Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości BSA zwiększa ryzyko chorób łącza

BSA zwiększa ryzyko chorób łącza

LuiN 18 Grudnia 2008 13:27

0 0

Łącza internetowe kupowane hurtowo od Telekomunikacji Polskiej przez operatorów alternatywnych psują się 2,24 razy częściej niż linie, na których TP świadczy usługę Neostrada - pisze Gazeta Prawna.

W październiku na 100 linii, na których TP świadczy konkurentom usługę hurtowego dostępu do internetu (BSA) - 2,78 były uszkodzone. Według oficjalnych danych TP, ten sam wskaźnik w przypadku usług własnych TP wyniósł 1,24. Znaczy to, że awarie złączy BSA występowały 2,24-krotnie częściej.




Tak znaczna dysproporcja nie była obserwowana w przypadku hurtowego udostępniania abonamentu telefonicznego (WLR). W październiku na 100 linii, na których konkurenci świadczą swe usługi, 3,15 m miało awarię (we wrześniu 2,15). W sieci TP wskaźnik ten wyniósł 3,55 (we wrześniu 2,81).

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 49
  • 0

    30. ~Greg  2008-12-18 20:05:24  host: alp168.neoplus.adsl.tpnet.pl

    :))

  • 0

    31.  2008-12-18 21:17:12

    @27 Oczywiście, że mogą. Przecież klient korzysta z zakończenia ich sieci. W większości przypadków usługi nie są przenoszone od jednego altopa do drugiego, tylko od klienta TPSA. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie weryfikować zgłoszenie telefonicznie. Szczególnie, że jak sam napisałeś przy tej samej usłudze świadczonej przez TPSA i procedury zezwalają na taką formę weryfikacji. Nawet w przypadku przenoszenia pomiędzy operatorami alternatywnymi, to nadal zakończenie sieci należące do TPSA więc poniekąd także ich klient. Mam wrażenie, że w takim przypadku weryfikacja telefoniczna również byłaby dozwolona.

  • 0

    32. ~n  2008-12-18 21:41:33  host: gcv78.internetdsl.tpnet.pl

    Podam na przykładzie. W wawie ul. "wspólna" i "wspólna droga" to dwie różne ulice w dwóch różnych dzielnicach. Można podać kolejne fajniejsze przykłady dzięki wchłonięciu do miasta Wesołej i zachowania tam nazw ulic. TP mogłaby weryfikować dane w zgłoszeniach i dzwonić do klientów innych operatorów (UKE mogłoby się to nie spodobać jako chęć odebrania klienta poprzez samo nim zainteresowanie, ale co tam), mogłaby również robić masaż konsultantom BSA aby lepiej obsługiwali klientów. Nikt tego tp nie zabrania, więc jest dozwolone. Trzeba dowalić za to tp kolejnych kilka mln kary!

  • 0

    33. ~  2008-12-18 21:53:10  host: kirsche.kuehne.cn

    Problem jest związany z tym, że wielu klientów u których neostrada działała na skraju możliwości technicznych, przeniosło się do BSA myśląc że będzie lepiej. Niestety linia została ta sama i stąd te statystyki. Wystarczy zrobić zestawienie średniej długości linii używanych przez neo i BSA żeby się przekonać że w BSA długość jest dłuższa.

  • 0

    34. ~n  2008-12-18 22:29:07  host: gcv78.internetdsl.tpnet.pl

    Aha... to stąd te pretensje, że neo założyć się nie dało, a BSA już tak.

  • 0

    35. ~q  2008-12-18 23:21:19  host: www.freelooser.fr

    n, taki z ciebie anty-tepsiarz a z idsla korzystasz :) żenada.

  • 0

    36. ~Chrome_TP  2008-12-19 00:12:53  host: agj15.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Odnośnie danych formalnych to obowiązek ich poprawnego skompletowania leży po stronie alt opa a nie po stronie TP -> TP nic do tego że sprzedawca alt opa nie umie pisać po polsku albo sam klient nie wie gdzie naprawdę mieszka lub myli adres zameldowania z tym gdzie naprawdę mieszka i tym gdzie ma mieć świadczoną usługę... ;] takich błędów było w pizdu zwłaszcza przy wchodzeniu BSA w lutym ale za stwarzanie rzekomych trudności to karę nałożono tylko na TP pomimo tego że było od groma dowodów świadczących że alt opowie mają brudne gacie pod tym względem :>

  • 0

    37. ~Chrome_TP  2008-12-19 00:21:27  host: agj15.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a sprawa rozbija sie oto, że technik który weryfikuje info z wniosku ma mieć kompletne dane czarno na białym a nie w połowie wniosku nagle się zastanawiać czy tu w adresie jest literówka czy nie... ;] bo to nie jest tak że on sobie z nudów zrobi jedną sprawę na godzinę tylko robi ich wiele więcej pod rząd i tu po prostu nie ma czasu na zastanawianie się a tym bardziej kontaktowanie z klientem analfabetą który nie raz podaje zły adres, zły telefon kontaktowy albo twierdzi że on teraz nie ma czasu rozmawiać bo robi pranie albo jest na imprezie itd.. bo technik jest od robienia a nie cackania sie z klientem i dlatego z marszu odsyła wniosek jako wadliwy do alt opa a ten nie raz zwala winę na TP nawet w sytuacji gdy to przedstawiciel alt opa nie zweryfikował danych które nanosił na wniosek ;] co do tych teorii spiskowych na temat że jedną łącze działa od opa a innemu nie to już wam to napisaliśmy - braki ścieżek , braki styków, braki portów ale to już nie jest brocha TP ;>

  • 0

    38. ~ja  2008-12-19 07:38:21  host: dvi191.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i proszę 1 sygnał do tego, że są potrzebne inwestycje. Jak bym był prezesem tepsy powiedział bym "g.. mnie to obchodzi i inwestycji nie będzie". Pozwoliłbym sobie nawet na sarkazm "idź Pan do konkurencji, oni świadczą usługę po naszych łączach, zapewne obiecają Panu jakieś 6 mega naiwniaku". Sprawa będzie się pogłebiać i jeśli chodzi o neta będziemy daleko za murzynami, ale winie w tym przypadku raczej UKE - że kraść pozwala ( jak ktoś powie, że TP sprzedaje to mnie rozśmieszy - TP została przymuszona do odsprzedaży łączy poniżej kosztów). A druga strona która za to odpowiada to alternatywni pasożyci yy znaczy operatorzy, który nie potrafią zainwestować ani grosza w infre.

  • 0

    39. ~q  2008-12-19 08:44:52  host: 212.160.172.70

    35. W hotelu w którym obecnie mieszkam akurat idsl mają, swoją drogą świetny wybór :)Przyznam, że nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi :)

  • 0

    40. ~n  2008-12-19 08:47:01  host: 212.160.172.70

    39 - to ja, walnąłem się w nicku. sorry, ale rano jest

  • 0

    41. ~lukasz  2008-12-19 09:25:54  host: glq193.internetdsl.tpnet.pl

    #33 ma 100% racji. Niestety OA nie korzystają z usługi wywiady technicznego, który jest płatny i wciskają klientowi, że mogą mieć 4M i więcej jak teraz w TP mają 0,5. Klienci skuszeni obietnicą OA przechodzą do OA, na tym samym łączu zwiększa się prędkość i jest „kicha” bo łącze jest za słabej jakości aby pociągnąć > 0,5M. I mamy uszkodzenie! I tak wychodzi polepszenie jakości usług dla klientów poprzez wprowadzenie konkurencji ręcznie sterowanej przez Regulatora. Na mój gust to nieodpowiedzialne działanie Operatorów Alternatywnych.

  • 0

    42. ~Chrome_TP  2008-12-19 11:39:40  host: agn85.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ad 38 to nie jest pierwszy nie drugi i nie trzeci już sygnał - pierwszym tak naprawdę było zakorkowanie i zamulenie sieci po wdrożeniu BSA - te kolejne to są już wstrząsy wtórne które wedle ekspertów UKE i wszechwiedzy ogółu miały nigdy nie wystąpić :P

  • 0

    43. ~ja  2008-12-19 19:31:51  host: duf106.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad 42 masz racje, tyle się naczytałem słodkiego pierdzenia Streżyńskiej, że to chwilowe, że alternatywnym się będzie opłacało inwestować bo to większy zyski i taki jest główny zamysł regulacji. A tak naprawdę minęły 2 - 3 lata ? i co ??. Alternatywni tylko siedzą na tepsie !!. Jedyne jakie są inwestycje opów to w LLU aby pozyskać nowych klientów ale jak już ma być inwestycja w infre i poprawę choćby jakości dla dotychczasowych klientów (choćby BSA) to opy umywają ręce !!. Najlepiej kurde czekać na regulatora aby operatora domuniującego przymusił - wkurza mnie taka złodziejska polityka ;/

  • 0

    44. ~ukenamuniu  2008-12-21 13:27:24  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~ja: tyle było krzyku o LLU! Słodka p. Prezes przywaliła 17.08.2007 r. karę 33 mln zł za RUO (LLU) argumentując: "Wysokość nałożonej kary uwzględnia fakt, iż TP po raz kolejny naruszyła postanowienia oferty ramowej, utrudniając i opóźniając w ten sposób rozwój konkurencji". SOKiK odroczył sprawę do sylwestra. TP udostępniła już prawie 2 mln linii a "operatorzy" wzięli coś z 500 linii. Może teraz kary dla innych przedsiębiorców?

  • 0

    45. ~Józiek z gór  2008-12-26 19:12:23  host: ip-94-42-27-39.multimo.gtsenergis.pl

    tak, rzeczywiście jest wiele problemów. Dlatego należy szybko wprowadzić podział TP.

  • 0

    46. ~ART  2008-12-27 14:07:02  host: miloses.netia.pl

    Panowie, skoro dyskusja przebiega tak burzliwie wtrące swoje 5 groszy ( jak zawsze zresztą ;-)) ) Pięknie zarzucacie UKE, że "kraść pozwala" - naprawde mnie to wzruszyło, że mamy tak praworządne społeczeństwo... No ale do rzeczy... Przykładowa cena dla altop'a chcącego kupić łącze od TP to 30 zł od abonenta ( nie biorę już pod uwagę różnych opcji ) za BSA oraz powiedzmy że 15 zł za WLR... A teraz trochę matematyki... Powiedzmy, że alt op ma 50 000 klientów BSA z czego 30 000 ma równiez WLR co daje: (20 000 x 30 zł) + (30 000 x 45 zł) = 600 000 + 1 350 000 = 1 950 000 / mc. Załóżmy, że obsługa jednego abonenta kosztuje TP średnio 30 zł / mc 1 950 000 - (50 000 x 30 ) = 1 950 000 - 1 500 000 = 450 000 a teraz policzmy to na tych samych proporcjach w TP..... Na cele ćwiczenia zakładamy standardowy mix, opcja 1 MB i abonament TP 60, czyli net 60 zł i telefon 50 zł (20 000 x 60 zł) + (30 000 x 110 zł ) = 1 200 000 + 3 300 000 = 4 500 000 Zakładamy ten sam koszt per abonent 4 500 000 - ( 50 000 x 30 ) = 4 500 000 - 1 500 000 = 3 000 000 Oczywiście zakładam, że TP nie nadziało abonenta na livebox'a co zwiększa jeszcze przychody. Nie biorę pod uwagę też usług "dodatkowych". Na podstawie powyższego moi Państwo wydaje mi się, że największy ból TP to nie "gryzienie się" z alt opami tylko "chude lata" - postawcie się w ich skórze... Przez długie lata rynek był wyłącznie wasz... Można było dyktować ceny jakie tylko się chciało... Ludzie i tak zapłacą bo przecież nie mają innej opcji. A teraz ? Abonenci zobaczyli, że rynek internetu się nareszcie ruszył mają wybór UPC, Multimedia, Aster i wielu innych... Abonent odkrył, że nie jest "więźniem operatora, że jak mu się nie spodoba ten - skorzysta z innego... To by było na tyle moich "dywagacji" ;-)) miłego dnia...

  • 0

    47. ~ukenamuniu  2008-12-27 17:55:12  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~ART: mnożyć i dodawać umiesz. Z całym szacunkiem: tylko co liczysz, lub co chcesz wykazać? Poczytaj decyzje UKE ws BSA i WLR i potem coś wyliczaj."Alt-opy" płacą TP 50% tego co TP bierze w ("najniższym" wg wypowiedzi p. Prezes)abonamencie od abonenta. Jeżeli TP obniży abonament, to altop zapłaci TP połowę tej obniżonej ceny. Z jednej z analiz (M.Reutt) wynika, że zmartwieniem UKE są ewentualne zbyt niske ceny TP, bo maleje "przestrzeń" na marżę altopa, zwanego (w moich wpisach) pasożytem. Rozumiemy się...?

  • 0

    48. ~ART  2008-12-29 08:50:50  host: miloses.netia.pl

    ~ukenamuniu ale nikt nie kazał TP obniżać cen progowych... mogliby obniżyć ceny przepustowości średnich(2,4,6 MB)... Znane są w naturze zabiegi w których cena za najprostszą opcję usługi jest wyższa niż ceny za wyższe opcje... Ukenamuniu, jeśli poszukasz w necie dobrze znajdziesz informacje o podobnie brzmiących regulacjach rynkowych na świecie ( nie koniecznie dotyczących telekomów ) i sposoby jakimi "obciążeni" decyzjami poradzili sobie z problemem... Pozatym nie sądzisz że najwyższa pora była żeby coś z tym zrobić ? Porównaj ceny internetu u nas a zagramicą - przez ile lat możemy Twoim zdaniem być jeszcze za murzynami ? Twoim zdaniem fair było to że France Telekom ( pod postacią TP S.A.) dostał od Państwa za pół darmo 75 % krajowej infrastruktury telekomunikacyjnej ?? Jak myślisz czy gdyby łącza były państwowe a wszyscy operatorzy ( z TP włącznie) musieli od Państwa kupować dostęp - jak wyglądałby rynek. Osobiście jestem za - za tym, żeby łącza były krajowe a wszystkich opów obowiązywały równe prawa. Jeśli ktoś chce sobie budować własne łącza OK, ale za Państwowe płaci państwu.

  • 0

    49. ~ukenamuniu  2008-12-29 17:12:49  host: 212.160.172.70

    ART: W analizie UKE (M.Reutt) podano, że ceny TP należą do najniższych w Europie i dalej: "W obecnych warunkach rynku polskiego tworzenie przestrzeni konkurencyjnej dla usług opartych na technologii DSL może być bardzo trudne. Niskie ceny dostępu DSL Incumbenta pozostawiają niewielki margines dla rozwoju OAOs, a dalsze ich obniżanie może w konsekwencji doprowadzić do powrotu monopolu". (wklejałem i zobaczymy co z tego wyjdzie)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-148-239.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.