Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Brytyjscy użytkownicy komórek są mało lojalni

Brytyjscy użytkownicy komórek są mało lojalni

Q! 16 Listopada 2010 22:35

0 0

Prawie połowa Brytyjczyków gotowa jest odejść z sieci swojego dotychczasowego operatora, jeśli ten nie zaoferuje im interesującego telefonu podczas przedłużania umowy - wynika z badań przedstawionych przez Art. Technology Group.

Brak interesującego modelu telefonu było jedną z przyczyn, dla których 45% badanych mogłoby zmienić operatora. 31% badanych zrobiło to w ciągu ostatnich 5 lat raz. Kolejne 10% ankietowanych w tym samym czasie przynajmniej dwa razy zmieniło swojego dostawcę usług komórkowych.

Klienci narzekają również na słabą lub bardzo słabą obsługę klienta. 72% spośród nich odwiedza stronę swojego operatora tylko raz w miesiącu, aby zobaczyć zestawienie wykonanych połączeń. Przyczyną tego jest niewielka przydatność takich stron.




33% pytanych chciałoby, aby z takiej strony można było się połączyć bezpośrednio z Biurem Obsługi Klienta. 29% chciałoby, aby stronę operatora można było personalizować. 21% ankietowanych korzystałoby chętnie ze spersonalizowanych wyników wyszukiwania.

Według ATG, to właśnie udoskonalenie obsługi klientów oraz poprawa funkcjonalności stron operatorów są tymi, które mogą zatrzymać przy nich klientów na dłużej. A jest to ważne, gdyż migracja klientów pomiędzy sieciami jest na Wyspach zauważalnym zjawiskiem.

Źródło tekstu: cellular-news     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 1

    6. ~Twix  2010-11-17 01:43:14  host: chello089075095083.chello.pl

    5: A to bardzo dziwne ponieważ na terenie Szczecina korzystam właśnie wyłącznie z nadajników Play, zarówno 2G i 3G. Aby było Ci "głupio" dodam, że ostatnio codziennie i o różnych porach korzystam z video-połączeń i nigdy nie było problemu z połączeniem jak i jakością. Co do internetu w tej sieci to inna działka, natomiast bzdura jest mówienie o kiepskiej jakości połączeń głosowych czy video-połączeń !! Podobnie nie miałem problemów gdy komórki działały w ramach Plusa na ternie miejscowości Chojna - Moryń lub Chojna - Szczecin czy Międzyzdroje - Szczecin lub Chojna.

  • 0

    7. ~galtom  2010-11-17 06:46:37  host: 87-205-45-72.adsl.inetia.pl

    Osobiscie zeyczylbym tylko nam wszystkim aby WSZYSCY operatorzy wreszcie przestali klientow traktowac jak idiotow a zczeli jak partnerow. Od opowiadania bzdur o subsydiowaniu sprzetu zaczynajac na tworzeniu jasnych i przejrzystych ofert konczac. Brytyjczycy nazekaja na www swoich operatorow - ja ich zapraszam, na www plusa/ery/orange czy play - od razu beda zachwyceni tym co maja!

  • 0

    8. ~  2010-11-17 06:54:24  host: afie102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    klienci w Polsce sami są odpowiedzialni za sposób traktowania ich przez operatorów. Szczególnie klienci Play, to konformiści, którzy godzą się na tak fatalna obsługę klienta.

  • 0

    9. ~Stentor  2010-11-17 08:21:52  host: 89.229.49.100

    @8 Może jakość obsługi niektórym klientom Play nie odpowiada ale wolę to niż dojenie w białych rękawiczkach prze W3. W Erze można znaleźć przykład na nadmiar kasy. Wprowadzili elektroniczne kolejki z których praktycznie nie korzystają. Ciekawe ile ich to kosztowało w skali kraju.

  • 1

    10. ~zzz  2010-11-17 08:50:50  host: 81-219-202-150.adsl.inetia.pl

    To są właśnie ŚWIADOMI konsumenci. W Bolandzie ludkowie wezmą każdy chłam od starego operatora, byle telefon był za złotówkę czy inne grosze. Ludzie nie potrafią liczyć i porównywać ofert - zarówno jezeli chodzi o stawki/minuty u konkurencji, jak i bezsens (w większości przypadków) kupowania telefonu od operatora (czym się różni za wysoki abonament o zwykłych rat?).

  • 0

    11. ~maykee  2010-11-17 09:08:13  host: 82.132.139.9

    Moze dlatego, ze telefon, który dopiero wychodzi na rynek jest oferowany przeważnie za darmo w tatusia ze średnia cena... Czyli już przy taryfach o wartości 35 gbp. To wina samych operatorów- rozpiescili sobie klientów;) co do obsługi bywa różnie - bardzo zróżnicowany poziom w obrębie jednego operatora - jak zwykle zawowdzi czynnik ludzki. Ja z O2 jestem np bardzo zadowolony.

  • 0

    12.  2010-11-17 09:30:57

    @10: fakt ludzie nie potrafia liczyc :-( Nikt (mam na mysli przecietnego Kowlaskiego) nie dosc, ze nie wie, to jeszcze nie wierzy, ze nie ma telefonow za 1zl. A to co daja operatorzy to nie zdana laska tylko w 99% bardzo drogi kredyt i raty na telefon. To zreszta tyczy sie wiekszosci sprzetu oferowanego przez operatorow w tzw. promocjach. Nie dosc, ze zarabiaja na usludze (co jest jaknajbardziej OK) to dodatkowo (gmatwajac oferty) zarabiaja krocie na oferowanym sprzecie - ile razy od czasu do czasu zdarzy mi sie policzyc ile telefon/netbook z doplata operatora kosztuje w abonamencie za kazdym razem wychodzi, ze Pan Kowalski anallegro kupuje ten sam sprzet taniej niz operator i troche mniej na nim zarabia. Ba, Saturn i Media Market sa w wiekszosci przypadkow (nawet wliczajac raty kredytu) tansze niz to do czego doplaca operator. Moze nalezaloby poprosic operatorow, zeby juz nam nie robili dobrze, nie doplacali do sluchawek tylko sprzedawali je w cenie zakupu + 15%. Dam sobie reke obciac, ze bedzie taniej niz jest :-)

  • 0

    13. ~nokian900  2010-11-17 09:52:35  host: chello089072164039.chello.pl

    bezlik rozmów to jedna wielka ściema, średnie długość połączenia w sieciach komórkowych wynosi 98 sekund, za pierwsze 60 sekund normalnie się płaci czyli Plus "daje" swoim Abonentom średnio pół minuty rozmów, faktycznie łał

  • 0

    14. ~KAJA  2010-11-17 10:10:32  host: client-certico-2.wroclaw.dialog.net.pl

    @13 może i faktycznie, średnia długość połączenia wynosi 98 sekund, ale to tylko średnia. Jak to z ludźmi bywa, jedni wykorzystają w pełni tą usługę inni nawet nie odczują zmian. Jedno jest pewne - Plus aktywował wszystkim swoim starym abonentom bez wyjątku Bezlik i za to + dla tego operatora ;)

  • 1

    15. ~dezerter  2010-11-17 10:19:25  host: dck209.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tytuł powinien brzmieć >Brytyjscy użytkownicy komórek są mało lojalni, bo potrafią liczyć swoje pieniążki

  • 0

    16. ~nokian900  2010-11-17 11:04:44  host: chello089072164039.chello.pl

    do Kaja Plus na tym zarobi, nie zastanwiałaś się dlaczego op nie uruchomił darmowych połączeń w sieci od 1s połączenia? dlaczego Play i Orange mogą to zrobić a Plus nie?

  • 0

    17. ~PRACOWNIK ORANGE  2010-11-17 11:09:56  host: 94.42.115.21

    Skomentuje to tak w Polsce jest tak samo!! Ile z osób zmieniła operatora ze wzg na telefon?? Ile z osób mówi że inna sieć oferuje ten telefon taniej?? Dużo. W Polsce odsetek tych klientów opisanych w artykule będzie jeszcze większy nie oszukujmy się klient idzie tam gdzie taniej!! Ew wydaję mu się że lepiej!!

  • 0

    18. ~erowiec  2010-11-17 11:19:04  host: chello089074061020.chello.pl

    aktualna/konczaca sie umowa: abonament 30 zeta i 120 min do wszytkich . Nowa umowa jaka mi proponuja to 120 min za 30 zeta , do wszystkich ... tylko nazwa abonamentu inna ... i to mam po 10 latach abonamentu w ERZE i dodatkowo posiadam 2 abonamenty,dwa tak taki i internet mobilny ... wszystko aktywne tzn uzywane bez ściemy ! "Era" ... opamietaj sie ! Nie jestes jedyna w telefoni mobilnej !

  • -3

    19. ~Mike  2010-11-17 11:20:31  host: 87-205-142-95.adsl.inetia.pl

    Słowianie to niestety jedna z najgłupszych grup etnicznych stąpających po Ziemi. Wystarczy spojrzeć: jakie mamy marki samochodów? jakieś znane brandy w elektronice? a może opanowaliśmy sektor finansowy, budownictwo albo inny dział inżynierii? Nic, kompletnie nic, jeno produkcja rolna kwitnie i wszechobecna korupcja. Natomiast państwa słowiańskie łączy jedno - miłość do zabawy, trunków, a logiczne, anglosaskie czy semickie myślenie to rzecz dla Słowian nieosiągalna. Stąd cywilizacyjna przepaść między Zachodnią Europą, Izraelem, USA czy Azją, a nami.

  • 0

    20.  2010-11-17 11:21:39

    I gdzie tu ten przysłowiowy brytyjski konserwatyzm? Bardzo dobrze, że się tak dzieje. Oby tylko w Polsce ludzie zmienili sposób myślenia w tym względzie i przestali się bawić w sentymenty, to może W3 zacznie traktować swoich klientów z większym szacunkiem i zaoferuje w końcu atrakcyjne warunki wyprzedzające konkurencję, a nie będzie tylko stale, nieudolnie ją doganiać.

  • 2

    21. ~  2010-11-17 11:28:07  host: 178-37-136-177.adsl.inetia.pl

    Mike głupolku Słowianów łaczą dwie wojny światowe i ponad 50 lat zamordyzmu stąd taka przepaść technologiczna. Co ty masz z historii?

  • 2

    22. ~nokian900  2010-11-17 11:54:41  host: chello089072164039.chello.pl

    Mike ocknął się niedwano z dłuuuuugiego zimowego snu i umknęło mu kilkadziesiat lat, sry Mike ale gadasz bzdury

  • -1

    23. ~  2010-11-17 16:36:28  host: 87-205-142-95.adsl.inetia.pl

    Uważasz, że nie ma różnicy mentalnej między Szwedem czy Niemcem a Ukraincem czy Polakiem?

  • 0

    24. ~  2010-11-17 18:13:33  host: 87.204.45.210

    Natomiast wg operatorów działających w PL tym, co może zatrzymać klientów na dłużej nie jest poprawa funkcjonalności i obsługi klientów tylko zakładanie simlocków.

  • 2

    25.  2010-11-17 19:28:14

    Ja jestem lojalny wobec operatora który ma najtaniej ;) Od 3,5 roku wypada na Playa.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-64-172.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet