Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bunt dilerów Polkomtela

Bunt dilerów Polkomtela

WitekT 26 Listopada 2007 10:37

0 0

Dziesięć największych sieci dilerskich wystosowało pismo do zarządu i rady nadzorczej Polkomtela. Nie podoba im się pomysł zmiany zasad współpracy, w ramach których telekom chce przejąć od nich prawa do najmu lokali‚ w których są salony Plusa - pisze Rzeczpospolita.

Większość z blisko 1000 punktów nie należy bezpośrednio do Polkomtela‚ tylko do zewnętrznych firm‚ które prowadzą je na zasadzie umów agencyjnych. Teraz dilerzy mieliby się stać franczyzobiorcami. Dzięki temu kontrola Polkomtelu nad siecią byłaby znacznie silniejsza. Gdyby którykolwiek chciał wypowiedzieć umowę, nie pozbawiłby Polkomtela lokali. Operator chce im za to dodatkowo płacić‚ ale według dilerów w nowej umowie jest wiele warunków‚ które dają możliwość obcięcia lub blokowania wypłat.




Dodatkowo, dilerzy skarżą się na nowy system kontroli jakości, który ich zdaniem nie jest sposobem na poprawę obsługi klienta, a na obcięcie prowizji. Mówią, że smuga na szybie salonu może kosztować kilkanaście procent prowizji. Według nich kontrolerzy Plusa zaczęli bardzo obcesowo traktować pracowników salonów sprzedaży‚ czego efektem są notoryczne wypowiedzenia. W tej chwili rotacja jest bardzo wysoka i wynosi 40%, przy średniej dla rynku na poziomie 25%.

Dilerzy skarżą się, że straszy się ich‚ że jeżeli coś im się nie podoba‚ to punkty chętnie przejmie poznański Tell‚ który od niedawna współpracuje z Polkomtelem. Autoryzację Polkomtelu straciła już mniejsza sieć (28 salonów) R.S. Trading‚ która - według nieoficjalnych informacji - nie chciała podjąć negocjacji o zmianie umowy. Kolejne do "odstrzału" ma być T1.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 50
  • 0

    31. ~poznaniak  2007-11-26 17:10:38  host: 213-238-107-181.adsl.inetia.pl

    Niech rzucą śmiecia i przejdą do PLAY, Orangutana, Ery, Cyfrowego Polsatu czy też Xtreme Mobile lub do tolPiSu... Wreszcie operatorzy nauczą się szacunku do mniejszych! Myślę, że wówczas liczba klientów Piskomtela spadłaby poniżej 10 mln :)

  • 0

    32. ~kajli  2007-11-26 17:14:42  host: 212.244.19.250

    a ja dostalem zwolnienie dyscyplinarne za nie wreczenie klientowi wizytkowi .. w sumie i tak chcialem odejsc .. co nie zmienia faktu ze nie powinno sie tak traktowac pracownikow ..

  • 0

    33. ~player  2007-11-26 17:54:52  host: aeha223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W każdej sieci są narzucone pewne targety, ale większość z nich jest nie do wyrobienia. Pracownika wcale się nie szanuję, a to od tego Pracownika tak naprawdę zależy czy sieć będzie dobrze odbierana poprzez potencjalnych klientów, czy zostanie podpisana umowa i dzięki temu pracownikowi będą pieniążki kapały co miesiąc do kasy operatora czy nie. Ale częste naloty Koordynatorów, którzy sami nie pomagają w sprzedaży (nie potrafią podpowiedzieć, podać swoich sposobów na sprzedaż) nie pomagają tylko przeszkadzają. Do mnie jak zajrzy koordynator to mam cały dzień w plecy, czepia się dosłownie wszystkiego, jeden odcisk palca na szybie i już jest szyba brudna (tłumaczenia nie ma żadnego), jedna opisówka do tel krzywo stoi i już mamy "minusa", wręczanie wizytówki to chyba standard :) na to czekają tylko koordynatorzy, aby nie dać klientowi wizytówki :) (nawet jak Ci podniesie na maxa ciśnienie masz mu dać wizytówkę). Kiedyś klient złożył na mnie skargę, maila z tą informacją dostałem kolejnego dnia, ale kiedy klient baaardzo zadowolony z pomocy którą mu udzieliłem i dzwonił przy mnie do BOK'u powiedzieć że bardzo mu pomogłem i podziękował, to do tej pory maila nie ma (2 miesiące już minęły). Chyba u każdego opa tak jest :(

  • 0

    34. ~Pu94  2007-11-26 19:08:35  host: elb108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mi sie wydaje ze powinno byc mila obsluga w takim punkcie. Rozumiem ze tam ludzie maja prace itp ale czesto spotyka sie tez chamstwa tak jak byla akcja kiedys ze staruszkiem gdy poszedl do germanosu. Jednak nie wiem dlaczego nieraz pracownicy Hotline czy tego typu lini sa nie mili ? jakos nikt im nie kaze przecierac szyb i opisywac nic a mimo to krzywia sie . Wiec skoro ci nie moga sobie poradzic z mila obsluga klienta i potem odreagowuja na nastepnych dzwoniacych to jak to ma miec miejsce w takich punktach ? . Ja jako kliuent jestem zadowolony z takich posynienc moze skonczy sie wkoncu to chamstwo , niech jeszcze zaczna robic im jakies testy na znajomosc tego co sprzedaja bo czasami to az glowa opada jak pracownik nie potrafi wsadzic karty sim do telefonu!.

  • 0

    35. ~  2007-11-26 19:12:43  host: sec-nat6.prest.polkowice.pl

    Kochaniutki Pu94, takie testy są przynajmniej raz w tygodniu....

  • 0

    36. ~  2007-11-26 19:44:26  host: elb108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    35@ chyba przez sen bo z tego co widze idac sobie do np Germanosa gdzie obecnie jest obsluga playa to lezka w oku mi sie kreci. Nabrali ludzi po mcdonaldach i potem taka glupia blacha nie wie nawet ile starter ma wazne polaczenia wychodzace to jest chyba smieszne prawda ?

  • 0

    37. ~  2007-11-26 20:34:20  host: dhcp7-88.eastwest.com.pl

    a zastanawialiscie sie, skad te bledy, brak wiedzy?? to wynik ogromnej rotacji pracownikow, bo zamiast skzolic i doceniac ludzi z doswiadczeniem, cisnie sie ich ponad miare i zmusza do zmiany zawodu.. nowe osoby potrzebuja przynajmniej 6 miesiecy nauki, zeby potrafic profesjonalnie od poczatku do konca pomoc klientowi... a na nauke nie ma czasu, bo trzeba od razu sprzedawac...

  • 0

    38. ~player  2007-11-27 00:02:40  host: abqz230.neoplus.adsl.tpnet.pl

    37@ Dokładnie tak jest, zgadzam się w 100%.

  • 0

    39. ~Pu94  2007-11-27 03:05:09  host: elb108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem jak to wyglada w innych sieciach ale np w Erze pracownicy HL czy innych dzialow przechodza od 2 tyg do miesiecznego szkolenia. Z tego co widze wogole Era ma najlepsza obsluge i najlepiej obeznanych pracownikow. Czyzby w erze rotacja nie byla potrzebna i dociebia sie dobrych pracownikow ? . Nie wiem ale to temat gumowy raczej i wsumie jako klient chcem tylko zeby moja sprawa byla rozpatrzona i bym uzyskal odpowidzi na dane pytania. Polityka wewnetrzna firm to nie moja sprawa nikt mi za to nie placi zebym sie wtajemniczal a co najgorsze sam za to place.

  • 0

    40. ~apoth  2007-11-27 09:18:59  host: dhcp7-88.eastwest.com.pl

    hmm.. PO94 - ja sie z Toba zgadzam i do klienta pretensji nie mam, a co do szkolen, to sa i takie w Polkomtelu, ale z doswiadczenia wiem, ze nawet miesiac skzolenia, to tylko kropla w morzy potrzeb;-) co do obslugi w erze to moim zdaniem nie mozna generalizowac, ze jeden op ma obsluge taka, a drugi inna... wszystko zalezy od tego, na kogo sie trafi;-)pozdrawiam

  • 0

    41. ~huba  2007-11-27 09:38:22  host: 84.244.189.19

    ciekawe jak to rozwiaza bo przeciez na ich wewnetrzynych konfliktach traca ludzi klienci a pozatym ciezko wybeirac operatora co nie moze sie dogadac z wlasnymi pracownikami a co dopiero z nami czyli abonamentowcami oj duzo straci plusik duzo

  • 0

    42.  2007-11-27 19:36:54

    Czy ten rynek sprzedaży nie zmierza do oferowania usług przez sieć w sklepie internetowym. Jak mnie by dali ofertę i gratis taki jak podają przy koszcie pozyskania klienta to ja chętnie bym reflektował. Zobowiąrze się nawet do nie korzystania z żadnego salonu :)

  • 0

    43. ~ole  2007-11-28 00:25:03  host: apn-77-114-15-20.gprs.plus.pl

    Wg mnie intencja plusa jest jasna. Nie chcą mieć problemów jak era po odejściu germanosa. Poprzedni dyrektor massmarketu rozpasł dealerów jak świnie i teraz nic im nie pasuje.Nauczyli sie , że jak tupną nogą to zaraz ktoś ich przeprosi. A co oni mogą teraz zrobić? Strajk? Proszę bardzo. Ciekawe kto pierwszy wymięknie PLUS czy oni biorąc pod uwagę, że grudzień jest najlepszym miesiącem sprzedaży. A co do traktowania pracowników przez dealerów to pewnie to prawda lecz z drugiej strony jak ktoś jest dobry w sprzedaży i obsłudze klieta to powinien mierzyć wyżej niż praca w POSie

  • 0

    44. ~mem  2007-11-28 07:02:45  host: host-d9adaf4c.elsat.net.pl

    Mnie zastanawia dlaczego ta wiadomosc tak szybko znikła z pierwszej strony Telepolis ??

  • 0

    45. ~Pl  2007-11-28 15:11:20  host: fgl2.internetdsl.tpnet.pl

    Wejdźcie sobie na gsmonline, tam się dopiero dzieje...

  • 0

    46. ~Pu94  2007-12-01 23:40:57  host: ekv252.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie znikla tylko sa kolejkowane wg newsow przychodzacych na bierzaco. Tylko sprawy naprawde ciekawe sa na jakis czas przetrzymywane.

  • 0

    47.  2007-12-01 23:53:44

    Dokładnie. Po prawej stronie w cegiełce są najczęściej komentowane wiadomości z ostatnich 10 dni. Niektóre firmy chciały, żeby newsy znikały szybciej, niektórzy czytelnicy chcieli, żeby były dłużej. Nikomu się nie poddajemy, chcemy zawsze kierować się jasnymi zasadami.

  • 0

    48.  2007-12-01 23:54:34

    Jeszcze co do tej cegiełki - o tych 10 dniach to decyduje skrypt, czyli wszystko idzie automatycznie. Zero naszej ingerencji, zero ręcznego sterowania.

  • 0

    49. ~mem  2007-12-04 06:28:47  host: host-d9adaf4c.elsat.net.pl

    To może trzeba się zastanowić nad zmianą skryptu. Jeśli wiadomość ta była na pierwszej stronie tylko przez kilka godzin to tak naprawde nikt nie miał czasu się z nią porzadnie zapoznać. Na konkurencyjnej stronie jest prawie 700 komentarzy a to dlatego że informacja ta była dużo dłużej na 1 stronie. " Nie znikła tylko sprawy ciekawe są przetrzymywane" To w końcu kto decyduje czy artykuł jest ciekawy człowiek czy skrypt ?

  • 0

    50. ~dealer  2007-12-04 14:12:03  host: c211-28-248-181.brodm1.vic.optusnet.com.au

    pozdrowienia dla Wszystkich telepolisowiczow oraz zarzadu portalu z pieknej Australii W koncu po 5 latach pracy dla PTC wymarzony urlop.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-90-112.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.