Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości CenterNet wciąż bez umowy

CenterNet wciąż bez umowy

sirmark 2 Maja 2008 11:14

0 0

Piąty infrastrukturalny operator komórkowy, CenterNet, nadal nie podpisał umowy z Centertelem. W dodatku spółka nie ma prezesa - pisze Puls Biznesu.

Leszek Siwek został we wtorek odwołany. Z nieoficjalnych informacji gazety wynika, że sprawa rozbiła się o pozyskanie inwestora. Roman Karkosik, do którego grupy należy operator, i Leszek Siwek mieli różne wizje dotyczące tej transakcji. Wątpliwości inwestora miała budzić też wielkość inwestycji w rozwój spółki, zwłaszcza w infrastrukturę.




CenterNet miał podpisany z Centertelem list intencyjny, dotyczący udostępnienia infrastruktury. List już raz został przedłużony - do 1 maja. Jak dowiedziała się gazeta, w poniedziałek obie firmy poinformują o kolejnym przedłużeniu negocjacji.

CenterNet miał rozpocząć działalność jako MVNO i MVNE (firma pozwalająca innym podmiotom działać jako operator wirtualny), a potem zbudować własną infrastrukturę, do czego zobowiązuje go koncesja.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 0

    3.  2008-05-02 11:43:06

    Myślacy miało być ;P

  • 0

    4. ~  2008-05-02 12:06:47  host: inet20908nj-1.eranet.pl

    Szalony, nim nastepnym razem napiszesz podobnie glupi post (a masz ich na swym koncie multum) "posmaruj" sobie glowka jakims lekiem na porost wlosow, bo na leczenie Cie na glowe juz za pozno. Rzucasz zarzuty o dawaniu w lape nie majac zadnych dowodow poza wytworami Twojej chorej jazni. To co robisz to pomowienia i - jak sadze - w sadzie bys sprawe przegral i potem musialbys odszczekiwac te swoje bajdurzenia.

  • 0

    5.  2008-05-02 12:23:47

    4 - Hamuj trochę ... To co już komentarza co myślę o tym temacie napisać mi nie wolno ? Zawsze lubię jak ktoś anonimowy popisuje się swoją kulturą ;)

  • 0

    6.  2008-05-02 12:30:52

    Ja na miejscu adminów bym usunął komentarz 4- nic nie wnosi to tematu a pozatym obraża moją osobę i niepotrzebnie "psuje" atmosferę ...

  • 0

    7.  2008-05-02 12:54:32

    moim zdaniem kazda spoelka moze zawojowac na rynku zalezy to od tego jak sie wypromuje swoje logo i co zaoferuje w uslugach ....

  • 0

    8.  2008-05-02 13:08:45

    Szalony centernet może czeka na lepszą okazję na start? Bo jak narazie okazji nie ma, a może centernet sprzeda koncesję któremuś z operatorów?

  • 0

    9.  2008-05-02 13:19:12

    Kwitas zgoda :) ale przynajmniej dla mnie to jest "dziwne" że bliżej nie określone podmioty dostają koncesję i tak naprawdę sami nie widzą co robić ... A czas leci i każdy miesiąc zwłoki to coraz mniejsze szanse na rynku ... Jak jeszcze możliwy jest roaming krajowy to już całkiem nie widzę jak w naszych realiach ten podmiot ma budować własną sieć ...

  • 0

    10. ~mirekb  2008-05-02 14:24:12  host: apn-77-114-125-254.gprs.plus.pl

    karkosik żadko traci na swoich interesach,on sie po prostu zna na biznesie,czy nie wie ze jeggo pole jest w tym biznesie ograniczone?wie,dlatego sie nie spieszy.na i tak zapchanym rynku.inna kwestia dobór odpowiedniego prezesa i porzadna rzeczywista strategia,wizja rozwoju.ja bym nie przesądzał

  • 0

    11.  2008-05-02 14:37:23

    mirekb: moze i sie zna na interesach, ale nie wiem czy na telekomunikacji - na razie kiepsko to wyglada.

  • 0

    12. ~lee99  2008-05-02 15:17:07  host: tysiaclecia-z-bie37200223077.c200.msk.pl

    no to kiedy ta 5. w końcu uruchomi usługi?? czekamy i czekamy sie kurde nie doczekamy :D

  • 0

    13. ~  2008-05-02 15:18:15  host: inet20909nj-0.eranet.pl

    #4,5 widze, ze nerwy puszczaja ;-P wolno Ci pisac co chcesz, ale nie wolno Ci pomawiac kogokolwiek. Gdyby stosowac Twoja zasade to, zawsze moge cie spytac, czy przestales juz krasc z prosba o odpowiedz krotka: "tak" lub "nie". Zamiast pytania o kradzenie moga byc inne, znacznie bardziej "drazliwe" pytania ;-P

  • 0

    14. ~  2008-05-02 15:29:46  host: f142-047.opera-mini.net

    Te 13 nerwy to tobie puszczają jak żeś na Szalonego napisał. Ja także mam zdanie jak szalony i co napisać nie mogę o tym ? Ta 5a koncesja ogólnokrajowa to jakaś pomyłka i pic na wode - co by to nie znaczyło.

  • 0

    15.  2008-05-02 17:12:15

    im by sie przydala kooperacja z p4...obie spolki maja inne koncesje, razem mogliby cos zawojowac. znajac jednak zycie, to ani novator, ani karkosik nie chcieliby takiej wspolpracy. zostaje odsprzedanie spolki, zarobic na tym i tak zarobi. btw. ktos wie jak tam z jego extreme mobile na wyspach?

  • 0

    16.  2008-05-02 17:25:08

    Szalony masz rację !! Też nie wiem po co te wszystkie MVNO są. Jedyna szansa dla nich to długi termin ważności konta i bardzo małe przychody (Mobilking i próba szukania zysków na jakichś "tapetkach" albo powiązanie tego z produktem tak jak mBank czy Carrefour - tyle że obecne możliwości gratisów za kupno owych produktów są raczej śmieszne) Startowanie z własną infrastrukturą gdy się widzi jak ciężko idzie P4 pozyskiwać klientów (a mają przecież niezłą ofertę !) - szanse powodzenia na rynku kolejnych graczy - ZNIKOME !

  • 0

    17.  2008-05-02 17:34:58

    MVNO jako operatorzy niszowi nigdy nie beda miec stawek lepszych niz MNO to chyba logiczne. dlatego musza sie ratowac uslugami dodatkowymi, albo bonusami za samo korzystanie z ich sieci sprzedazy (Mova lub produktow (mBank, Snickersmobile) czy tez gadzetow (Mobilking). a jak sie nie uda to zwijaja interes i zajmuja sie dalej tym co robili wczesniej. CenterNet jako MNVE? przy poczatkowym roamingu z Orange to bedzie ciekawie wygladac ;) chyba za duzo srok za ogon chca na raz zlapac. a wlasne maszty w ich wykonaniu to raczej bedzie tak jak u Ery z wimax poki nie beda musieli nic robic, to nic robic nie beda ;)

  • 0

    18. ~  2008-05-03 05:16:44  host: p09-05.opera-mini.net

    Pantg. Szalony, daj mu w ryj, bo jak ty tego nie zrobisz, to ja nie ręczę za siebie i ja dam mu w ryj, że aż mu się pampers odepnie, oraz że smoczek wypadnie mu z pyska.

  • 0

    19. ~jass  2008-05-03 14:04:09  host: bye179.internetdsl.tpnet.pl

    Jeżeli Ceternet wybuduje przynajmniej połowę tej infrastruktury na 1800 co miała Idea przed otrzymaniem koncesji na 900 MHz to będzie wielki sukces

  • 0

    20.  2008-05-03 19:08:07

    19, Centertel mial potezny zastrzyk gotowki od swojej spolki matki TP, wiec mogli sobie pozwolic na dlugo terminowe kredyty finansujace te inwestycje. Inna sprawa, ze w tamtych czasach takie inwestycje byly chetnie kredytowane, bo rynek nie byl jeszcze nasycony i zwrot inwestycji byl bardzo prawdopodobny (co sie potwierdzilo ponad oczekiwania inwestorow). Centernet akurat zbytnio kasy nie ma, a nawet jesli zdobedzie fundusze, to samo wybudowanie sieci to pol sukcesu-trzeba wypromowac nowa marke, trzeba wbic sie w juz bardzo konkurencyjny rynek itd... Mysle, ze te czestotliwosci beda zmarnowane. Jedyne wyjscie to dogadanie sie tych dwoch podmiotow i wspolpraca, czyli tam, gdzie bedzie brakowalo Orange kanalow, to sobie wskoczy na kanaly Centernetu... Tam, gdzie Centernet nie bedzie mialo zasiegu, tam bedzie dzialal na tej samej zasadzie, jak dzisiaj Play na nadajnikach Plusa. Jedyny pozytyw w porownaniu np. Play jest taki, ze Centernet nie musi sprzedawac "wypasionych" telefonow pracujacych na wszystkich pasmach (900,1800,2100). Ale jak juz napisalem wczesniej-strategia tej firmy jest nieokreslona, wiec trudno cokolwiek gdybac (sama firma Centernet nie ma nawet okreslonej wizji co z tym fantem zrobic).

  • 0

    21.  2008-05-04 06:08:49

    #20 - wlasnie tak chca wspolpracowac miedzy soba obie spolki. tak przynajmniej pisza na stronie centernet'u (btw. troche zdeaktualizowanej). podobnym rozwiazaniem na rynek niemiecki "wbilo" sie o2. jeszcze jakies 6-7lat temu tam gdzie nie mieli zasiegu 1800, po prostu korzystali z nadajnikow 900 t-mobile i bylo po sprawie (e-plus chyba tez tak ma). tylko wtedy tam nikt nie marzyl o komercyjnym uruchomieniu umts, a i tamtejszy rynek byl wtedy mniej nasycony niz nasz obecnie. co ciekawe centernet mial zaczac swiadczyc swoje uslugi ok. polowy tego roku oferta prepaid, a w pierwszym roku dzialalnosci chca zdobyc bagatela 200tys. uzytkownikow... poki co chwala sie jedynie 15mln przychodow z UK - ciekawe jak z zyskiem ;)

  • 0

    22.  2008-05-04 21:11:30

    Wygląda na to, że Centernet w ogóle nie zamierza budować swojej sieci i stawiać własnych stacji. Nie wiem po co im koncesja na GSM skoro mogli zostać MVNO i jakoś ten interes by się kręcił. Generalnie i dlugoterminowo w PL nie ma raczej miejsca na więcej niż 3-4 sieci choc niektórzy mówią ze ostatecznie zostaną tylko dwie (pozostałe albo zostaną przejete przez wielkich tego rynku albo upadną).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-147-6.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.