DAJ CYNK

BZWBK: W ciągu dziesięciu lat liczba klientów bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie

LuiN

Fintech

Telefony komórkowe, smartfony i tablety poza swoim podstawowym przeznaczeniem coraz częściej stają się narzędziami do zarządzania finansami osobistymi. Z badań TNS Polska przygotowanych dla Banku Zachodniego WBK wynika, że jeszcze 10 lat temu 4 razy mniej klientów banków korzystało z bankowości mobilnej.

Telefony komórkowe, smartfony i tablety poza swoim podstawowym przeznaczeniem coraz częściej stają się narzędziami do zarządzania finansami osobistymi. Z badań TNS Polska przygotowanych dla Banku Zachodniego WBK wynika, że jeszcze 10 lat temu 4 razy mniej klientów banków korzystało z bankowości mobilnej.

Szybki rozwój nowych technologii staje się coraz bardziej widoczny w nowoczesnej bankowości. Już blisko połowa klientów (49%) wykorzystuje Internet w kontaktach z bankami, a niemal co dziesiąty (8%) zarządza swoimi finansami przez komórkę.

Wraz ze zwiększającym się zainteresowaniem wśród klientów banków usługami mobilnymi, regularnie poszerzany jest wachlarz usług dostępnych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Dzięki temu w Banku Zachodnim WBK klienci mogą przez telefon zarządzać swoimi rachunkami osobistymi, zakładać lokaty, uzyskać informację o swoich funduszach inwestycyjnych czy sprawdzić aktualne kursy walut.

W Banku Zachodnim WBK dostęp do bankowości elektronicznej przez telefon komórkowy możliwy jest dzięki platformie BZWBK24 mobile. Jest ona dostępna jako lekki serwis transakcyjny, czyli strona internetowa dostosowana do wyświetlania na ekranach telefonów komórkowych oraz jako aplikacja mobilna stworzona dla smartfonów. Aplikacja BZWBK24 mobile dostępna jest na urządzenia wyposażone w najpopularniejsze systemy mobilne: Android, BlackBerry, iOS (iPhone oraz iPad), Symbian oraz Windows Mobile 6.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: BZWBK