Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Centertel do UKE: potrzebny standard liczenia kart SIM

Centertel do UKE: potrzebny standard liczenia kart SIM

Q! 23 Lipca 2012 14:48

0 0

W liście przesłanym UKE Centertel apeluje o ustalenie standardu dotyczącego raportowania liczby użytkowników sieci mobilnych - informuje rp.pl.

Przypomnijmy, że w połowie lipca Orange zdecydował, że o liczbie użytkowników swojej sieci mobilnej będzie informować na dwa sposoby - w dotychczasowy oraz ten, z którego korzysta T-Mobile.

Chodzi tutaj o zliczanie kart, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy była przynajmniej raz zalogowana do sieci, a klient odebrał przynajmniej jedną wiadomość SMS. W ten sposób do aktywnej bazy automatycznie są zaliczane również karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

20. lipca Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel, dyrektor wykonawczy Orange Polska, skierował do Magdaleny Gaj, prezesa UKE, list. Apeluje w nim o zainteresowanie oraz inicjatywę, zmierzającą do wprowadzenia na telekomunikacyjnym rynku standardu raportowania danych o użytkownikach sieci komórkowych.




W liście przeczytać można, że organy statystyki publicznej, jak i sam rynek powinien mieć dostęp do jak najbardziej wiarygodnych i spójnych danych, w naszej ocenie, pożądane byłoby wprowadzenie w przyszłości jednolitego dla wszystkich operatorów sposobu raportowani aktywnych kart SIM.

Orange utrzymuje, że niektórzy operatorzy, w tym T-Mobile, do aktywnej bazy automatycznie zaliczają również te karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne.

T-Mobile wprowadził roczną ważność konta w TakTaku na początku października 2011 roku. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: rp.pl, wł     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 4

    1. ~  2012-07-23 14:54:40  host: 89-69-51-112.dynamic.chello.pl

    Widać, że obawiają się stracić pozycje lidera :)

  • 2

    2.  2012-07-23 15:13:56

    każda sieć chce być w czymś "naj" :)

  • 1

    3. ~r  2012-07-23 15:15:14  host: public-gprs588790.centertel.pl

    Śmieszy mnie ten ich płacz :-D

  • 2

    4.  2012-07-23 15:16:49

    @2 Np. Plus i najgorszy prepaid.

  • 2

    5. ~r  2012-07-23 15:17:06  host: public-gprs588790.centertel.pl

    Chłopaki, nie bijta się o roczne, szufladowe simy.

  • 2

    6. ~Szczęsław Kusiciel  2012-07-23 15:21:57  host: 178-37-14-154.adsl.inetia.pl

    Jakby nie mówić mają rację. Aż dziwne, że mają obowiązek zgłaszać jakieś tam dane telekomunikacyjne do GUS, a nie zostało określone czym jest aktywna karta.

  • -1

    7. ~wojciech  2012-07-23 15:30:40  host: 83-238-227-6.adsl.inetia.pl

    ojoj, biedny orange tupie nóżkami jeszcze bardziej :D

  • 1

    8.  2012-07-23 15:38:10

    Tylko na co nam dane kto ma ile aktywnych kart? Akcjonariuszami nie jesteśmy :)

  • 2

    10.  2012-07-23 17:07:21

    @4, w tej chwili Plus na Kartę to przy Tak Taku superkonkurencyjna oferta :).

  • 1

    11.  2012-07-23 17:12:53

    motywacją tego działania to jedno, a meritum to drugie, i niestety merytorycznie Orange ma rację.

  • 1

    12. ~edd  2012-07-23 18:35:15  host: 31-128-3-9.ip.xcore.pl

    Urząd za czasów pani Sterżyńskiej to był prawdziwy urząd. A teraz ta babka Gaj sobie w kulki leci.

  • 1

    13. ~tl111  2012-07-23 19:48:01  host: pc_70_38.smrw.lodz.pl

    Żabojady poleciały Gacy po premii ?

  • 0

    14. ~  2012-07-23 23:29:43  host: v03-16.opera-mini.net

    @10 TakTak to relikt historii - wszystkie prepaidy Orange, Plusa i Play są lepsze. :)

  • 0

    15. ~Janes  2012-07-24 14:20:59  host: user-164-127-206-106.play-internet.pl

    Gdyby nie liczenie jednorazowo użytych kart sim Play nie miałby nawet poły tych klientów którymi się chwalił hehe

  • 0

    16. ~  2012-07-24 18:54:57  host: 31.41.144.41

    @15. Nie piernicz głupot. 44% bazy ich numerów związana jest z umowami terminowymi. 56% to karty przedpłacone, czyli około 4 miliony SIM. Przez jednorazową aktywację kart w T-Mobile baza "spóchła" im o około 1,5mln. W przypadku Play, który roczną ważność oferuje w pre-paidzie już od ponad trzech lat jest to zapewne nie więcej niż 1mln numerów. A może i być znacznie mniej, gdyż z tego co powiedział na początku roku w Barcelonie prezes Play wynika, iż podają oni jedynie karty używane w przeciągu ostatnich 3 miesięcy. Poza tym niech najlepiej GUS wprowadzi wymóg raportowania aktywnych kart SIM według określonego standardu, przykładowo 3 miesiące od wykonania płatnej czynności, i nie będzie więcej tego typu problemu.

  • 0

    17. ~Janes  2012-07-27 15:56:42  host: user-46-113-206-105.play-internet.pl

    Sprzedaję Playa od początku istnienia tej sieci.Startery rozdawali setkami kto chciał mógł brać był tylko wymóg aby karta została aktywowana.Startery zasięgowe na poczatku trzeba było rejestrować później juz nie przedstawiciele mówili zeby dawać karty za darmo klientom.Teraz jest kolejna akcja wciskaja na siłę startery z nowym play na kartę ,kręcą wałki z hurtowniami które same choć klient nie zamawiał wysyłają i dopisuja do faktur zakup tych starterów.Pomijam już sławne aukcje na allegro gdzie były do kupienia setki tysięcy kart sim Playa które zostały tylko aktywowane a później rzucone na kupę z innymi

  • 0

    18. ~  2012-08-01 20:36:50  host: 31.41.144.41

    @17. No i jak widzę dalej pierniczysz głupoty. Po pierwsze wszystkie sieci w taki lub inny sposób rozdają startery. "Wciskanie na siłę" przy przykładowo sprzedaży innych ofert to tylko jedna z metod. Po drugie nawet jak sprzedajesz ich ofertę to mało prawdopodobne abyś miał pełne rozeznanie w skali tego zjawiska. Najważniejsze, aby wiedzieć że co innego jest "wcisnąć" komuś starter ważny 3 miesiące bez doładowania a co innego taki, który jest ważny 12 miesięcy (Orange, T-Mobile).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-217-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.