Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości BZWBK: W ciągu dziesięciu lat liczba klientów bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie

BZWBK: W ciągu dziesięciu lat liczba klientów bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie

LuiN 12 Czerwca 2012 11:33

0 0

Telefony komórkowe, smartfony i tablety poza swoim podstawowym przeznaczeniem coraz częściej stają się narzędziami do zarządzania finansami osobistymi. Z badań TNS Polska przygotowanych dla Banku Zachodniego WBK wynika, że jeszcze 10 lat temu 4 razy mniej klientów banków korzystało z bankowości mobilnej.

Szybki rozwój nowych technologii staje się coraz bardziej widoczny w nowoczesnej bankowości. Już blisko połowa klientów (49%) wykorzystuje Internet w kontaktach z bankami, a niemal co dziesiąty (8%) zarządza swoimi finansami przez komórkę.

Wraz ze zwiększającym się zainteresowaniem wśród klientów banków usługami mobilnymi, regularnie poszerzany jest wachlarz usług dostępnych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Dzięki temu w Banku Zachodnim WBK klienci mogą przez telefon zarządzać swoimi rachunkami osobistymi, zakładać lokaty, uzyskać informację o swoich funduszach inwestycyjnych czy sprawdzić aktualne kursy walut.




W Banku Zachodnim WBK dostęp do bankowości elektronicznej przez telefon komórkowy możliwy jest dzięki platformie BZWBK24 mobile. Jest ona dostępna jako lekki serwis transakcyjny, czyli strona internetowa dostosowana do wyświetlania na ekranach telefonów komórkowych oraz jako aplikacja mobilna stworzona dla smartfonów. Aplikacja BZWBK24 mobile dostępna jest na urządzenia wyposażone w najpopularniejsze systemy mobilne: Android, BlackBerry, iOS (iPhone oraz iPad), Symbian oraz Windows Mobile 6.

Źródło tekstu: BZWBK     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1.  2012-06-12 11:50:19

    Jeśli o internetową bankowość chodzi to akurat od WBK byleby jak najdalej. Żona jakiś miesiąc temu próbowała zalogować się do swojego konta w WBK, chociaż wpisywała dobre hasło system twierdził że jest złe, po paru próbach pojawił się komunikat o zablokowaniu konta i przyszedł sms z kodem jaki musi wpisać, wpisała no i KONTO OTWARTE!!! (mistrzostwo świata w zabezpieczeniach) myślałem że mi oczy wypadną, pojawiło się okno zmiany hasła, zmieniliśmy, no i po wylogowaniu na nowe hasło też nie dało się wejść, później znów sms itd... Może już coś zmienili ale wystarczyło znać numer klienta i mieć jego komórkę by bez problemu dostać się na konto i zarządzać jego środkami (bez hasła) Po tym fakcie żona podziękowała temu bankowi za cudowne konto.

  • 0

    2. ~Kamil  2012-06-12 11:59:44  host: 156.17.196.156

    A w jaki sposób ma się odblokowywać dostęp do usługi?

  • 1

    4.  2012-06-12 12:05:57

    @2 Kamil - sądzisz że właśnie w taki sposób? więc po co hasło do konta skoro wystarczy buchnąć komuś komórkę i po sprawie? Odblokowanie powinno następować po telefonicznym kontakcie z konsultantem, tak przynajmniej jest w cywilizowanych bankach.

  • 0

    6. ~  2012-06-12 12:45:52  host: 77-253-195-48.adsl.inetia.pl

    To żenująco słaby wynik jak na 10 lat, choć np. ja choć mam możliwość nie korzystam z bankowości mobilnej. Wystarczy mi tradycyjna strona internetowa z dostepem przez komputer.

  • 0

    7.  2012-06-12 13:23:53

    To tak jak z logowaniem do TT. potrzebny jest erakod ale jeśli się zapomniało to smsem go przyślą. To poco on jest? Co do logowania w banku to po kilku próbach powinno być tak że trzeba z dowodem do oddziału lub telefonicznie.

  • 0

    8. ~Czytelnik  2012-06-12 14:03:04  host: v03-16.opera-mini.net

    Znowu to sam. cyt.: "W Banku Zachodnim WBK dostęp do bankowości elektronicznej przez telefon komórkowy możliwy jest dzięki platformie BZWBK24 mobile.". B-Z-D-U-R-A !!! Każdy nowoczesny telefon moze sie normalnie łaczyć z bankiem przez normalną stronę, nie sa do tego potrzebne żadne aplikacje ani serwisy mobilne. Z bankowości przez telefon komórkowy można korzystac od bardzo dawna a w skali masowej chyba już od czasów Avili (wczesniej tańsze telefony z reguły nie obsługiwały SSL3 - nie wiem czy Cookie obsługiwał). Ja przez telefon z bankiem i operatorem łączę sie juz od b., b., b. dawna i zawsze mnie krew zalewa jak słyszę, ze jest to mozliwe dopiero dzięki nowej stronie mobilnej lub aplikacji. Do tego nie potrzeba ani aplikacji ani portalu mobilnego wystarczy użytkownik, który wie do czego słuzy przeglądarka internetowa. Oczywiście jeśli komuś wygodniej używać aplikacji lub serwisu mobilnego - jego sprawa, ale warto zaznaczyć, że bankowośc mobilna nie rozpoczęła sie od aplikacji tylko od telefonów z protokołem SSL3.

  • 0

    9. ~  2012-06-12 14:07:35  host: z49-10.opera-mini.net

    Avocado jest dla mnie git tyle ze przez opere i przegladarke nie ma logowania.niech na jave tez zrobia.mirekb

  • 0

    10.  2012-06-12 17:19:33

    @8 Racja też już lata korzystam z takiego dostępu. Oczywiście jeżeli mam włączony komputer to bez sensu byłoby patrzeć w telefon zamiast w sporo większy ekran laptopa ale czasem po prostu nie chce się go wyciągać z torby dla jednego przelewu a komórka zawsze włączona i w zasięgu ręki :-)

  • 0

    11. ~JustMe  2012-06-12 18:53:29  host: cpc6-wolv14-2-0-cust6.wolv.cable.virginmedia.com

    W Polsce brakuje aplikacji "bankowych" jakie sa np w UK.Aplikacje to duzo lepsze rozwiazanie niz strona www.Ja naprzyklad mogę wyslac kase komus znajac tylko jego numer telefonu jeśli ten ktos ma konto w moim banku,a jeśli ma konto w innym to musi ta osoba się zarejestrowac w tej usludze i wtedy tez wysylka kasy "po numerze telefonu" Aplikacje takie maja duzo udogodnien,jakich na stronie www nie ma lub trzeba troche czasu spedzic na ich szukaniu...

  • 0

    12. ~woo  2012-06-12 23:28:10  host: 87-206-162-165.dynamic.chello.pl

    ale akurat bzwbk ma mobilna aplikację, sam używam na androidzie

  • 0

    13. ~  2012-06-13 16:57:05  host: z33-10.opera-mini.net

    @1 A próbowałeś przy pierwszej części twoich zmagań najpierw wpisać hasło np do windowsowego notepada by sprawdzić czy to teoretycznie wpisane dobre hasło było takie jak wpisane fizycznie na klawiaturze? Bo np przypadkowe nacisniecie lewego ctrl+ shift zmienia układ klawiatury....

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.