DAJ CYNK

Centertel o 2005 i 2006 roku

WitekT

Wydarzenia

Na dzisiejszym spotkaniu zarządu Centertela z dziennikarzami firma poinformowała o swoich wynikach za 2005 rok podkreślając, że jest z nich bardzo zadowolona. Podano także kilka innych, ciekawych danych.

Na dzisiejszym spotkaniu zarządu Centertela z dziennikarzami firma poinformowała o swoich wynikach za 2005 rok podkreślając, że jest z nich bardzo zadowolona. Podano także kilka innych, ciekawych danych.

Zysk netto Centertela w 2005 roku wyniósł 1,04 mld zł, przy przychodach w wysokości 6,42 mld zł. Na koniec grudnia zeszłego roku Centertel miał 9,91 mln klientów – 4,03 mln klientów postpaid oraz 5,88 mln klientów prepaid. Miesięczne przychody na abonenta ARPU w całym zeszłym roku wyniosły 59,9 zł, a koszt pozyskania abonenta SAC - 158,8 zł.

Szacunkowy udział PTK Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na 31. grudnia wyniósł 33,9% (rok wcześniej było to 32,2%). Szacunkowy udział w rynku pod względem aktywacji netto w 2005 roku wyniósł 40,3%. Zarząd Centertela jest szczególnie zadowolony z tego przyrostu. Iwona Kossmann, członek zarządu firmy do spraw marketingu i sprzedaży, jako główny powód tak doskonałego wyniku podała siłę marki Orange.

Orange chce mieć pod koniec tego roku ponad 11 mln abonentów. Firma chce się rozwijać o notować przychody powyżej średniego wzrostu dla rynku.

Na stronie www.orange.pl zarejestrowało się 2,9 mln użytkowników. Ponad 4 mln skorzystało z portalu Orange World.

Według badań spontanicznej znajomości marki, Orange znało pod koniec stycznia 50% badanych. To powyżej oczekiwań firmy, która nie liczyła na tak dobry wynik w ciągu niecałych 5 miesięcy. Według przewidywań, marka Orange ma być tak samo popularna jak Idea w ciągu najbliższy 12-24 miesięcy. Rozpoznawać powinno ją wtedy ponad 80% pytanych.

Orange jest liderem pod względem sprzedaży kart prepaid. Na pytanie, czy w ciągu ostatnich 30 dni dało zanotowano zwiększoną sprzedaż w związku z awarią platformy w Polkomtelu, Iwona Kossmann powiedziała: Sprzedaż w styczniu była bardzo dobra, a w lutym jeszcze lepsza. Zdecydowanie większa od naszych przewidywań, a styczeń jest zawsze okresem lekkiego zastoju.

Zarząd Centertela zdementował informacje dotyczące słabych wyników marki Orange GO. Firma jest zadowolona zarówno z tej oferty, jak i POP – i zainteresowania nimi klientów. Jeszcze w tym półroczu mają pojawić się ciekawe oferty. Według informacji, które udało nam się uzyskać, już niedługo lekkiemu odświeżeniu kolorystycznemu ulegnie logo POP, które będzie bardziej pasować do barw Orange. Powinna zmienić się też segmentacja tej oferty i jej komunikacja.

Według stale prowadzonych przez Centertela badań, 50% klientów jest zadowolonych z usług oferowanych przez Orange, szczególnie z Orange Menu. Trwają jednak prace nad tym, aby we wszystkich kolejnych modelach oferowanych w sprzedaży była możliwość jego wyłączenia, aby to użytkownik sam mógł decydować o jego wykorzystaniu.

Nie zdradzono planów rozbudowy sieci UMTS poza stwierdzeniem, że na pewno rozbudowywana będzie sieć w dotychczas uruchomionych miastach.

W ofercie Telekomunikacji Polskiej pojawił się w końcu Orange Plan Domowy. O jego szczegółach pisaliśmy w tej wiadomości. W sprzedaży znajduje się aktualnie ponad 3 tys. telefonów Jablotron GDP-02.

Centertel twierdzi, że usunął już wszystkie problemy wspomniane w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej w kwestii przenośności numerów z Orange do Plusa. O raporcie UKE pisaliśmy w tej wiadomości. Jako źródło problemów podano nie do końca uzgodnione procesy towarzyszące usłudze z Polkomtelem – z PTC takie uzgodnienia były, dlatego nie zanotowano problemów. Nie podano liczby abonentów, którzy przyszli bądź odeszli z Orange. Do 21. lutego we wszystkich sieciach skutecznie zmigrowano 351 numerów, o czym pisaliśmy w tej wiadomości. Według danych, które udało nam się uzyskać, po 40% przeszło do Orange i Plusa, a 20% do Ery.

Przenośność w prepaidach, choć teoretycznie już możliwa wraz z nowelizacją Prawa Telekomunikacyjnego od 9. lutego (pisaliśmy o tym w tej wiadomości, do tej pory nie jest realizowana w żadnej sieci. Centertel nie podał daty przewidywanego wprowadzenia tej funkcjonalności ze względu na potrzebę konsultacji technicznej z pozostałymi dwoma operatorami. Firmie zależy jednak na jak najszybszym jej uruchomieniu, bo uważa, że będzie jej głównym beneficjentem.

Centertel jest zainteresowany wpuszczeniem do swojej sieci MVNO, jednak po raz kolejny podkreślono, że powinno odbyć się to na rynkowych zasadach.

Nie chciano komentować faktu opóźnień w płatnościach za ruch przychodzący do sieci Orange z Ery. Według naszych informacji takie problemy występują od tego miesiąca, a związane są z problemami wewnątrz PTC i walką dwóch zarządów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł