: ayg25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie ukrywam , że z bardzo dużą dozą sceptycyzmu podchodzę do wszelakich informacji płnących ze szcztów Orange , jak wiesz ta sieć uczciwie sobe zapracowała na tę opinię.

  • 0

    17. ~wlo  2006-02-27 17:00:24  host: aru40.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szalony - jakie zło? Przecież kiedy Plus i Era na korytarzu stali i czekali na zamknięcie biura przyjęć wniosków, to Idea właśnie w zębach przyniosła wniosek i dokumentację przetargową na UMTS... Widać więc im zależało na koncesji.

  • 0

    18. ~issa  2006-02-27 17:01:10  host: ayg25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Od siebie moge powiedzieć , że aktywowałem Orange w czwartm kwartale jeden numer GO pod mBox (smsy międznarodowe) i go oddałem znajomej (nie wiem co z nim zrobiła). W stczniu kupiłem 3 numery (GO) , jeden zgubiłem , drugi oddałem osobie która zwiała do Orange z Simplusa , trzeci oddałem razem z Simplusem , w zamian za aktywację MixPlusa z 10 doładowaniami do końca. Tak więc tylko na mnie mają 4 aktywacje w statystykach.

  • 0

    19. ~issa  2006-02-27 17:04:04  host: ayg25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Znam jeszcze jedną osobę która uciekła z Simplusa w związku z awarią , też do Orange GO. Co do POP , to nie ma co ukrywać , że jest to bardzo atrakcjna oferta , smsy za grosz , minuty po 30 groszy , bardzo rozsądna specfika pakietów , można aktywować inny w okresie trwania poprzedniego , także większą ich ilość , co jest na bardzo duży Plus w przeciwieństwie do kompletnego pakietowego absurdu w Simplusie.

  • 0

    20. ~wlo  2006-02-27 17:23:14  host: aru40.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do tych procentów... Jeśli 41% to udział Idei/Orange, to przy ilości ok. 2,5 mln aktywacji netto i Ery na poziomie 1,6 mln Plus ma 2,25 mln aktywacji netto w 2005 roku. Nieźle jak na taką dziadowską sieć ;-) Problem w tym, że nawet oni się nie przyznają to pozyskania aż tylu klientów (przynajmniej to nie wynika z raportów rocznych Plusa i Vodafone'a)... Tak więc te cyferki mogą sobie... publikować ku uciesze podniecających się faktem, ze są w najlepszej bo największej sieci ;-)

  • 0

    21. ~stasiu  2006-02-27 17:40:06  host: nat-192-34.internet.v.pl

    o slabosci marki orange swiadczy cennik tak-taka!mimo dwoch zarzadow potrafia zagrac na nosie centertelowi.Robią pod siebie jakies smieszne konferencje.Nie maja najmniejszych szans na 1miejsce na koniec roku no chyba ,ze zaproponuja startery po 5zl i min wewnatrz i na stacjon po 30gr i poza za 60gr to moze cos z tego bedzie, ale chcialem zauwazyc ze u mnie w miescie wojewodzkim zdarza sie ze siec gubi zasieg!!!kupilem starter orange go dlatego ze sa za friko esy z bramki.Wiec moja dziewczyna moze wysylac je spokojnie!mysle ,ze takich osob jak ja jest b.duzo!Nie mam pretensji do p.Kosmann bo taka jej rola ,zeby sprzedawac ludziom takie bzdury! najgorsze jezeli psycholingwistyka ktorą sie stosuje w takich firmach zjechała jej głowe i sama wierzy w boskosc swojej sieci.Staram sie byc obiektywny ale bez sensownych krokow cenowych kiepsko widze orange!a opowiadanie takich bzdur na konferencjach jest niesmaczne!

  • 0

    22. ~B  2006-02-27 19:20:54  host: unreg.gdynia.silverscreen.pl

    A mnie zastanawia to : "...Według stale prowadzonych przez Centertela badań, 50% klientów jest zadowolonych z usług oferowanych przez Orange, szczególnie z Orange Menu..."
    Czyli 50 % jest nie zadowolonych ,jezeli ci nie zadowoleni odejdą to bedzie już 5 mln abonentów a nie 10 mln :))))

  • 0

    23.  2006-02-27 20:13:19

    Logo POPa już od dawna jest zmienione na stronie www.orange.pl jedynie na www.popaki.pl zostawili stare. Ale stare było ładniejsze.

  • 0

    24.  2006-02-27 20:25:53

    a ja zwialem z Twojego Planu do Ery, smierc frajerom!! :P

  • 0

    25.  2006-02-27 22:03:25

    "Według stale prowadzonych przez Centertela badań, 50% klientów jest zadowolonych z usług oferowanych przez Orange, szczególnie z Orange Menu. Trwają jednak prace nad tym, aby we wszystkich kolejnych modelach oferowanych w sprzedaży była możliwość jego wyłączenia, aby to użytkownik sam mógł decydować o jego wykorzystaniu.
    " ...to zdanie mi się najbardziej podoba. A te 50% chyba mówi za siebie. A więc czym tu się chwalić? Jakby z mojej firmy usług było zadowolonych 50% klientów to nawet bym o tym nie wspomniał. Ale jak widać dla Orange to sukces. Vivat Iwonka....oby tak dalej.

  • 0

    26.  2006-02-27 23:39:36

    ThOmas: no ja tak sie zastanawiam nad tym logo. Calkiem mozliwe ze chodzi o cos nowego, bo nie sadze ze mowiliby o czyms co juz jest.

  • 0

    27. ~rutek024  2006-02-28 00:07:48  host: achy232.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tak tak!!!!!!!! gora

  • 0

    28.  2006-02-28 06:58:16

    Sirmar: Czytales cala wiadomosc? Wg mnie raczej nie. "Według informacji, które udało nam się uzyskać, już niedługo >>>lekkiemu odświeżeniu

  • 0

    29. ~kupczak  2006-02-28 07:04:02  host: polsl7-1.rybnet.pl

    Ludzie jednak jesteście daremni. Czemu ciągle jedziecie na ten orange?? U mnie co druga osoba w klasie przechodzi do Orange, bo mają dobrą oferte i wszyscy młodzi ludzie idą do Orange. Pogóździcie się Orange będzie wkrótce niekwestionowanym liderem... No chyba, że era wróci do polityki a'la motka e398 za 1zł przy abonamencie 25zl... Heh, ale to już minęło. Teraz wszędzie drożyzna...

  • 0

    30. ~viggo  2006-02-28 09:41:19  host: rejon105.ztpnet.pl

    Chyba jesteś uczniem podstawówki jeżeli Twoja klasa uważa, że oferta Orange jest na tyle korzystna, że warto przechodzić i zmieniać numer. Nie zazdroszcze nauczycielom.

  • 0

    31. ~stasiu  2006-02-28 10:16:26  host: cze66.internetdsl.tpnet.pl

    kupczak-w twojej klasie sa chyba same asy które potrafią liczyć:)!!!

  • 0

    32. ~wlo  2006-02-28 11:05:33  host: aru40.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A w klasie syna mojego kolegi (w małej miejscowosci ale z prawami miejskimi ;-)) Wiekszosc dzieciaków, podobnie jak rodzice Erę, mieli tak-taki. Nie wiem co się porobiło, po ostatniej komunii większość ma samych swoich i trynd ;-) się niepokojąco nasila - nawet ci z TT przechodzą do SS ;-)

  • 0

    33. ~i  2006-02-28 11:22:31  host: algo.radman.pl

    To nowe logo POP, a raczej odświeżone i głównie ta nowa kolorystyka jest słaba! Stara kolorystyka była o.k. Ciekawe jaki będzie ten nowy cennik w POP. /25 gr w sieci bez pakietów, 50 gr poza sieć, 1 gr sms w sieci bez pakietów, 10 gr poza sieć - optymistyczna wersja/.

  • 0

    34. ~Darek  2006-02-28 17:58:23  host: polsl4-230.rybnet.pl

    Śmiech na sali - z wypowiedzi przedstawicieli firy wynika tylko tyle, ze sa z wszystkiego baaardzo zadowoleni. W moim mniemaniu to tylko takie "bicie piany" - niestety BEZ POKRYCIA!

  • 0

    35. ~rambos  2006-03-04 18:50:25  host: cog57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak dobrze pamiętam to logo popa było już kiedyś żółtawy :) powrót do źródeł?? - w cenach też wracają do źródeł :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-193-33.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.